Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Janvanverweg schreef:als mens willen we God snappenwe willen weten hoe en waarom Hij de dingen doet die hij doet.
(...)
Het gaat niet of we God en zijn akties snappen, maar of we Hem vertrouwen! en vertrouwen komt door omgang met God.
JeeWee schreef:Het kan haast niet anders of het moet voor anderen ook herkenbaar zijn. Je leest de bijbel of je hoort er over in de kerk en je denkt: "dit kan dus gewoon niet".
Wij hebben net een prekenserie over de 6 scheppingsdagen gehad. De dominee is niet dom maar dit was tenenkrommend. Nee, ook hij zei al niet meer hardop dat de aarde 6000 jaar oud is.
Soms word ik er gek van, van al die vragen waar ik een verklaring voor zou willen weten. En dus stop ik het maar weg, want als dat restje geloof weg zou zijn, wat heb je dan nog over.
De struisvogel...
En zo lang om de clou te vinden heb je nou ook weer niet..
Leuk hoor: op zondag zitten er hier in Onze stad toch wel zo'n 2000 mensen in verschillende kerken. En dus 75.000 mensen niet.
Zij zijn gek en wij weten het... pffff
JeeWee schreef:
Het gaat over zoveel dingen in de bijbel die hgewoon niet kunnen kloppen.
Hoeveel kronkels hebben we wel niet bedacht over de drie dagen en de drie nachten, over de zondvloed (ook in China?) over de torenbouw van Babel en het ontstaan van Frans Duits en Engels...
Hoe graag ik ook zou willen, het klopt niet...
JeeWee schreef:ik kan me niet voorstellen dat God ons verstand gegeven heeft om het vervolgens niet te gebruiken...
Het doet niets af aan mijn geloof in God, maar ik kom tot de conclusie dat er zo veel in de bijbel staat dat niet kán kloppen...
JeeWee schreef:Soms word ik er gek van, van al die vragen waar ik een verklaring voor zou willen weten. En dus stop ik het maar weg, want als dat restje geloof weg zou zijn, wat heb je dan nog over.
schelpje3 schreef:Zoals ik eens een dominee heb horen zeggen: al zou er staan dat Jona de vis opslokte, voor 3 dagen, zou ik dat ook geloven, het staat immers in de Bijbel.
Mortlach schreef:
Je hoort die uitspraak wel eens langskomen, en voor mij is het een teken dat alle rede is opgegeven.
schelpje3 schreef:Voor mij niet!
Want er staan nog wel meer dingen in de Bijbel die onmogelijk kunnen zijn gebeurd.
Het is goed wanneer de rede wordt opgegeven! Wie het vatten kan, vatte het.
Mortlach schreef:
Tja, je beseft je hopelijk wel dat het enkel dankzij de mensen is die de rede NIET hebben opgegeven dat jij in de luxe-positie verkeerd om dat WEL te doen...
Het is goed wanneer de rede wordt opgegeven, zeg je. Daar ben ik het niet mee eens, aangezien er nog behoorlijk wat ziekten zijn uit te roeien en er nog een hele hoop mensen in de wereld honger lijden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten