blompje schreef:[quote="654321)Niet elke moeder heeft de keuze altijd thuis te zijn. De meeste niet, er moet simpelweg geld binnen komen, en echt niet alleen maar voor luxe. Wat moet je verder als moeder thuis de hele week tegenwoordig? Iedereen om je heen werkt, dus koffieadresjes zijn er niet zoveel en we hebben in huis zoveel apparatuur dat we daar ook zo klaar zijn.
Ik ervaar dat persoonlijk anders. Ik heb 13 schoonzussen, er werkt er maar 1. Ook onder vriendinnen maar 1 en verschillende buurvrouwen met kinderen werken ook niet. De mannen zijn o.a. vrachtwagenchauffeur, winkelverkoper, fabrieksarbeider; ik weet het niet maar denk niet dat zij zo veel verdienen. Verschillende jong getrouwd, grote gezinnen. Tja, veel kopen inderdaad niet elk jaar iets nieuws, krijgen veel kleding voor de kinderen, kleding rouleert onderling, gaan niet op betaalde vakantie (wel soms woningruil oid), eten niet elke dag vlees, frisdrank en sap in voor in het weekend, de auto word niet gebruik binnen een straal van 10km enzo enzo.
Ik vind trouwens een dag met de kids ook zo gevuld. Ontbijten, fruit eten, naar school brengen en halen, keer langs kinderboerderij/ speeltuin, keertje met ze zwemmen, naar peutergym, broeken verschonen, in en uit bed halen, met ze spelen, boodschappen doen, de was, eten koken en ik weet soms amper hoe ik nog aan andere dingen toekom. Daarnaast 1 keer in de 2 weken naar (schoon)ouders, help oma een morgen, keer oppassen voor deze of gene, vereniging vd kerk, vrijwilligerswerk in de kerk, weekdienst, keer iemand helpen (bij ziekte, kraamtijd) en alle andere extra dingetjes.
Ik ervaar dat dus ook heel anders, wil juist soms iets meer rust in huis...!!