eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

PaLPiTaTioN

Berichtdoor PaLPiTaTioN » 03 mar 2004 01:21

maar toch de EOJD is niet goed,
  • discolichten
  • arminiaans
  • ds's met dikke auto's
  • zonden worden niet aangewezen
  • zingen met muziekinstrumenten
  • veel vleselijkheid
ondanks EO achteruitgang kerkgang en levensstijl

(kwoot beetje gewijzigd qua opmaak)

• wadissermismee?
  • ik heb nog nooit een dominee gezien op de jongerendag
  • dacht het wel
  • uiteraard ga lekker acapella zingen mij niet gezien
  • ja krijg je met 30000 man in een stadion

zo, ff lekker happen op een post die waarschijnlijk niet serieus is bedoeld. (zo wel dan respecteer ik je mening overigens wel hoor) Afbeelding

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 03 mar 2004 10:58

erna82 schreef:Lijkt me toch wel een verschil maken: Third Day of Rammstein

dat weet ik niet, ken beide niet. maar mijn reactie was op de posting van keukentje. dat er bij de EOJD meer jongeren komen dan bij bv zangavonden. dit komt waarschijnlijk dat de liederen van de eojd meer aansluiten bij de muziek die men hoort op de radio en dergelijke.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 03 mar 2004 11:06

johannes1 schreef:
erna82 schreef:Lijkt me toch wel een verschil maken: Third Day of Rammstein

dat weet ik niet, ken beide niet. maar mijn reactie was op de posting van keukentje. dat er bij de EOJD meer jongeren komen dan bij bv zangavonden. dit komt waarschijnlijk dat de liederen van de eojd meer aansluiten bij de muziek die men hoort op de radio en dergelijke.
Mooi toch? Voor de jood een jood voor de griek een griek, voor de evo een evo :mrgreen:

geloof mij maar thirdday en rammstein zijn een tikje verschillend (als je triple X toevallig gezien hebt, rammstein is die band aan het begin van de film)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 mar 2004 11:32

dat weet ik niet, ken beide niet. maar mijn reactie was op de posting van keukentje. dat er bij de EOJD meer jongeren komen dan bij bv zangavonden. dit komt waarschijnlijk dat de liederen van de eojd meer aansluiten bij de muziek die men hoort op de radio en dergelijke

Dat klopt inderdaad. Ik neem aan dat dit puur een constatering is, en dat je dit verder geen probleem vindt?

En ehm.. waarom gaat iedereen opeens op een oude post van John Knox in.. zoek de discussie nou niet opnieuw op, ik was blij dat die een beetje geluwd was...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 03 mar 2004 11:34

marnix schreef:Dat klopt inderdaad. Ik neem aan dat dit puur een constatering is, en dat je dit verder geen probleem vindt?

tuurlijk is dit een probleem, maar dat is een andere discussie.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2004 13:32

sweap schreef:Oke Marnix, 11 juni komen wij allemaal bij jou overnachten, dan zijn we allemaal op tijd, zal ik voor afbakbroodjes zorgen? :mrgreen:

Neem je dan ook een oven mee naar de jongerendag? ;p Kan je broodjes uitdelen met een Refowebvlaggetje erop (sorry ik verveel me...)

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 03 mar 2004 17:52

Marnix schreef:Mensen, ga nou niet zo serieus op een niet serieuze reaktie in... die :roll:-smile staat er niet voor niets achter.

Is toch echt wel serieus bedoeld.

Ik snap het niet. Als je dingen in de kerk mist, moet je dan maar naar iets anders overstappen (zoals bijv. de EOjd of een jeugdkerk)? Ik denk het van niet. Is de weg die het makkelijkst is te gaan he? Vrijwel geen weerstand en iets waar je jezelf veel lekkerder bij voelt.........
Ik zeg absoluut niet dat alles in de kerk perfect is, want dat is het (helaas)niet.

En trouwens, als ik de laatste serie posts lees, bevestigd dat hetgeen waar het volgens mij om gaat tijdens de EOjd, heeft errug veel met Godsdienst te maken....... :roll:
Earth has no sorrow that
Heaven cannot heal

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 18:01

Poolrev schreef:Ik snap het niet. Als je dingen in de kerk mist, moet je dan maar naar iets anders overstappen (zoals bijv. de EOjd of een jeugdkerk)? Ik denk het van niet. Is de weg die het makkelijkst is te gaan he? Vrijwel geen weerstand en iets waar je jezelf veel lekkerder bij voelt.........
Ik zeg absoluut niet dat alles in de kerk perfect is, want dat is het (helaas)niet.

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat je in de kerk dingen moet veranderen, dat je dan maar helemaal niet meer naar de kerk moet gaan, of whatever?
Het lijkt mij niet verkeerd om ook buiten je kerk christelijke activiteiten te bezoeken, het kan zelfs een mooie aanvulling zijn voor dingen die je in je eigen kerk mist, zonder dat je daarvoor naar een andere kerk moet gaan (waar je weer andere dingen zult missen).

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 03 mar 2004 18:08

Aragorn schreef:Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat je in de kerk dingen moet veranderen, dat je dan maar helemaal niet meer naar de kerk moet gaan, of whatever?
Het lijkt mij niet verkeerd om ook buiten je kerk christelijke activiteiten te bezoeken, het kan zelfs een mooie aanvulling zijn voor dingen die je in je eigen kerk mist, zonder dat je daarvoor naar een andere kerk moet gaan (waar je weer andere dingen zult missen).

Tuurlijk is dat zo, maar ik doel er vooral op dat de evangelische gemeentes zo groeien ten koste van andere kerkelijke gemeentes. Vind dit heel erg opvallend en eigenlijk geen goed teken. Als ze nou groeiden ten koste van de 'wereld' dan is het wat anders, maar dat is absoluut niet het geval. En daar draagt de EOjd ook aan bij.
Moeten we dan maar allemaal onze eigen godsdienst 'maken' omdat we het niet kunnen vinden met de bestaande kerken? denk het niet, is absoluut niet Bijbels. Ik zou zeggen bid tot God of Hij de kerk van binnen uit wil vernieuwen.
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 mar 2004 18:12

Poolrev schreef:Tuurlijk is dat zo, maar ik doel er vooral op dat de evangelische gemeentes zo groeien ten koste van andere kerkelijke gemeentes. Vind dit heel erg opvallend en eigenlijk geen goed teken.
Misschien is het wel een veeg teken. Een teken dat er in de traditionele kerken iets substantieels gemist wordt bijvoorbeeld...
We moeten niet onze eigen godsdienst maken, maar ons wel aansluiten bij een gemeente waar die zo bijbels mogelijk geinterpreteerd wordt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 mar 2004 18:41

Ik ga er niet heen, Borkdude denkt dat hij er zich niet zo thuis zal voelen. Ik zal dat misschien ook wel hebben, zij het in mindere mate.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 03 mar 2004 21:16

Poolrev schreef:
Aragorn schreef:knip

Tuurlijk is dat zo, maar ik doel er vooral op dat de evangelische gemeentes zo groeien ten koste van andere kerkelijke gemeentes.
Wat bedoel je hiermee? Als andere kerken harder groeien betekent dat kerken die niet hard groeien een gat laten liggen. Bovendien kun je niet echt over ten koste van spreken als ze naar de kerk blijven gaan, ze blijven lid van het zelfde Lichaam. Als kerkelijk nederland leegloopt zeg je toch ook niet dat onchristelijke nederland ze iets niet goed doet, en dat het daardoor tenkoste gaat van de kerken. Welnee dan mankeert er gewoon iets aan de uitstraling van de kerken.
Vind dit heel erg opvallend en eigenlijk geen goed teken. Als ze nou groeiden ten koste van de 'wereld' dan is het wat anders, maar dat is absoluut niet het geval. En daar draagt de EOjd ook aan bij.
Ik snap nog steed je hele redenatie niet. Je wekt hier de indruk dat je evangelische kerken niet als christelijk ziet. Als het onterecht is dat evangelische kerken harder groeien, (is dat wel zo btw?) mag je mij dat uitleggen
Moeten we dan maar allemaal onze eigen godsdienst 'maken' omdat we het niet kunnen vinden met de bestaande kerken? denk het niet, is absoluut niet Bijbels. Ik zou zeggen bid tot God of Hij de kerk van binnen uit wil vernieuwen.
Ik zie ff niet wat dit met je post tot nu toe te maken heeft.

Ik vind je hele post eigenlijk vreemd omdat je evangelisch en reformatorisch tegenover elkaar zet. Kerk en wereld hoor je tegenover elkaar te zetten, niet kerken onderling.
Afbeelding

Poolrev
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Poolrev » 04 mar 2004 05:54

Owk, toegegeven, misschien waren mijn laatste posts wat vaag.

Laat ik in het kort zeggen wat mij ertoe bracht om zulke reacties te posten. Want waarom is er zoveel verdeeldheid? Jullie zeggen telkens dat het niet uitmaakt tot welk kerkgenootschap je hoort. Dat is natuurlijk ook wel zo, maar waarom is er dan niet 1 maar zijn er vele 'soorten' kerken.
En waarom geven de meeste EOjd-gangers eigenlijk dan zo af op de kerk? Want dat is wat er eigenlijk wat eruit komt als ik de posts een beetje doorlees.
Earth has no sorrow that

Heaven cannot heal

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 mar 2004 11:06

wil je eerst ff uitleggen wat je met 'de kerk' bedoelt? Hun eigen kerk, de kerk waar ze niet inzetten, alle kerken?

anders reageert het zo lastig :wink:
Afbeelding

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 04 mar 2004 11:57

En waarom geven de meeste EOjd-gangers eigenlijk dan zo af op de kerk? Want dat is wat er eigenlijk wat eruit komt als ik de posts een beetje doorlees
==================================

Ik lees het precies andersom.
Ik heb nog nooit zoveel kritiek op de jongerendag gezien als hier.

Wereldse muziek, dansen, uit je dak gaan,wereldgelijkvormigheid,enz, enz.

Nou en...staat er niet : Verblijdt u in de Heer, te allen tijde! Wederom zeg ik u : verblijdt U!
Weest blij in de Heer !

Terug naar “Archief”