Simile schreef:Mortlach, Kent Hovind heeft het blijkbaar niet goed gedaan bij jou

Ik heb veel van hem gehoord en veel over hem gelezen.
Heb je ook zijn *proest* doctoraalschrift *proest* gelezen toevallig? Of die samenzweringstheoriën van hem?
Allebei de kanten heb ik een kans gegeven: zijn theorieën, zij die zijn theorieën hopen te weerleggen en zij die die theorieën weer weerleggen. Volgens mij kunnen we hieruit slechts één conclusie trekken: we weten het nog lang niet. Maar betekent dit dat we dan inderdaad maar moeten stoppen met lezen, of dat we juist elke poging om dichterbij de waarheid te komen moeten toejuichen?
Om te beginnen heeft Hovind geen theoriën; hij heeft niet eens hypothesen. Hij heeft slechts fantastische hersenspinsels die niets te maken hebben met de werkelijkheid. En als je denkt dat Hovind je dichter bij de waarheid brengt, dan is het ernstig met je gesteld.
Atheïsten lijken welhaast bang voor Kent Hovind, als je kijkt naar hoe vijandig ze op hem reageren… Als zijn theorieën oprecht zo bekrompen zijn, dan acht je ze toch geen weerwoord waardig?
Kent Hovind is gevaarlijk omdat hij een showman is en zijn christelijke publiek te naïef om kritisch te zijn. Met zijn malle fratsen kan hij een hoop schade aanrichten, simpelweg omdat dat klapvee van hem ook mag stemmen.
En nee, eigenlijk zou iedereen hem gewoon straal moeten negeren, maar zie risico hierboven - er zijn blijkbaar mensen die hem daadwerkelijk geloven. Maar goed, er zijn zat prominente wetenschappers die weigeren iets met hem te maken te hebben. In goede creationistische traditie worden die dan weer verweten bang te zijn voor het debat...
Dat zijn belastingsfraude er steeds weer wordt bijgehaald, heeft uiteraard –niets- te maken met de inhoud van zijn spreken.
Maar het is zo leuk...
Hmm, mijn ouders hebben me geleerd dat studie erg belangrijk is. Ik heb ervoor gekozen hun adviezen op te volgen en te studeren. Zou ik dit niet hebben gedaan, dan zou ik wellicht de rest van mijn leven aan lopende banden hebben doorgebracht. Voor die ‘hel’ zou ik dan indirect zelf hebben gekozen door niet te studeren. Dwang zou het zijn geweest wanneer m’n ouders me onder klacht en traan zouden hebben geforceerd te studeren.
En je punt hiermee is...?
De mens, dat weet je best. Als jij je niet bij die groep betrokken voelt, dan benijd ik jou =) Wat zul je gelukkig zijn!
Nee, jij bedoelt afstammelingen van Adam en Eva, en daar hoor ik toch echt niet bij. (en jij ook niet, al geloof je van wel).