schaapje schreef:Evolutie = theorie= het slechts werkende model dat we hebben met de momenteel beschikbare gegevens!
Hé een lichtzwaardje.....
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Wat is jouw definitie van een theorie?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
schaapje schreef:Evolutie = theorie= het slechts werkende model dat we hebben met de momenteel beschikbare gegevens!
blijblij schreef:
Wat is jouw definitie van een theorie?
schaapje schreef:Niet iets invullen met een "verzinsel" die wetenschappelijk niet bewezen is, en dat gebeurd te vaak met evolutie-theorie
Lock&Stock schreef:
Zou je misschien een voorbeeld met bijbehorende onderbouwing van zo'n "verzinsel" kunnen geven schaapje?
schaapje schreef:Ik vraag me af of evo-gelovigen wel eens kijken en luisteren naar wat creationisten te zeggen hebben.
Hoe wanhopig moet je zijn om te willen geloven dat er geen God is.
blijblij schreef:M.i. kende Paulus niet de gedachte van een leeg graf.
1) Hij noemt het nergens. En hij had deze analogie goed kunnen gebruiken bij het antwoord op de vraag van de Korintiërs over de opstanding bij het laatste oordeel. (1 kor 15) Dwz: opstanding op deze aarde had zijn betoog ondersteund.
schaapje schreef:Hoe wanhopig moet je zijn om te willen geloven dat er geen God is.
Lock&Stock schreef:
Zou je misschien een voorbeeld met bijbehorende onderbouwing van zo'n "verzinsel" kunnen geven schaapje?
schaapje schreef:http://www.youtube.com/watch?v=CZFNgi_8c5Y
schaapje schreef:Ik vraag me af of evo-gelovigen wel eens kijken en luisteren naar wat creationisten te zeggen hebben.
schaapje schreef:Er is zoveel theorie die niet klopt
schaapje schreef:Hoe wanhopig moet je zijn om te willen geloven dat er geen God is.
Lichtzwaard schreef:Welnee ze vinden het leuk om hier de sfeer te verstoren,en jaren lang hangen ze hier rond diep in hun hartje zouden ze graag willen geloven ,anders zouden ze hier niet zijn;wel zielig natuurlijk.![]()
![]()
![]()
Lock&Stock schreef:Ik zal later volledig reageren op deze prachtige presentatie. Nu geen tijd, daarnaast moet ik eerst even dikke sokken aan doen zodat ik m'n nagels niet beschadig bij de onvermijdelijke kromme tenen.
Maar eerst; wat heeft het zonnestelsel in vredesnaam met de evolutietheorie te maken schaapje??? Misschien is het handig, wanneer je wetenschappelijke theorieen gaat afkraken, dat je dan op z'n minst deze theorieen uit elkaar kan houden.
Het komt een beetje over als; de Bijbel klopt niet! Hier, lees dit boekje over Buddha maar eens!
Lichtzwaard schreef:Hoe wanhopig moet je zijn om te willen geloven dat er geen God is.-------------CITAAT.
Welnee ze vinden het leuk om hier de sfeer te verstoren,en jaren lang hangen ze hier rond diep in hun hartje zouden ze graag willen geloven ,anders zouden ze hier niet zijn;wel zielig natuurlijk.![]()
![]()
![]()
Lock&Stock schreef:
Het is je al tientallen keren verteld schaapje, maar het komt schijnbaar niet aan, dus nogmaals, voor de uitputtende zoveelste keer: de wetenschap, schaapje, doet GEEN, nul, nada, nijente, zip, zero uitspraken over god, godsdienst, religie, etc. Het valt er gewoon buiten.
Wetenschap kijkt naar de natuur en probeert dat de verklaren door observaties binnen dezelfde natuur. Een god valt buiten de natuur. Daar kan en wil de wetenschap dus geen uitspraken over doen. Punt.
Mortlach schreef:
Het is misschien niet te geloven voor jullie, maar er zijn heel veel mensen wiens leven NIET volledig om een godheid draait.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 13 gasten