@wilsofi
wilsofie
Ik vermoed dat als ik soms dingen lees (hoe iemand niet aan het avondmaal mag omdat hij tv in huis heeft,) dan lijkt het of de wet leidt totdat waar de Bijbel voor waarschuwt.
precies!! daarom is het Nieuwe Verbond gesloten door God
Het voor het huis van Israel nieuwe verbond en voor de volken --- enige verbond dat door jeremiah werd voorspeld --- jer 31:31 -34
is een geestelijk verbond -
31 Er komt een dag, zegt de HERE, dat Ik een nieuw verbond met de mensen van Juda en Israël zal sluiten.
32 Het zal niet hetzelfde verbond zijn, dat Ik met hun voorouders sloot toen Ik die uit Egypte leidde. Dat verbond hebben zij toen verbroken, hoewel Ik voor hen zorgde als een man voor zijn vrouw.
33 Maar dit is het nieuwe verbond, dat Ik dan met hen zal sluiten: Ik zal mijn wetten in hun harten graveren, zodat zij Mij willen eren; dan zal Ik werkelijk hun God zijn en zij zullen mijn volk zijn.
34 And they shall >>> teach >>no more every man his neighbour, and every man his brother, saying, Know the Lord: for they shall all know me, from the least of them unto the greatest of them, saith the Lord:>>
for I will forgive their iniquity, and I will remember their sin no more.
Dus onder het Verbond van Jezus hoeven we elkaar geen wetten op te dringen - maar mensen zullen van uit zichzelf de HEER >>willen aan bidden en dienen in waarheid en in Geest
----
de val van israel over de AVEN--- steen - de hoeksteen
psalm 118:
19 Open to me the gates of righteousness: I will go into them, and I will praise the Lord:
20>>> This gate of the Lord, into which the righteous shall enter.
21 I will praise thee: for thou hast heard me, and art become my salvation. !!!!!
22>>> The stone which the builders refused is become the head stone of the corner.
23 >>>>>This is the Lord's doing; it is marvellous in our eyes.
*(av-ben = steen maar ook vader-zoon)
-----> het laatste koninkrijk van de steen in het boek van de profeet Daniel