Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor Haai » 06 dec 2012 20:31

Ziet er echt leuk uit Laura! Zit het ook nog wel een beetje prettig?

Schrikken, liefie! Heeft ze er verder nog last van gehad?

Wij hebben vandaag nog met Sylke bij de huisarts gezeten vanwege een val. Vanmorgen waren we door de gladheid onderuit gegaan met de fiets terwijl Sylke achterop zat. Het leek allemaal goed afgelopen te zijn, geen schrammen of bulten te zien, maar vanmiddag viel ze zomaar ineens in slaap op de bank, klaagde toen ze wakker werd over hoofdpijn en moest een aantal keren overgeven. Verder was ze gelukkig wel helder, maar ws. heeft ze toch een lichte hersenschudding opgelopen. Voor vannacht hebben we een wekadvies gekregen, dus dat wordt een onrustig nachtje voor ons ;)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 06 dec 2012 20:39

@Haai: O wat naar! Veel sterkte gewenst dan vannacht! En hopelijk voor Sylke niks ergers!
Dat dragen is heerlijk! Je zou denken dat het erg zwaar is, maar het effent zich eigenlijk uit. Dame achterop is een kilo zwaarder maar dat voel je eigenlijk niet. Ik loop er heerlijk mee hoor ;)
Tsja, dat ritme. Elinor, de voorste ;-) is niet echt een slaper, ze wordt tussen 4.30 en 5.30 wakker en dan wil ze de dag ook echt beginnen. Overdag slaapt ze ook erg weinig. Nu ben ik het wel gewend van M dat ze overdag maar een half uurtje slaapt (M deed 2 keer een half uur op deze leeftijd, maar die sliep 's nachts 12 uur). Dus wij zijn beiden best moe. En de consequentie is natuurlijk dat zij al veel vroeger weer naar bed wil dan zuslief. Er ligt dus altijd wel iemand te slapen bij ons 8-[
Michael is nog steeds helemaal trots. Vanmiddag was er kerstmarkt op school en we mochten hem wat eerder ophalen om met hem over de markt te lopen en manlief en ik hadden ieder een Ergo met een slapend zusje en hij was zo trots toen we binnen kwamen lopen :8> Hij zei ook echt van 'dat zijn mijn slapende zusjes, stil zijn hoor!'. Zelf vind ik het moeilijk om de aandacht te verdelen tussen het huishouden, de meisjes en M als hij thuis is. Krijg altijd het gevoel dat M het onderspit delft :( Maar dat zal wel z'n tijd nodig hebben.

Pluk01

Berichtdoor Pluk01 » 06 dec 2012 20:55

Wat ziet dat er gaaf uit LauraC! Kan me voorstellen dat het behoorlijk zwaar is en inderdaad ook moeilijk om aandacht te verdelen etc. Ik zie dat ook bij vriendinnen om mij heen die een tweede kindje krijgen. En bij jullie zijn het er meteen 2 natuurlijk, dus dubbel zo heftig. En omdat ze al wat groter zijn, nemen ze ook hun eigen gewoonten en ritme mee. Sterkte in elk geval in het zoeken en vinden van een ritme etc.!

@Haai: wat naar zeg! Ik heb hier vanmorgen ook nog een mevrouw met kindje overeind geholpen. Ik was zelf met de auto, maar zag haar zo wegglijden. Wat een gladheid opeens ook he! Beterschap voor Sylke en sterkte vannacht (en morgen)!

@Hieke: mooi verwoord zeg! En ik lees de website met aandacht! Goede, interessante info!

Hier genieten we van een weekje samen met papa/manlief! Na twee weken zonder hem, was het wel weer heerlijk om hem afgelopen vrijdag op te halen op Schiphol. Maandagmorgen vertrekt hij alweer richting buitenland voor 2 weken, dus nu nog even flink genieten! We hopen dat er vannacht genoeg sneeuw gaat vallen om morgen te sleeen en sneeuwpoppen te bouwen!

hieke
Mineur
Mineur

Berichtdoor hieke » 06 dec 2012 21:13

Pluk, dat vind ik heel fijn om te lezen!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 dec 2012 10:14

Vervelend Haai! Hoe is het nu met Sylke?

@ laura leuke foto van een trotse mama!
En dat aandacht verdelen dat went wel hoor! Maar het is natuurlijk wel zo dat de oudste gewoon vanaf nu minder aandacht zal krijgen. Eerst was hij het middelpunt van de aandacht en nu staan er nog twee meisjes naast. Dus evenveel aandacht blijven geven kan gewoon niet.

Enne dat weinige slapen, succes :D Ik ken het volkomen. Al doet onze kleine man het sinds een week heel goed. Hij is rond 5.30 uur wakker. Wij zijn trots op hem :mrgreen:

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 07 dec 2012 10:38

haha ajl, hij leert het nog wel een keer :wink: misschien komt er nog eens een tijd dat je hem er met geen stok uit kunt krijgen voor het middaguur en dan denk je met weemoed terug aan nu :mrgreen:

ai liefie en haai, dan is schrikken! gaat het met sylke en nina?

prachtige foto laura! dat ziet er geweldig leuk uit

bij jullie ook allemaal sneeuw? hier gister met r voor het eerst in de sneeuw, ze vond het prachtig. zat er maar iets met haar handjes in te graven. en steeds roepen brrr brrr :)
vanmiddag de slee maar eens van stal halen
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 07 dec 2012 11:14

Ja, echt geweldig die sneeuw!!
Vanmorgen al lopend met de slee naar school. Dikke pret!

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 dec 2012 13:08

Oei, wat een nacht! De dames maakten elkaar om 1.45 wakker en terwijl ik ze in slaap aan het sussen was, begon M enorm over te geven :shock: Dus, M bij ons in bed, A weer in slaap maar E bleef spoken tot we haar om 2.45 een flesje gaven. In de tussentijd had M ook nog eens de emmer bij ons bed gemist, dus even snel verschoond. En toen eindelijk iedereen sliep, miste M de emmer nog eens :mrgreen: =D> Dus om 5 uur lagen we met zijn drie-en op fleecedekens onder een kaal dekbed :lol: Ach, daar kan ik nog wel om lachen. Echt ouderschap he ;)

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 07 dec 2012 13:25

LauraC schreef:Oei, wat een nacht! De dames maakten elkaar om 1.45 wakker en terwijl ik ze in slaap aan het sussen was, begon M enorm over te geven :shock: Dus, M bij ons in bed, A weer in slaap maar E bleef spoken tot we haar om 2.45 een flesje gaven. In de tussentijd had M ook nog eens de emmer bij ons bed gemist, dus even snel verschoond. En toen eindelijk iedereen sliep, miste M de emmer nog eens :mrgreen: =D> Dus om 5 uur lagen we met zijn drie-en op fleecedekens onder een kaal dekbed :lol: Ach, daar kan ik nog wel om lachen. Echt ouderschap he ;)

=D> nou he ik heb hier ook n spookje, superleuke foto! en succes met wennen en geniet er lekker van

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 dec 2012 14:09

VPK Nina heeft niks aan haar val overgehouden gelukkig.

Laura Wat een nacht! Zal allemaal wel wennen zijn... Moest wel een beetje lachen om je verhaal :lol:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 dec 2012 14:24

Heerlijk, die dubbel-draag-foto!! Loopt misschien nog wel beter dan 1 kind op je rug, jij loopt tenminste in balans :wink:
vervelend nachtje gehad dus, hopelijk gaat het vannacht beter...

Haai, gaat het een beetje met Sylke?

Nina gelukkig niks gekregen van de val, je schrikt behoorlijk...

Heb me niet gemengd in het gesprek over versnellen of juist niet, maar ieder kind is anders en in het geval van ppm zou ik ook liever mijn kind gelukkig zien in een klasje hoger dan iedere dag een rotgevoel om je kind weer achter te laten in een klas waar ze zich niet op de plek voelt.

Ik ga een poging wagen tot het maken van een sneeuwpop... :wink:

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 07 dec 2012 14:46

Oei Laura, kun je overdag nog even naar bed? Slapen de meisjes dan? M. zit op school toch?

SUPER die sneeuw! Gisteren hebben ze hier uren in de sneeuw gespeeld met allemaal buurkinderen.
Vanmorgen op de slee boodschappen gedaan, naar een verjaardag etc. Ze vinden het helemaal geweldig! Leuk hoor!

Hier slapen ze tegenwoordig als roosjes..! Niets zo lekker als dat! Dus... mensen, het komt vanzelf weer, soms duurt het wat langer.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 dec 2012 15:24

Hier mogen kinderen 48 uur nadat ze voor het laatst hebben overgegeven pas weer naar school. Nu moest hij vanochtend ook alweer overgeven dus ik had 'm sowieso niet gestuurd ;-) De meisjes sliepen vanochtend en toen ben ik de weekboodschappen gaan doen. Nu slapen ze weer dus zit ik met zoonlief op de bank heerlijk een filmpje te kijken :-)

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 dec 2012 20:32

Pfff, dat is best langs dat kinderen 48 uur niet naar school mogen als ze overgegeven hebben!

@ haai; ben ook benieuwd hoe het met Sylke is.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 07 dec 2012 20:47

Heeft iemand hier ervaring met barnsteen kettingen voor babies?

Terug naar “Archief”