hettys schreef:De evolutie-theorie is prima, goede wetenschap. Het verklaart de schepping. Ook alle soorten gif. ook de wilde dieren. Ook de parasieten. Alles wat het creationisme zeker niet kan kan verklaren.
Kees61 schreef:Je hebt dan toch niet goed opgelet op wat ik schreef: de evolutieleer en de bijbelse schepping sluiten elkaar uit. En als de evolutieleer de schepping uitsluit, dan kan het niet de schepping verklaren.
Kees61 schreef:In Nieuw Zeeland zijn papegaaien o.i.d die van bomen leefden, of van iets van een bepaalde soort boom. En toen ging men daar huizen bouwen en de bomen werden gerooid en de vogel moest ergens anders voedsel vandaan halen. Het vrat een gat in schapen en daar kon het schaap niet tegen. Overal gingen schapen dood. Totdat men de bomen weer had aangeplant en de plaag was voorbij.
Welke papagaai bedoel je nou?? Volgens mij haal je er twee door elkaar.
-De Kea is een omnivoor, die ook leeft van eieren etc. En die lust schapenvet en bloed. Gewoon een alleseter en niet ineens geworden. Ze pikken trouwens overal in. Al is het rubber.
-De Kakapo leeft van de vruchten van een bepaalde conifeer. Die beesten kunnen niet vliegen omdat vliegen niet nodig was. Toen er door de mens allerlei predatoren (ratten, katten, honden etc) waren de kakapo’s een makkelijk hapje.
Maar ja, die gingen weer geen schapen pikken.
Kees61 schreef:Zo eet een mannetjes muskiet gewoon nectar. Misschien bestaan de planten niet meer waar de muskiet oorspronkelijk voedsel vandaan haalde. Het is maar een theorie
Een heel vreemde theorie, want als die mannetjesmuggen nog steeds nectar eten bestaan die planten dus nog.
Kees61 schreef: Na de zondeval zouden er doornen en distels zijn, maar dat zijn gewoon bladeren in een andere vorm. Hetzelfde genotype maar anders tot expressie gebracht.
Oh. Maar dat heet toch echt macro-evolutie, als een blaadje ineens een stekel wordt. En dat kan niet binnen een mensenleven. Probeer maar es een cactus te kruisen met een verwante plant die blaadjes heeft. Een vetplant ofzo. [/quote]
Kees61 schreef:Misschien was het met de slang net zo. Dat de genen van de slang anders tot expressie zijn gekomen na de zondeval staat ook al in de bijbel, want de slang moest voortaan op de grond kruipen. Was het gif voorheen gewoon een ander enzym om voesdel te helpen verteren? Of heeft Carl Baugh gelijk met zijn slang in een andere leefomgeving waardoor het gif ineens niet meer giftig is?
Carl Baugh is wat mij betreft en voor heel veel creationisten gewoon een fantasievolle bedrieger.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_BaughDaarover zijn we uitgepraat.
Welke slang moest op de grond kruipen?? De adder, de cobra, of liever zeeslangen?? Pythons, of boomslangen? En daarbij hebben we natuurlijk ook over allerlei andere giftige dieren.
Als alle slangsoorten ter wereld plotsklaps hun poten verloren, dan hebben ze er wel erg veel skills bij gekregen. Bijvoorbeeld veel meer wervels. Een slang zou nooit kunnen lopen op poten. Weer een gevalletje van macro-evolutie.
Wat betreft gif:
http://nl.wikipedia.org/wiki/NeurotoxineNiet schadelijk vóór de zondeval??? Weer macro-evolutie.
Kees61 schreef:Er zijn dus best wel alternatieven te bedenken dan de evolutie, maar het is lastig na te gaan omdat de wereld niet meer is wat het ooit was.
Volgens jou dan. En die alternatieven slaan verder nergens op.
Stekelvarkens en egels hebben in de loop van de evolutie hun haar verruilt voor stekels. Omdat die hun voordeel gaf. Het stekelvarken is een knaagdier. Kruis em maar es met een ander knaagdier. Weer een uitdaging voor creationisten.
Kees61 schreef:]Wilde dieren zijn alle niet getemde dieren. Dat heeft niks met evolutie te maken.
Zelfs veel getemde dieren hebben vlees nodig en blijven gevaarlijk. Ik ga het niet weer over gebitten hebben van omnivoren, carnivoren en herbivoren.
Ja hoor. Dolfijnen zijn best te temmen en heel schattig. En dat vergelijk je dan meteen met een haai.
Dolfijnen zijn wie weet wel net zo slim als mensen en hebben een zelfbewustzijn, net als wij.
Probeer jij maar es een inktvis te temmen. Of een
hettys schreef:Overigens vindt ik echt dat als je niet voor geoloog bent opgeleid, maar bijvoorbeeld voor technicus, dat je dan gewoon geen diepgaande uitspraken kunt doen over geologische processen. En de creationistische wetenschappers die wél zijn opgeleid, blijken meestal alleen op zondag creationist te zijn, of in hun vrije tijd.
Ach, ik heb geen opleiding voor elektriciën gedaan maar ik heb toch wel zelf mijn machines aangesloten en de leidingen gelegd. Ik heb ook geen opleiding gedaan voor spuiter maar ik spuit mijn eigen werk. Ik heb ooit iets bij een spuiter gebracht maar dat doe ik nooit meer. Dat was een prutser.[/quote]
Hou nou toch op. Iedereen met een IQ van zeg maar 100 die een MBO opleiding heeft gedaan kan nog machines aansluiten en stukadoren. Of spuiten, of een plafonnetje ophangen of zelfs een nieuwe verwarming aansluiten en licht aansluiten boven het plafon. Mijn eigen man kan praktisch alles, al lerende een heel huis verbouwen, in elk geval de hele keuken en badkamer, compleet met alle electrieke verbindingen.
Een titel zegt niet alles. Iemand kan zichzelf veel aanleren.
Zeker. Maar je hebt niet voor niets een universitaire opleiding nodig om een arts te worden. Of een paleontoloog. Of een geoloog. Of een bioloog. Of een raketdeskundige.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Zelfs ik kan redelijk meeklussen met het verbouwen.
Geologische processen worden door meer mensen begrepen dan alleen door geologen. En zodra een geoloog moet gaan fantaseren over een proces dat wel of niet in het verleden heeft plaatsgevonden, dan mag iedereen vrolijk meefantaseren.
Bijvoorbeeld over de piltdown mens, als paleontoloog of als toeschouwer.
Ik zal het nog één keer uitleggen.
De piltdownmens was een vervalsing. Dat is nu al 60 jaar bekend. Dat werd ontdekt door wetenschappers. Gewone, misschien wel atheïstische wetenschappers. Dat heeft alles te maken met de ontdekking van de radiometrische dateringsmethode, door creationisten zo verfoeit. Deze dateringsmethode ontmaskerde deze zogenaamde piltdown mens.
Het is nog helemaal niets bij de leugens van Carl Baugh en hoe heet ie, die zogenaamde archeoloog. Ron Wyatt, die leugens op leugens stapelen, en het hele creationisme in verlegenheid brengen.
Natuurlijk heb je in elke wetenschap ook de amateurs.. Maar die steken zoveel mogelijk op van de wetenschap om zoveel mogelijk te leren.
Je hebt bijvoorbeeld heel veel amateur geologen. Die weten dan weer van geologen waar de oudste aardlagen zich bevinden en gaan lekker op fossielenjacht.
Een amateur geoloog is meestal weer geen amateur astronoom, amateur paleontoloog, amateur geoloog, amateur bioloog, amateur arts, amateur van alles.
Zoals Kent hovind, die werkelijk amateur is elke serieuze wetenschappelijke dicipline.
Je hebt altijd nog wetenschap en amateurs. en een amateur arts zou ik niet niet aan mijn lijf willen. Jij wel? Die zijn trouwens terecht verboden.
Ook gif is geschapen.