Mortlach schreef:
Sorry, maar waar lees jij dat Adam en Eva hierin normatief zijn. Omdat Adam en Eva zich schaamden, MOETEN wij ons ook schamen? Waar lees je dat?
Voor jou wellicht (helaas) niet te volgen, maar zo is het wel!
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:
Sorry, maar waar lees jij dat Adam en Eva hierin normatief zijn. Omdat Adam en Eva zich schaamden, MOETEN wij ons ook schamen? Waar lees je dat?
schelpje3 schreef:Voor jou wellicht (helaas) niet te volgen, maar zo is het wel!
mw schreef:Je mag nu wel toegeven hoor dat de link naar Adam&Eva gewoon niet juist is![]()
Wij MOETEN ons niet schamen omdat Adam&Eva zich schaamden. Nee, in die geschiedenis zien wij heel duidelijk dat de schaamte na de zondeval is gekomen. D.w.z. dat we mogen (voor wie wil: moeten) herkennen dat onze schaamte een gevolg is van onze zonden. Betekent dat, dat de kinderen papa niet naakt of in ondergoed mogen zien? Ik vermoed dat Kaïn, Abel, Seth en de anderen Adam&Eva ook niet alleen in diervellen hebben gezien, maar ook eronder.
mw schreef:Je mag nu wel toegeven hoor dat de link naar Adam&Eva gewoon niet juist is![]()
Wij MOETEN ons niet schamen omdat Adam&Eva zich schaamden. Nee, in die geschiedenis zien wij heel duidelijk dat de schaamte na de zondeval is gekomen. D.w.z. dat we mogen (voor wie wil: moeten) herkennen dat onze schaamte een gevolg is van onze zonden. Betekent dat, dat de kinderen papa niet naakt of in ondergoed mogen zien? Ik vermoed dat Kaïn, Abel, Seth en de anderen Adam&Eva ook niet alleen in diervellen hebben gezien, maar ook eronder.
Kvinna schreef:Verhalen over hoe het bij jou thuis of bij een ander is, is natuurlijk geen argument.
Een arguement uit de bijbel is beter. Zoals de geschiedenis van Noach, waarbij zijn zonen erg hun best deden de naaktheid van hun vader niet te zien.
ikkietje schreef:Ik bedoel het inderdaad niet vervelend, maar vraag me gewoon af of het onder de refo's gebruikelijk is dat de kinderen hun vader alleen in zijn onderbroek zien..
Moeg schreef:Juist in de tere verbanden binnen het gezin zou ik hier voorzichtig mee zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten