Hoever mag vader's lichaam zichtbaar zijn voor de kinderen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ikkietje

Hoever mag vader's lichaam zichtbaar zijn voor de kinderen

Berichtdoor ikkietje » 06 dec 2012 16:46

Ik ben zelf vader van een aantal kinderen, en nu vraag ik me af of het goed/geoorloofd is om als christen voor het oog van je kinderen in je ondergoed te lopen, of te slapen. Ik ken mensen van de ger gem bijvoorbeeld die dit wel doen, kan dit inderdaad gewoon..?? Wat is jouw mening? Alvast bedankt voor je reactie!!

Lock&Stock

Re: Hoever mag vader's zichtbaar zijn voor de kinderen

Berichtdoor Lock&Stock » 06 dec 2012 16:50

Serieus??!

Nu liepen mijn ouders niet continu naakt rond thuis toen ik klein was, maar als ik een keer de badkamer in kwam als mij pa of ma net uit de douche kwam dan werd daar niet moeilijk over gedaan.

Toen ik in de pubertijd kwam veranderde dat natuurlijk wel, maar ik kan je verzekeren dat ik er totaal geen negatieve effecten aan heb overgehouden hoor.

Daarnaast vraag ik me echt af waar je bang voor bent. Stel dat je kinderen je zien in je onderbroek, wat dan?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 dec 2012 16:53

Mijn eerste reactie was lacherig, maar toch is het een goede vraag! Als je erover nadenkt, denk je tja, vroeger werd daar helemaal geen punt van gemaakt. Vader liep in zijn lange Jäger onderbroek en dik hemd met mouwtjes. Seksloos.
Mijn ouders waren echt nog van de "Preutse" generatie, dus weinig gezien van ondergoed e.d.
Maar nu is dat wat opener en vrijer geworden, maar dat dwingt je wel tot keuzes. Ook het gegeven: tot wanneer kun je als vader met je dochter in één bed uitslapen, kroelen?
Er is m.i. geen eenduidig antwoord op. Ook niet als je pubers in huis hebt, kan dochter in klein slipje en beha rondlopen, terwijl haar broers er ook zijn? Of andersom.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Re: Hoever mag vader's lichaam zichtbaar zijn voor de kinder

Berichtdoor johannes1 » 06 dec 2012 16:53

Doet het feit er toe dat jij mensen kent die in de Ger Gem zitten en die in hun ondergoed lopen of slapen in de woning?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 dec 2012 17:00

schelpje3 schreef:Ook niet als je pubers in huis hebt, kan dochter in klein slipje en beha rondlopen, terwijl haar broers er ook zijn? Of andersom.

Tja, toen mijn zusje in de pubertijd kwam (die is 5 jaar jonger dan ik) viel dat me natuurlijk wel op. Maar als het goed is doet het niets sexueels met een jongen (het is tenslotte je zusje), ik vond het eerlijk gezegd niet fijn om naar te kijken, dus dat deed ik ook niet.

ikkietje

Berichtdoor ikkietje » 06 dec 2012 17:26

Ik bedoel het inderdaad niet gek, maar ik vraag me serieus af of het (ook op bijbelse gronden) toegestaan is dat je als vader bijvoorbeeld in de zomer alleen in je ondergoed op het bed lig..

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 dec 2012 17:26

als een meisje of jongen gaat puberen verstoppen ze hun lichaam (meestal) automatisch.
Ik kan me niet voorstellen dat een meisje die borsten krijgt zin heeft om minimaal bedekt door het huis te lopen. Schaamte en puberteit gaan hand in hand.

Mijn dochters zijn nog klein ( 6 en 3 ) en zien hun vader regelmatig in zijn blootje. Bijv als hij gaat douchen terwijl zij tegelijk in bad zitten. Ik zie daar echt geen enkel probleem in. Zelf liep ik ook gewoon de badkamer in als mijn vader onder de douche stond.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 dec 2012 17:49

schelpje3 schreef:Er is m.i. geen eenduidig antwoord op. Ook niet als je pubers in huis hebt, kan dochter in klein slipje en beha rondlopen, terwijl haar broers er ook zijn? Of andersom.

Geen zorgen, de afkeer van incest zit zo diep ingebakken in de menselijke psyche dat dat weinig problemen zal opleveren :-oo

Ik moest trouwens denken aan het verhaal van mijn moeder toen zij klein was en het hele gezin een dagje ging zwemmen. Ze was geschokt tot haar vader -mijn opa dus - zijn broekspijpen oprolde en ze voor het eerst zijn blote enkel zag...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 dec 2012 17:51

ikkietje schreef:Ik bedoel het inderdaad niet gek, maar ik vraag me serieus af of het (ook op bijbelse gronden) toegestaan is dat je als vader bijvoorbeeld in de zomer alleen in je ondergoed op het bed lig..

Tja, je kunt natuurlijk gaan kijken naar dat verhaal van Noach wiens zonen 'zijn schaamte bedekken', maar om daar nou algemene regels uit af te leiden voor de 21ste eeuw...

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 dec 2012 18:25

ikkietje schreef:Ik bedoel het inderdaad niet gek, maar ik vraag me serieus af of het (ook op bijbelse gronden) toegestaan is dat je als vader bijvoorbeeld in de zomer alleen in je ondergoed op het bed lig..

Ik zou als kind eerder geschokt zijn dat iemand in de zomer binnen blijft ;)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 dec 2012 18:31

Als je vader in JOUW ondergoed op bed ligt, lijkt me dat wel een probleem ja :-)

Kvinna
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Kvinna » 06 dec 2012 18:51

De bijbel zegt wel dingen over dat kinderen niet de schande (naaktheid) van hun ouders mogen zien, volgens mij, ik weet alleen zo snel niet waar dat zou staan.
Wij hadden het met reformatorische kraamzorg, dat er uitdrukkelijk in de regels stond dat de oudere kinderen er niet bij mochten zijn als de moeder gewassen werd.

Maar dat is nog weer anders dan in ondergoed rondlopen. En het ene ondergoed is het andere niet. Maar een boxer met hemd voor de vader kan toch prima? In het zwembad heeft hij minder aan.

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 06 dec 2012 19:39

Kvinna schreef:De bijbel zegt wel dingen over dat kinderen niet de schande (naaktheid) van hun ouders mogen zien, volgens mij, ik weet alleen zo snel niet waar dat zou staan.
Wij hadden het met reformatorische kraamzorg, dat er uitdrukkelijk in de regels stond dat de oudere kinderen er niet bij mochten zijn als de moeder gewassen werd.

Maar dat is nog weer anders dan in ondergoed rondlopen. En het ene ondergoed is het andere niet. Maar een boxer met hemd voor de vader kan toch prima? In het zwembad heeft hij minder aan.

nu vindt ik wassen een stap verder gaan... maar dat gebiedende vingertje.... op basis van wat... erger ik me aan. Wat is oud... en dan afgezien van het refomatorische aspect.. vindt ik dat weer onder privacy vallen..

Het is maar net hoe je er als ouders mee omgaat, hoe je ze opvoedt en dan vindt ik er nog wel verschil zitten tussen jongens en meisjes...

Kortom best lastig

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 dec 2012 19:42

Spons schreef:en dan vindt ik er nog wel verschil zitten tussen jongens en meisjes...

Zoals?

sis
Mineur
Mineur

Berichtdoor sis » 06 dec 2012 20:44

Dit doet me denken aan een verhaal van een kleuter dat ik hoorde op het werk.

"gisteren ging ik nog even naar beneden naar de wc en toen zag ik papa en mama. Ze waren helemaal in hun niksje." (incl. beschrijving wat 'niksje' is. die laat ik hier maar even achterwege)

Tsja, dat wil je natuurlijk niet laten gebeuren. Maar verder lijkt me dat een kind best z'n ouders in ondergoed mag zien.
Het groeit er toch ook wel een beetje in? kbedoel als baby neem je ze mee als je zelf gaat douchen. Als peuter zitten zin in het badje terwijl je zelf doucht. En op een gegeven moment stopt dat!

'k Zou me er niet teveel zorgen over maken!

Terug naar “Archief”