Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
antoon schreef:we maken gebruik van de bijbel dat is waar het om gaat. volgens mij heeft de bijbel wel met christen zijn te maken dus wat is je punt
Even uit mijn hoofd: Iemand in een verleden had een prachtige steen. het was de steen der waarheid. En het was fantastisch. Maar toen viel die steen in honderdduizend stukjes, en iedereen kwam een klein stukje halen....Maar ja. iedereen meent dat ie de hele steen in pacht heeft...
Tenzij je gelooft dat de Steen Christus Zelf is. De Rots die niet wankelt en ook niet kapot kan vallen.
Het is de hoeksteen van de pyramide en Hij is de Steen die straks alle wereldrijken in stukken doet vallen.
En Hij is de Steen die de hele aarde zal vullen, ( hoezo een holle aarde?)
Inderdaad Antoon. En wie zich aan die steen stoot..
Volgens mij kennen wij elkaar nog van sennet, kan dat ? Zo een 8 jaar geleden?
studentjehhs schreef:Die uitleg kon ik altijd wel goed in meegaan. Alleen als je meer hoort van die zondvloedverhalen valt op dat ze opvallend veel overeenkomsten hebben met elkaar. Dat vind ik dan weer een stuk moeilijker te verklaren. Ik ben benieuwd hoe jullie dat zien. De mythen van de oude volken in o.a.: India, Griekenland, Midden-oosten, China, Europa Noord-Amerika en Australië komen op veel punten sterk overeen. De overeenkomsten die je vaak naar voren ziet komen zijn:
- 1 rechtvaardige man
- 3 zonen
- Familie en dieren op een vaartuig (vlot, kubus, ark)
- Wereldwijde vloed
Oorzaak: ongehoorzaamheid aan God(en)
Vogels die worden uitgezonden om te peilen of het water is gezakt (raaf duif kraai etc)
landen op een berg
na afloop een offer aan de goden
regenboog als symbool dat dit nooit meer plaats zal vinden.
Mortlach schreef:Als je echt gaat kijken, zie je namelijk vooral verschillen. In het ene verhaal is het een boot, in het andere verhaal een enorm palmblad en in weer een ander verhaal een omgedraaid schildpadschild.
Mortlach schreef:Als je echt gaat kijken, zie je namelijk vooral verschillen. In het ene verhaal is het een boot, in het andere verhaal een enorm palmblad en in weer een ander verhaal een omgedraaid schildpadschild.
mohamed schreef:Die verschillen zijn niet zo groot en ik denk dat je te ver doorslaat in je atheïsme als je vindt van wel.
Trajecto schreef:Ja, die verschillen zijn nog niet al te groot.
Mortlach, kom eens met wat uitgebreider info over de onvergelijkbaarheid van verschillende verhalen over land dat onder water kwam te staan.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten