Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

654321
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor 654321 » 17 dec 2012 11:35

blompje schreef:[quote="654321)Niet elke moeder heeft de keuze altijd thuis te zijn. De meeste niet, er moet simpelweg geld binnen komen, en echt niet alleen maar voor luxe. Wat moet je verder als moeder thuis de hele week tegenwoordig? Iedereen om je heen werkt, dus koffieadresjes zijn er niet zoveel en we hebben in huis zoveel apparatuur dat we daar ook zo klaar zijn.

Ik ervaar dat persoonlijk anders. Ik heb 13 schoonzussen, er werkt er maar 1. Ook onder vriendinnen maar 1 en verschillende buurvrouwen met kinderen werken ook niet. De mannen zijn o.a. vrachtwagenchauffeur, winkelverkoper, fabrieksarbeider; ik weet het niet maar denk niet dat zij zo veel verdienen. Verschillende jong getrouwd, grote gezinnen. Tja, veel kopen inderdaad niet elk jaar iets nieuws, krijgen veel kleding voor de kinderen, kleding rouleert onderling, gaan niet op betaalde vakantie (wel soms woningruil oid), eten niet elke dag vlees, frisdrank en sap in voor in het weekend, de auto word niet gebruik binnen een straal van 10km enzo enzo.

Ik vind trouwens een dag met de kids ook zo gevuld. Ontbijten, fruit eten, naar school brengen en halen, keer langs kinderboerderij/ speeltuin, keertje met ze zwemmen, naar peutergym, broeken verschonen, in en uit bed halen, met ze spelen, boodschappen doen, de was, eten koken en ik weet soms amper hoe ik nog aan andere dingen toekom. Daarnaast 1 keer in de 2 weken naar (schoon)ouders, help oma een morgen, keer oppassen voor deze of gene, vereniging vd kerk, vrijwilligerswerk in de kerk, weekdienst, keer iemand helpen (bij ziekte, kraamtijd) en alle andere extra dingetjes.
Ik ervaar dat dus ook heel anders, wil juist soms iets meer rust in huis...!!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2012 12:40

Hier ook een echt buitenkind, dus liever zomer hoor ;) Al vind ik winter wel heel knus.
Ik heb vannacht op de bank geslapen 8-[ De dames huilden van 2.30 tot 4 uur. Om 3 uur hadden we alles uit de kast getrokken en niets hielp en ik werd een beetje gek van het duo-gehuil :oops:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 dec 2012 12:45

LauraC, even een dikke knuffel.... heel veel sterkte.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2012 13:00

Sterkte Laura!

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 17 dec 2012 14:18

Oei, sterkte Laura! Erg zwaar voor jullie allemaal! Hoop dat het snel beter gaat!!! Zijn ze overdag wel rustig?
Afbeelding

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 17 dec 2012 14:42

@LauraC: sterkte! Wat een drama is dat!!!

Beterschap voor alle zieke kindjes!

@654321: In mijn omgeving werkt echt iedereen samen, heb hooguit 2 vriendinnen die thuis zijn bij de kinderen, verder werkt iedereen 1 of meerdere dagen. En zou zelf ook niet anders willen! Ik vind het altijd zo apart dat er blijkbaar altijd een financiële reden moet zijn om samen te werken :? . Alsof het anders niet geoorloofd is ofzo? Als wij het financieel prima zouden redden op 1 salaris (dat is overigens niet zo op dit moment) dan zouden we nog steeds gewoon samen blijven werken. Gewoon puur om het feit dat we ons werk allebei leuk vinden. Daarbij willen we graag allebei financieel zelfstandig kunnen zijn als dat in de toekomst nodig mocht zijn. En we zouden werkelijk niet weten wat een van ons beiden hele dagen thuis zou moeten doen. En als dit bij jullie anders is, vind ik dat prima, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je werkende moeders veroordeeld omdat ze het voor de luxe zouden doen. Een ieder maakt zijn/haar eigen keuze/afweging om samen te werken of te leven op 1 salaris. En of iemand dit nu doet uit bittere noodzaak of omdat hij/zij het leuk vindt of om welke andere reden dan ook, dat maakt dan toch helemaal niet uit?!

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 17 dec 2012 15:09

@ pluk1; kan het niet zijn dat Levi hoofdpijn heeft omdat hij misschien wel een bril nodig heeft?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2012 15:10

Ze hebben erg veel last van hun tandjes en zijn daarbovenop ook erg verkouden. Het maakt me gewoon enorm onzeker als moeder dat ik ze niet kan troosten....

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2012 15:14

Logisch Laura! Dat maakt iedere moeder onzeker! En je moet ze daarnaast ook nog leren kennen en weten wanneer welk kind gaat huilen. Die eerste maanden zijn altijd loodzwaar! En bij M hadden jullie natuurlijk ook wel geluk met zijn doorslapen vanaf moment dat hij kwam. ik heb mij dat bij mijn eerste twee ook niet voldoende gerealiseerd
Merk je ook dat ze al gewend zijn of hebben ze nog moeite met wennen?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 17 dec 2012 15:17

sterkte laura, steken ze elkaar ook aan met huilen? Hier ook zulke nachten gehad, en ik voelde me ontzetten moe en machteloos... Je wilt gewoon slapen om de volgende dag ook weer fit te zijn en de meiden hebben dat ook nodig... Kun je overdag bijtanken? Sterkte hoor, hopelijk gaat het snel beter.

Over werkende moeders. Ik ben blij dat ik werk, al vind ik het haasten met avondeten bijvoorbeeld wel lastig. Overdag ben ik vrijwel altijd thuis en ik weet zeker dat de kinderen geen aandacht tekort komen. KDV wil ik niet, al zeg ik niet dat dat slecht is, voor onze kinderen is dat in elk geval geen optie om verschillende redenen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 dec 2012 15:19

Ja lammetje, tenminste E is een lichte slaper dus als A huilt is ze meteen wakker. En A huilt al als haar speentje uit haar mond valt. Overdag probeer ik het huishouden te doen als ze slapen, zodat ik dat 's avonds niet hoef te doen. En als M uit school komt wil ik er ook voor hem zijn.
Ik heb het idee dat ze wel gewend zijn. Het is gewoon een hele andere ervaring dan toen bij M. Deze kindjes zijn 4 maanden ouder, met z'n 2en en dan heb je er al 1 rondlopen die veel begeleiding nodig heeft. Gelukkig is manlief er en die helpt echt enorm. En misschien moet ik het eea aan verwachtingen bijstellen en mijn drang naar perfectie als moeder/huisvrouw wat laten minderen ;)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 15:27

ajl schreef:Dat is lastig inderdaad. En voor die paar uur een gastouder of bso inschakelen?

maar dan zit je nog steeds bij ziekte...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 15:28

Pluk01 schreef:@TJ: Vervelend is het he! De rest van het weekend heb ik Levi er niet meer over gehoord. Hij drinkt wel erg weinig, dus heb hem behoorlijk veel drinken gegeven dit weekend, misschien lag het daar toch aan. Heb zelf ook snel hoofdpijn als ik te weinig drink. Hij heeft verder geen koorts ofzo. Maar als Manoel ook koorts heeft, zouden het dan niet z'n oortjes zijn? Volgens onze huisarts kunnen ze daar ook erge hoofdpijn van krijgen. Beterschap voor hem!

Dit weer ben ik niet zo'n fan van. Hou erg van zon etc. en met dit weer kom ik m'n bed heel moeilijk uit. Maar Levi speelt idd wel heerlijk binnen, dat is dan wel weer fijn!

oren zijn gechecked.. zijn oke! hij heeft er ook niet altijd koorts bij.. hij klaagt soms ook dat hij niet kan liggen omdat zijn hoofd zooo pijn doet.. ik weet het gewoon niet meer..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 17 dec 2012 15:28

sterkte laura... zulke nachten zijn slopend... weet er alles van..

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 17 dec 2012 15:38

trijntjejohanna schreef:maar dan zit je nog steeds bij ziekte...

Ligt er aan wat voor gastouder je inschakeld en welke afspraken je maakt. Als het iemand is die zoals missf zegt, breng maar lekker dan vertroetel ik haar wel, dan kan dat prima. Of een gastouder op een vaste dag aan huis ( iemand uit de kerk ofzo?), dan is dat opgelost. Volgens mij is daar wel een mouw aan te apssen.

Terug naar “Archief”