Bezuiniging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Bezuiniging

Berichtdoor johannes1 » 07 dec 2012 16:18

Zoals we allemaal weten dient er bezuinigd te worden. Het kabinet heeft al flink wat bezuinigings ideeën. Maar wat denken jullie? Waar kan er nog op bezuinigd worden?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Bezuiniging

Berichtdoor juffiejuf » 07 dec 2012 20:29

De zorg efficiënter aanpakken. Nu wordt er zo ontzettend veel langs elkaar heen gewerkt. Daar krijg je soms gewoon de kriebels van. Denk trouwens wel dat dit een grote klus is die ook moeilijk aan te pakken is.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 07 dec 2012 20:48

johannes1 schreef:Zoals we allemaal weten dient er bezuinigd te worden. Het kabinet heeft al flink wat bezuinigings ideeën. Maar wat denken jullie? Waar kan er nog op bezuinigd worden?

Er kan nog heel, heel veel bezuinigd worden op de ambtenarij die zichzelf kunstmatig in stand houd door bureaucratie. Er kan nog bezuinigd worden op politici die hufterig gebruik maken van de wachtgeldregeling. Er kan bezuinigd worden op prestigeprojecten van gemeentebesturen, provinciebesturen en het rijk.
Er kan bezuinigd worden op het doelloos geld rondpompen waarbij bij elk tussenstation er iets vanaf gaat.

Er kan dus heel veel bezuinigd worden terwijl het het leven van de burgers niet nog onaangenamer wordt.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 dec 2012 01:21

Door alternatieve geneeswijze uit te schrappen. Als je dat wilt gebruiken moet je er maar zelf voor betalen.
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 dec 2012 11:46

Sjaak84 schreef:Door alternatieve geneeswijze uit te schrappen. Als je dat wilt gebruiken moet je er maar zelf voor betalen.

Hierop is best al bezuinigd. Als ik kijk bij mijn verzekering wordt deze al niet meer vergoedt in 2012 en heb ik deze geneeswijze zelf moeten betalen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 08 dec 2012 12:04

Er kan nog heel, heel veel bezuinigd worden op de ambtenarij die zichzelf kunstmatig in stand houd door bureaucratie. Er kan nog bezuinigd worden op politici die hufterig gebruik maken van de wachtgeldregeling. Er kan bezuinigd worden op prestigeprojecten van gemeentebesturen, provinciebesturen en het rijk.
Er kan bezuinigd worden op het doelloos geld rondpompen waarbij bij elk tussenstation er iets vanaf gaat.

Er kan dus heel veel bezuinigd worden terwijl het het leven van de burgers niet nog onaangenamer wordt.

Faramir,

Dit is een veel gehoorde conclusie. De overheid moet eerst maar in zichzelf snijden. Echter de overheid is wel de grootste werkgever. Je kan dan wel bezuinigen op ambtenaren, maar waar laat je die dan? Ik ben het wel met je eens dat er nog een grote slag geslagen kan worden door de processen beter te stroomlijnen. Verder dient er ook wat gedaan te worden aan de wachtgeldregeling.

Kan ik kort samenvatten dat jij vindt dat de overheid eerst in zich zelf moet snijden en dan pas onaangename besluiten nemen voor de burgers?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 08 dec 2012 12:18

johannes1 schreef:Faramir,

Dit is een veel gehoorde conclusie. De overheid moet eerst maar in zichzelf snijden. Echter de overheid is wel de grootste werkgever.

Dat de overheid zelf de grootste werkgever is is natuurlijk al doodssteek voor elke samenleving die gezond wil zijn in een westerse cultuur. Het verlamt de samenleving en door daar niets aan te doen zal deze samenleving steeds verder wegzakken.
Je kan dan wel bezuinigen op ambtenaren, maar waar laat je die dan?

Dat bouw je langzaam af en je zorgt dat het ondernemers klimaat in Nederland dusdanig aantrekkelijk wordt dat grote bedrijven zich hier willen vestigen en dat mensen zelf weer ondernemerschap gaan tonen. De bevolking pamperen levert op de lange termijn niets op.
Ik ben het wel met je eens dat er nog een grote slag geslagen kan worden door de processen beter te stroomlijnen. Verder dient er ook wat gedaan te worden aan de wachtgeldregeling.

Kan ik kort samenvatten dat jij vindt dat de overheid eerst in zich zelf moet snijden en dan pas onaangename besluiten nemen voor de burgers?

Klopt. In mijn optiek dient de overheid de samenleving en niet andersom. Problemen bij overheidsfinanciën los je niet op door de inkomsten te verhogen (lees de bevolking verder uit te knijpen) maar door in de eigen uitgaven te snijden. Daarnaast betalen wij allemaal wel voor deze overheid, maar deze overheid is al lang en breed niet meer in staat (of welwillend) om de primaire voorwaarde na te komen. Namelijk het zorgen voor veiligheid voor haar burgers.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 08 dec 2012 13:12

Het volk wordt weer goed voor de gek gehouden maar als er bezuinigd moeten worden dan altijd op de zogenaamde ontwikkelingshulp. :^o :^o :^o :^o :^o :^o :^o :clown:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 08 dec 2012 23:17

johannes1 schreef:Hierop is best al bezuinigd. Als ik kijk bij mijn verzekering wordt deze al niet meer vergoedt in 2012 en heb ik deze geneeswijze zelf moeten betalen.

Goed nieuws!

Nog een goede bezuiniging, stoppen met de JSF/F-35. Een geldverslindend project, voor 1 toestel moet je nu geschat 60 miljoen euro betalen. 60 MILJOEN EURO!!! Terwijl een F-16 20 miljoen per stuk kost. En de JFS is helemaal niet zo goed zoals men wel beweerd. Dat ding is helemaal niet zo goed in een luchtgevecht als de vliegtuigen dicht bij elkaar zijn (dogfight). En ook is hij niet zo snel, maar mach 1,4 terwijl de F-16 mach 2 kan. De JSF heeft al zijn troeven ingezet op stealth, moeilijk zichtbaar zijn voor radar. Dat is hartstikke link, er hoeft maar 1 land te zijn dat een radar ontwikkeld wat stealth wel goed kan zien, dan is al die technologie in 1 klap waardeloos.

http://www.defencetalk.com/cassidians-p ... aft-43859/

Ik las net op internet dat Canada overweegt om te stoppen met de JSF, als dat gebeurt word dat vliegtuig nog duurder.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... ppen.dhtml
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 09 dec 2012 19:21

Vooral de zorg. Dat is op het moment volgens mij de grootste geldverslinder en kan veel effectiever.
Stoppen met verdere privatisering in de zorg. Laat ziekenhuizen en andere zorginstellingen niet meer met elkaar concurreren maar maak er weer overheidsinstellingen van. Nu willen/moeten ze allemaal (zo veel mogelijk) geld verdienen en dat gaat uiteindelijk gewoon ten koste van onzelf.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 10 dec 2012 11:53

Met de zorg als overheidsinstelling krijg je weer wachtrijen, dus of je daar nu vrolijk van wordt...?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 10 dec 2012 12:25

Dat bouw je langzaam af en je zorgt dat het ondernemers klimaat in Nederland dusdanig aantrekkelijk wordt dat grote bedrijven zich hier willen vestigen en dat mensen zelf weer ondernemerschap gaan tonen. De bevolking pamperen levert op de lange termijn niets op.

Om die klimaat te creëren zal er toch weer inzet nodig zijn van ambtenaren. Verder kan je bedrijven hier heen halen, maar als de economie niet goed is dan heb je hier ook niets aan.

Klopt. In mijn optiek dient de overheid de samenleving en niet andersom. Problemen bij overheidsfinanciën los je niet op door de inkomsten te verhogen (lees de bevolking verder uit te knijpen) maar door in de eigen uitgaven te snijden. Daarnaast betalen wij allemaal wel voor deze overheid, maar deze overheid is al lang en breed niet meer in staat (of welwillend) om de primaire voorwaarde na te komen. Namelijk het zorgen voor veiligheid voor haar burgers.

Dit is ook een beetje een dooddoener. Verwachten van de overheid dat ze zorgen voor veiligheid, terwijl de burger eigenlijk de hand in eigen boezem dient te steken. Veiligheid begint bij ouders en opvoeding. Verder door te bezuinigen op ambtenaren los je dit probleem echt niet op.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 dec 2012 12:36

johannes1 schreef:Hierop is best al bezuinigd. Als ik kijk bij mijn verzekering wordt deze al niet meer vergoedt in 2012 en heb ik deze geneeswijze zelf moeten betalen.

Bij ons zit dat al helemaal niet in het pakket.

Zo betalen wij ook zelf onze tandartskosten en medicijnen (als we de nodig hebben).

Faramir

Berichtdoor Faramir » 10 dec 2012 12:53

Nog een puntje van bezuiniging: onderwijs.
En dan met name het basisonderwijs. De verzuiling hebben we lang en breed achter ons gelaten het wordt tijd om de kunstmatige verzuiling binnen het basisonderwijs ook op te heffen. Scheelt heel veel geld. Ouders die 'bezwaard' zijn mogen op eigen kosten een privé school oprichten voor hun kinderen mits er gekwalificeerd personeel voor de klas staat.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 dec 2012 16:24

Bezuinigen zijn diefstal .Als er bezuinigingen nodig zijn aanwijsbaar is dat niet NL behoort tot de vijf rijkste landen ter wereld.Maar als er bezuinigingen zijn dan nooit op ONDERWIJS ,KUNST EN CULTUUR, DEFENSIE, GEZONDHEIDSZORG. [:]8 oeps-smile :)nico :(old :)C 8>) €)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “Archief”