antwoorden van God

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 14:12

caprice schreef:
hijwel schreef:
caprice schreef:Je moet er niet direct een grond voor de eeuwigheid van maken. Dat is toch veel te gevaarlijk?

Wat is er gevaarlijk? Echt carpice je mag altijd vertrouwen op Zijn beloftes!

Maar je kunt van één tekst toch geen grond maken voor de eeuwigheid?

Zijn beloftes zijn ook voor jou! Dat staat in de bijbel, jij mag op zijn beloftes vertrouwen. Zoals een kind vertrouwt op wat zijn vader zegt.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 03 mar 2004 15:06

Ik herken het wel caprice.
Maar het is een weg, die niet na een tekst ophoud. het is een navolgen.
Daarom vind ik de tekst is Filipenzen 1 ook zo mooi: Want Ik ben een goed werk in u begonnen en die zal Ik voleinden.

Het is een werk wat in je begonnen wordt, Hij beloofd het te zullen voleinden. Daar mag je op vertrwouwen.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Vin

Berichtdoor Vin » 03 mar 2004 15:42

Probeer je te geloven of probeer je niet te geloven Caprice? Als ik God was zou ik 't ook niet meer snappen.. :roll:

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 03 mar 2004 19:24

Ik vroeg aan God of Hij mijn leven wilde gebruiken in Zijn dienst. Ik had er geen idee van op welke manier dat zou moeten zijn, want mijn studie is niet echt een studie die gebruikt kan worden voor evangelisatie of iets dergelijks.

Een paar weken geleden ben ik gevraagd als zondagsschooljuf :oops: Ik heb nu het gevoel dat God dit wil gebruiken om mij ervaring te geven met het doorgeven van Zijn wil.

Mijn ultieme voorbeeld van verhoring: Op mijn vorige school zat een jongen bij mij in de klas die niks wilde weten van het Christelijk geloof. Hij ging naar houseparty's, gebruikte veel drugs en alcohol, stal en was heel oneerlijk. Op een gegeven moment (toen ik dat allemaal nog niet wist) kreeg ik in mijn hart dat ik voor hem moest bidden. Ik heb toen een aantal weken intensief voor hem gebeden, en onder andere gevraagd of God wilde zorgen dat ik met hem in gesprek zou komen over God. Na een paar weken zaten we in een tussenuur met een groepje aan een tafeltje (waaronder een klasgenootje die een zus in het geloof is) en we raakten 'zomaar' in gesprek over God.
Daarna merkte ik dat zijn houding veranderde, maar hij was nog geen Christen geworden. Wel had hij er meer interesse in en respect voor.
Een aantal maanden daarna vertelde hij me dat hij in God geloofde. Hij was naar een avond geweest, en daar had God hem in zijn hart geraakt.
Zijn leven is radicaal veranderd. Hij gebruikt geen drugs meer, gaat niet meer naar houseparty's, heeft al z'n cd's weggegooid, is actief in de gemeente waarvan hij lid is geworden, komt openlijk uit voor z'n geloof en doet op het moment een toerustingsjaar voor jonge christenen. Hij is zelfs naar mensen toegegaan van wie hij gestolen had om zijn excuses aan te bieden. Hij is echt een levend Christen geworden.

God is geweldig machtig!

'Mijn God is zo groot, zo sterk en zo machtig, er 's niets wat God niet kan doen'
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: antwoorden van God

Berichtdoor Mariamagdalena » 03 mar 2004 20:19

hijwel schreef:Hoe krijg jij antwoorden van God?
of hoe antwoord God in jou leven?

Als je ergens voor bid, en ineens gebeurt er iets, dat lijkt dan echt wel een antwoord.
Ik heb het zo vaak.
Of als ik iets kwijt ben, en ik bid ervoor, dan vind ik het altijd, dat is ook een antwoord.

Rapidootje, wat je vertelt is een hele mooie getuigenis. Zo werkt God!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 20:30

Mariamagdalena schreef:

Als je ergens voor bid, en ineens gebeurt er iets, dat lijkt dan echt wel een antwoord.
Ik heb het zo vaak.
Of als ik iets kwijt ben, en ik bid ervoor, dan vind ik het altijd, dat is ook een antwoord.

:mrgreen: Ik moet in eens ergens aan denken.
We hadden een poosje geleden een dominee die had echt een hele geroerde stem. Ik kreeg er gewoon hoofdpijn van, en de gemeente vondt het denk ik ook niet erg prettig. Ik heb toen gebeden of hij wat zachtere stem mog krijgen, en plots kreeg hij dat ook. :mrgreen:

caprice

Berichtdoor caprice » 03 mar 2004 21:33

hijwel schreef:
Mariamagdalena schreef:

Ik heb het zo vaak.

:mrgreen: Ik moet in eens ergens aan denken.
We hadden een poosje geleden een dominee die had echt een hele geroerde stem. Ik kreeg er gewoon hoofdpijn van, en de gemeente vondt het denk ik ook niet erg prettig. Ik heb toen gebeden of hij wat zachtere stem mog krijgen, en plots kreeg hij dat ook. :mrgreen:

Of jij werd gewoon een beetje doof. :roll:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 03 mar 2004 22:27

caprice schreef:Of jij werd gewoon een beetje doof. :roll:

jha ik weet het niet, maar God antwoorde wel. Ik weet niet hoe andere het ervaren hebben ik heb het nog maar 1 iemand gevraagd. Maar voor mij was zijn stem iig wat aantrekkelijker geworden.

joris

Berichtdoor joris » 14 mar 2004 13:24

ik kfeeg vandaag een antwoord van God. Ik was wat aan het tobben weer, zonden gedaan afgelopen week. Avondmaal vandaag. Geweldige boodschappen en woorden van God gehoord speciaal voor mij (en voor anderen) God gaat door! God houdt van mij omdat zijn hart zo groot is, en niet omdat ik mij zo goed gedraag. Ik mag rustig bij Hem komen want het offer is gedragen. ik mocht het brood van het lichaam van Christus eten vanochtend; ook voormij gestorven!!! Ik mocht de beker drinken van het nieuw verbond: ook met mij!!!!

Halleluja, God is zo groot!

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 14 mar 2004 15:02

joris schreef:ik kfeeg vandaag een antwoord van God. Ik was wat aan het tobben weer, zonden gedaan afgelopen week. Avondmaal vandaag. Geweldige boodschappen en woorden van God gehoord speciaal voor mij (en voor anderen) God gaat door! God houdt van mij omdat zijn hart zo groot is, en niet omdat ik mij zo goed gedraag. Ik mag rustig bij Hem komen want het offer is gedragen. ik mocht het brood van het lichaam van Christus eten vanochtend; ook voormij gestorven!!! Ik mocht de beker drinken van het nieuw verbond: ook met mij!!!!

Halleluja, God is zo groot!

Fijn Joris! Dat vind ik gewoon fijn om te horen hier. Dat er mensen zijn die echt in God geloven! Soli Deo Gloria!

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 14 mar 2004 15:32

Dag Christa,

kun je alleen écht in God gelovb zoals joris hier beschreef?

je broeder
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

joris

Berichtdoor joris » 14 mar 2004 15:35

Carl schreef:Dag Christa,

je broeder
Carl
wat bedoel je precies?

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 14 mar 2004 15:35

je broeder
Carl

Wat vind jij dan? Vind jij het niet zo? Wat vind jij dan een vereiste voor geloven? "Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden." Waarom zeg jij dan...je broeder? Ik vat het niet meer.

Carl
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Carl » 14 mar 2004 16:40

Christa schreef:

je broeder
Carl

Wat vind jij dan? Vind jij het niet zo? Wat vind jij dan een vereiste voor geloven? "Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden." Waarom zeg jij dan...je broeder? Ik vat het niet meer.

Dag Christa en Joris,

er is in feite geen ander vereiste voor geloof dan dat je erkent dat er een Schepper bestaat. De rest is gewoon logica. Het ene vloeit uit het andere voort.
In veel gevallen gaat het echter om bewustwording.
Bijvoorbeeld: ben je je ervan bewust dat je op je Schepper lijkt?
Als je je dat niet bewust bent, is het groeien in die gelijkenis onmogelijk.
Of deze: ben je je er van bewust, dat je alles wat je doet het beste uit liefde kunt doen?
Als je je dat niet bewust bent, is leven een onnoemelijk zware opgave.

En ik noem mijzelf jullie broeder om de simpele reden dat wij allemaal Één en Dezelfde Vader is.
Daar ben ik me sterk van bewust.

jullie broeder
Carl
1 Joh.4:7,8 ...en een ieder, die liefheeft, is uit God geboren en kent God. Wie niet liefheeft, kent God niet, want God is liefde.

joris

Berichtdoor joris » 14 mar 2004 16:46

waarom schrij fje dit?

Terug naar “Archief”