Lathron schreef:Even voor de goede orde:
Het fossielenverslag geeft geen enkel bewijs voor evolutie van het ene naar het andere. Het is daarmee niet aan te tonen dat die botten jonkies hebben gekregen, laat staan dat ze andere dieren als jonkies hebben gekregen. De fossielen worden gedateerd aan de lagen en de lagen aan fossielen.
O ja, ik was even vergeten dat je een volgeling van Profeet Hovind was...
Je ziet botten voor je neus en het enige wat je weet is dat het betreffende organisme dood is gegaan.
En dat het dus heeft geleefd, en dat er dus meerdere van waren en tallozen van die meerdere zullen ongetwijfeld nakomelingen hebben gehad.
Dat ik er nog woorden aan vuil moet maken is eigenlijk belachelijk; parels voor de zwijnen, maar goed. Als ik iets over katten wil zeggen, kijk ik als eerste naar mijn eigen kat. Het is in principe geen stretch om te zeggen dat dat een redelijke afspiegeling is van alle katten. Goed, misschien heeft de mijne maar 3 pootjes of heeft 'ie een scheur in zijn oor, dus kijk ik naar een aantal katten in de buurt en op een gegeven moment kan ik toch echt algemene dingen over katten zeggen zonder dat ik ze allemaal hoef te hebben gezien.
Op die manier is evolutie geen enkele keer als waar bewezen.
Nee, nogal wiedes! Eerst onhaalbare eisen verzinnen en dan juichen dat er niet aan die onzinnige eisen wordt voldaan...
De bijbel, echter, is nog nooit als onwaar bewezen.
Hahaha...
Sterker nog: Profetieen uit de bijbel zijn meerdere keren in onze geschiedenis uitgekomen.
Nog sterker nog: sommige profetiën zullen
individueel meerdere keren zijn uitgekomen!
Zelfs voor wonderen in de bijbel zijn bewijsstukken gevonden. Een voorbeeld daarvan is de doortocht door de rode zee.
O, zogenaamd bewijs van die oplichter, hoe heet die ook alweer (wyles, rydes?). Ga even een paar pagina's terug, dan kun je zien hoe we daar gehakt van hebben gemaakt.
Zo zijn ook de verschillende lagen met fossielen en grote hoeveelheden kool in de grond en schelpdieren (in gesloten vorm) op de hogere bergen een bewijs voor de zondvloed.
Wie jokt hier nou? Nogmaals: Het bewijs is daar.
En wat doe je met die enorme hoeveelheden kool die worden
gescheiden door zoutlagen? Een zoutlaag ontstaat namelijk ALLEEN als er een zee verdampt.... Dus eerst was er een oerwoud (eerste laag kool), toen een zee, die droogde uit (zoutlaag) en daarna weer een oerwoud. (2de laag kool. Hoe wil je dat allemaal in 1 Zondvloed geperst krijgen.
En schelpdieren in gesloten vorm... o ja, van dat fabeltje dat ze allemaal opengaan als ze doodgaan ofzo... Om dat de ontkrachten hoef je alleen maar een keer een lekker pannetje Zeeuwse mosselen te eten. (vooral ook die mossels opeten die dicht zijn gebleven!)
En schelpdieren op bergtoppen... poepoe, nou nou, dat is lastig... Hmm, konden we maar meten dat bepaalde gebergten door tektonische activiteit nog steeds elk jaar groter worden, zoals de himalaya's.... (En dus ooit op zeeniveau zijn begonnen...
Veel leuker nog is Dolomiet (het gesteente). Dat bestaat uit fossiel koraal waar lava tussen is gestroomd en dat daar is gestold. De niet-krankzinnige verklaring is dat dat koraal ooit op zeeniveau stond. Er lava is tussengestroomd en dat daarna het zeebed zich langzaam heeft opgeheven (zie groei himalaya).
De krankzinnige (=creationistische) verklaring is dat er een wereldwijde zondvloed was die alles onder water zetten, inclusief bergtoppen. Dat daar in RECORDsnelheid enorme koraalbossen zijn gegroeid. Dat er daarna een vulkaan is uitgebarsten waarvan de lava BERGOP! stroomde om tussen het koraal te stollen...
Jaja....