Moderator: Moderafo's
antoon schreef:Hier kom je nooit uit maar om die personen voorrechten als schrijver te geven en dat zal echt goed betaald worden , geeft het de indruk dat misdaad loont
Faramir schreef:Dat misdaad bijna lonend is blijkt wel uit het falen van de Nederlandse overheid in misdaadbestrijding en bestraffing. Daar hebben we zondebok Holleeder niet voor nodig. Hij heeft zijn straf uitgezeten en verdient nu op eerlijke wijze zijn geld zonder zijn handje op te houden bij de samenleving, en nog trapt men hem liever na zo te lezen.
mohamed schreef:Geloof je nou werkelijk dat het recht in deze heeft gezegevierd? Willem Holleeder heeft meerdere mensen jarenlang afgeperst met de dood tot gevolg, opdracht tot moord gegeven en slechts enkele jaren gezeten. Dat jij en Lichtzwaard vinden dat het recht in deze heeft gesproken komt alleen maar omdat dat zwijn katholiek is en dat vind ik diep triest.
Tijdens de rechtszaak werd hem gevraagd (ivm het onder ede zaken verklaren) of hij in God gelooft. Zijn antwoord was nee. Dus zo katholiek is hij niet...mohamed schreef:Geloof je nou werkelijk dat het recht in deze heeft gezegevierd? Willem Holleeder heeft meerdere mensen jarenlang afgeperst met de dood tot gevolg, opdracht tot moord gegeven en slechts enkele jaren gezeten. Dat jij en Lichtzwaard vinden dat het recht in deze heeft gesproken komt alleen maar omdat dat zwijn katholiek is en dat vind ik diep triest.
mohamed schreef:Geloof je nou werkelijk dat het recht in deze heeft gezegevierd? Willem Holleeder heeft meerdere mensen jarenlang afgeperst met de dood tot gevolg, opdracht tot moord gegeven en slechts enkele jaren gezeten. Dat jij en Lichtzwaard vinden dat het recht in deze heeft gesproken komt alleen maar omdat dat zwijn katholiek is en dat vind ik diep triest.
Faramir schreef:Al was hij atheïst, mormoon of moslim. Het maakt me allemaal niets uit. Wel dat wij in Nederland een rechtstelsel hebben waarin mensen een tweede kans krijgen nadat ze hun straf hebben uitgezeten. Dat de straffen te laag zijn, daar ben ik het mee eens maar desalniettemin heeft deze man de straf uitgezeten die hem is opgelegd en benut hij nu op nette wijze zijn tweede kans.
Faramir schreef:Dat jij als christen schijnbaar niet in dingen als vergeving, tweede kans enz geloofd vind ik dan weer diep triest. Dat men vervolgens op de persoon speelt en niet op het systeem wat wij als samenleving hebben is zo mogelijk nog triester.
Faramir schreef:Welje, het proces was niet eerlijk. Tuurlijk, dat zal het zijn. En in alle andere gevallen ook natuurlijk, heeft verder helemaaaaal niets maar dan ook niets met het systeem te maken.....
En ja, ook als het mijn eigen familie betrof zal ik als christen op een gegeven moment vergeving moeten schenken voor mensen die hun straf hebben uitgezeten. Het zou mooi zijn als ze daarbij ook persoonlijk berouw tonen, maar geen vereiste.
mohamed schreef:Het ligt vast aan het systeem dat Willem Holleeder geen modelburger is geworden.![]()
Als jij dat wilt geloven, veel plezier en stuur hem een kerstkaartje!
mohamed schreef:Het ligt vast aan het systeem dat Willem Holleeder geen modelburger is geworden.![]()
Faramir schreef:Omgevingsfactoren zijn van grote invloed op een ieder. Maar hij heeft zelf het slechte pad gekozen op een gegeven moment.
Lichtzwaard schreef:Maar laat Willem Holleeder nou wel een kerstkaart waard zijn de man is zijn geld op een eerzame wijze aan het verdienen zo de kleinburgerlijk man/vrouw dat zo graag wil en nou is het weer niet goed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten