Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:Zoals we allemaal weten dient er bezuinigd te worden. Het kabinet heeft al flink wat bezuinigings ideeën. Maar wat denken jullie? Waar kan er nog op bezuinigd worden?
Sjaak84 schreef:Door alternatieve geneeswijze uit te schrappen. Als je dat wilt gebruiken moet je er maar zelf voor betalen.
Er kan nog heel, heel veel bezuinigd worden op de ambtenarij die zichzelf kunstmatig in stand houd door bureaucratie. Er kan nog bezuinigd worden op politici die hufterig gebruik maken van de wachtgeldregeling. Er kan bezuinigd worden op prestigeprojecten van gemeentebesturen, provinciebesturen en het rijk.
Er kan bezuinigd worden op het doelloos geld rondpompen waarbij bij elk tussenstation er iets vanaf gaat.
Er kan dus heel veel bezuinigd worden terwijl het het leven van de burgers niet nog onaangenamer wordt.
johannes1 schreef:Faramir,
Dit is een veel gehoorde conclusie. De overheid moet eerst maar in zichzelf snijden. Echter de overheid is wel de grootste werkgever.
Je kan dan wel bezuinigen op ambtenaren, maar waar laat je die dan?
Ik ben het wel met je eens dat er nog een grote slag geslagen kan worden door de processen beter te stroomlijnen. Verder dient er ook wat gedaan te worden aan de wachtgeldregeling.
Kan ik kort samenvatten dat jij vindt dat de overheid eerst in zich zelf moet snijden en dan pas onaangename besluiten nemen voor de burgers?
johannes1 schreef:Hierop is best al bezuinigd. Als ik kijk bij mijn verzekering wordt deze al niet meer vergoedt in 2012 en heb ik deze geneeswijze zelf moeten betalen.
Dat bouw je langzaam af en je zorgt dat het ondernemers klimaat in Nederland dusdanig aantrekkelijk wordt dat grote bedrijven zich hier willen vestigen en dat mensen zelf weer ondernemerschap gaan tonen. De bevolking pamperen levert op de lange termijn niets op.
Klopt. In mijn optiek dient de overheid de samenleving en niet andersom. Problemen bij overheidsfinanciën los je niet op door de inkomsten te verhogen (lees de bevolking verder uit te knijpen) maar door in de eigen uitgaven te snijden. Daarnaast betalen wij allemaal wel voor deze overheid, maar deze overheid is al lang en breed niet meer in staat (of welwillend) om de primaire voorwaarde na te komen. Namelijk het zorgen voor veiligheid voor haar burgers.
johannes1 schreef:Hierop is best al bezuinigd. Als ik kijk bij mijn verzekering wordt deze al niet meer vergoedt in 2012 en heb ik deze geneeswijze zelf moeten betalen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten