Versterking in Jezus Christus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Versterking in Jezus Christus

Berichtdoor Wilsophie » 23 nov 2012 10:29

1 Joh 5,6 (Herziene Statenvertaling)
Hij is het Die kwam door water en bloed: Jezus, de Christus; niet door het water alleen, maar door het water en het bloed. En de Geest is het Die getuigt, omdat de Geest de waarheid is.

Door water en bloed is best moeilijk uit te leggen.

De Heilige Geest is De Waarheid. De tekst hierboven geeft aan dat de Geest de waarheid is, en de tekst hieronder geeft aan dat de Geest de waarheid is.
Johannes 14 vers 17 (Herziene Statenvertaling)
Namelijk de Geest van de waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet, maar u kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.

En dit bewijst nog eens dat de Geest een werk doet in gelovigen, behalve als er overtuigd moet worden bij bekering tot God van een ongelovige want dan overtuigt de Geest van , oordeel, zonde en gerechtigheid.
Dat is een werk aan de wereld.

De Heilige Geest zal met ons zijn, en blijven in ons. De Heilige Geest zal ons leiden in heel de waarheid staat er in het Woord van God geschreven hieronder.

Johannes 16 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
Maar wanneer Die komt, de Geest van de waarheid, zal Hij u de weg wijzen in heel de waarheid, want Hij zal niet vanuit Zichzelf spreken, maar wat Hij gehoord zal hebben, zal Hij spreken, en de toekomstige dingen zal Hij u verkondigen.

Ook hier staat dat de Geest in ons zal blijven, maar blijven is wonen en die kun je niet kwijt raken.
En Hij verkondigt aan gelovigen de toekomstige dingen.

De Heilige Geest Troost de Kinderen van God, en geeft hun werkelijke vrede in hun hart.
Johannes 15 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.
Het Woord van de Waarheid wat het Evangelie is tot zaligheid van uw ziel.
Efeze 1 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
In Hem bent ook u, nadat u het Woord van de waarheid, namelijk het Evangelie van uw zaligheid, gehoord hebt; in Hem bent u ook, toen u tot geloof kwam, verzegeld met de Heilige Geest van de belofte,

Ook dit is een prachtige belofte van verzegeling maar geschreven aan gelovigen van nà de opstanding.
Voor die tijd kon dat niet.

Jezus Christus is de Waarheid. De Heilige Geest is de Waarheid.Het Woord van God is de Waarheid.
We behoren te bidden in waarheid en in geest tot de Vader, in de Naam van Jezus Christus, door de Heilige Geest. We behoren te bidden wat naar de Wil van De Vader is, in De Naam van Jezus Christus, en wat we bidden zullen we ontvangen door Genade alleen.

Joh 4 vers 23 en 24(Herziene Statenvertaling)
23 Maar de tijd komt en is nu, dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in geest en waarheid, want de Vader zoekt wie Hem zo aanbidden.24 God is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid

Het was nogal eens omstreden dat ik zei dat de Bijbel nooit zegt dat we tot de Heilige Geest moeten bidden, maar IN de Heilige Geest en deze tekst zegt dat ook , met hartelijk dank.

De Waarheid Heiligd en is een Zwaard dat de beredeniringen, en overwegingen in uw en mijn hart bloot legt, en ook uw en mijn gedachten. Het Woord is Waarheid, en als u het Woord leest, en vraagt aan de Vader In de Naam van Jezus Christus om Licht van de Heilige Geest, zou De Vader u of mij dat weigeren?
Hij Is Getrouw En Houd Altijd Zijn Heilig Woord!
2 Thessalonicenzen 2 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
Maar wij moeten God altijd voor u danken, broeders, die geliefd bent door de Heere, dat God u van het begin verkoren heeft tot zaligheid, in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid.
1 Petrus 1 vers 22 (Herziene Statenvertaling)
Nu u dan uw zielen gereinigd hebt in de gehoorzaamheid aan de waarheid, door de Geest, tot ongeveinsde broederliefde, heb elkaar dan vurig lief uit een rein hart,

Gelukkig Schaapje dat hier staat dat onze zielen gereinigd kunnen zijn door gehoorzaamheid aan de Waarheid dus geloof en door de Heilige Geest met als doel ongeveinsde broederliefde, en dus klaagt Hij ons niet aan, Hij wijst niet op zonden, nee Hij reinigt. Dat was niet bij het kruis want de brief schrijft over het Werk van de inwonende Geest.

1 Johannes 4 vers 6 (Herziene Statenvertaling)
Wij zijn uit God. Wie God kent, luistert naar ons; wie niet uit God is, luistert niet naar ons. Hieraan herkennen wij de geest van de waarheid en de geest van de dwaling. Gods liefde drijft tot wederliefde

En zo is het.
Prachtige beloften, die mijn soms warrige postings mooi rubriceren.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 nov 2012 13:42

Geliefde broeders en zusters in Jezus Christus de Heere.

Jezus Christus zegt dit in het Woord van God.

Mat 10 vers 16 (Herziene Statenvertaling)
Zie, Ik zend u als schapen te midden van de wolven; wees dus bedachtzaam als de slangen en oprecht als de duiven.

Luk 10 vers 3 (Herziene Statenvertaling)
Ga heen, zie, Ik zend u als lammeren te midden van de wolven.

Paulus zegt dit in het Woord van God.

Handelingen 20 vers 29 (Herziene Statenvertaling)
Want dit weet ik: dat na mijn vertrek wrede wolven bij u zullen binnenkomen, die de kudde niet sparen;

Wie zijn deze wolven?

Dat zijn hen die trachten de kudde binnen te dringen, door mooi klinkende beredeneringen, maar in hart er op uit zijn om mensenzielen te verscheuren.

Dat zijn hen die zich heel vroom voor doen, maar in in werkelijkheid roofzuchtige hongerige wolven zijn.

Dat zijn hen die denken door de wet gerechtvaardigd te worden, en anderen de wet opleggen.

Dat zijn de valse profeten en leraren die er zelf beter van denken te kunnen worden.

Dat zijn hen die onder mooie uitziende voorwendsels, u en mij trachten te misleiden.

Dat zijn hen die met woest geweld hun scheurende muilen opentrekken tegen de kinderen van God.

@Schaapje

Je bent een Kind van God. Gekocht en betaald door het bloed van Christus Jezus de Heere. Ik hoop en wens je toe, dat dat wat hier beneden staat, in je hart mag komen, als er dat al niet was.

Echter de Heere is Getrouw. Geen macht, kracht of engel of enig ander schepsel kan ons scheiden van de liefde Van Christus Jezus de Heere. Jezus zegt in het Woord van God. Niemand zal hen (Kinderen van God) uit Mijn Hand kunnen rukken.

Het is Woord van God, is Eeuwig en staat onwankelbaar vast.

Ik wens u allen de Genade, Troost, en Liefde toe in Jezus Christus door de Kracht van de Heilige Geest!

Amen

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 nov 2012 14:48

Jammer dat ik genegeerd wordt, maar als dat liefde is voor de broeders en zusters voor een soms afwijkende mening dan leg ik me daarbij neer.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 23 nov 2012 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 23 nov 2012 14:56

Lieve Willsophie,

De liefde en genade van Jezus is er voor jou persoonlijk.

Heb je wel eens met een open en oprecht hart gevraagd aan Jezus Christus om in je hart te komen wonen?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 23 nov 2012 19:16

Beste Cees, ik heb even je foto enzo bekeken op facebook, en je bent nog vrij jong. Dat is heel mooi en belooft veel, ik ben geboren in een gezin waar mijn vader evangelist was. Als je nog meer wilt weten, dan vraag je maar.
Dus ik hoef niet meer aan de Heer te vragen of Hij in mijn leven komt, want Hij is mijn leven.
<Met vr.gr.

Ik heb de rest weer verwijderd vanwege de privacy van mijn familie. Je hebt het gelezen inmiddels.
Laatst gewijzigd door Wilsophie op 24 nov 2012 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 02:49

@ Willsophie

Wie is de Heere Jezus Christus Persoonlijk voor jou?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 09:14

Iemand waar ik een persoonlijke relatie mee heb.
De Allerhoogste God, Die Zoon des Mensen werd om de mens weer met Zichzelf te verzoenen.
Hij is in Wie mijn leven verborgen is.
Hij is mijn Vriend.
Hij is Degene Die eeuwig Leven heeft geven
Hij is het die reinigt en heiligt
Hij is trouw aan Zijn eigen Woord
Hij is mijn Heelmeester
Hem vertrouw ik heel mijn leven toe
Alles wat Hij doet is goed
Want ik geloof dat alle dingen meewerken ten goede voor hen die God liefhebben en ik heb Hem lief, maar Hij heeft mij eerst liefgehad.
Ik steun op Zijn wijsheid.
Hij laat Zich kennen
En daardoor laat Hij Zijn plan kennen.
In mij woont Zijn Geest, namelijk de Heilige Geest.
Ik geloof in God de Vader en in Zijn Zoon Jezus Christus en Deze twee zijn Eén en Hun Beider Geest is De Heilige Geest, dat is tevens Hun Kracht waardoor het Werk wordt gedaan in de wereld, maar vooral in gelovigen.
Ik geloof Zijn Woord van kaft tot kaft maar dan binnendoor.
Nu is Hij mijn Hogepriester Die mijn binnenste vernieuwd van dag tot dag.
Ik geloof ook in het bloed van het Nieuwe Testament waarmee Hij de hemelen door gaat en voor mij pleit bij de Vader.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 09:40

Misschien mag ik nog iets zeggen over de titel van je topic, want bij versterking in Jezus Christus mag ik ook zeggen VAN Jezus Christus.

Het belangrijkste wat wij als gelovigen geloven is niet zozeer dat wij behouden zijn door de dood en opstanding van de Heere Jezus Christus, want dat hebben wij eerst geloofd en daarom zijn we behouden.

Maar nu we eenmaal behouden zijn, zouden we geloven in datgene wat nog komen moet.
Geloof betekent in de Bijbel per definitie geloof in dingen die nog niet gezien worden.
Er is al wel van gesproken, maar het is nog niet gebeurd.
Wij geloven in datgene wat gesproken is en dat is in de eerste plaats de wederkomst van Christus.
De eerste fase daarin is de opname van de Gemeente.
Wij verwachten de verschijning in heerlijkheid van onze Heere Jezus Christus en geloven bovendien dat wij deel aan Zijn heerlijkheid zullen hebben. Daar zie ik naar uit!

Als je denkt dat heiligmaking nu in ons leven met het vlees te maken heeft, dan zullen de woorden van de Heere Jezus: “Vrede laat Ik u, vrede zal Ik u geven”, zeker niet aan je vervuld worden, want die vrede ben je dan voorgoed kwijt.
Er moet dan namelijk nog zoveel gebeuren, dat er geen ruimte voor vrede overblijft.
We zouden die heiligmaking naar het vlees allemaal wel graag willen, maar het gebeurt nu domweg niet.
Het gaat niet om de afwassing van onze zonden, maar om de reiniging van de inwendige mens.

Geestelijke heiligmaking betekent ook niet meer zoveel wanneer vleselijke reinigmaking al heeft plaatsgevonden.
Als we nu al volmaakt naar de uitwendige mens zouden zijn, waar zouden we dan nog op hopen?
Waarom zouden we dan nog roemen in Christus?
We roemen immers in de hoop der heerlijkheid Gods!?
Anders zouden we alleen maar in onszelf roemen (zie ook 2 Kor. 4: 7).

Het is de hoogmoedigheid ten top als je denkt dat je nu al niet meer zou zondigen.
Nu dus heden is de Gemeente waarvan wij deel uitmaken geroepen tot een betoning van Gods genade.
En als wij niet zouden zondigen, dan zou de Gemeente niet eens aan dat doel kunnen beantwoorden.
Waar is die genade dan voor nodig? En als men geen genade meer nodig heeft, hoe zou men dan een betoning kunnen zijn van Gods genade?
De hele Thess. brief met name hoofdstuk 2 vers 13 legt dit uit.

Door genade ben ik een kind van God en God kiest geen personen, maar geloof.
Daarom geloof ik ook dat wij als gelovigen in Christus rein en heilig voor God staan omdat Hij ons reinigt en heiligt wat synoniemen zijn.
En daarom geloof ik echt dat HIj ons nu niet meer ziet naar de zonden , maar volmaakt in Christus.
En dat komt maar niet over op dit forum. Op geen enkel christelijk forum trouwens.
Maar misschien heb ik het nooit goed uitgelegd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 12:08

Geliefde Broeders en Zusters in Jezus Christus die Is die Was en die Komt.

Zacharia 12 vers 9 en 10 (Herziene Staten vertaling)

9 Op die dag zal het gebeuren dat Ik alle heidenvolken die tegen Jeruzalem oprukken, zal willen wegvagen.
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.

Israël zal zien wie de Ware Messias is. Yeshia á Mesia is de Naam voor de Joden. Jezus Christus is de Heilige Naam voor de Christenen die werkelijk Hem kennen..

Hoe zullen de Joden Jezus Christus zien?

De Heilige Zoon van God de Vader, Jezus Christus heeft Zelf Geprofeteerd in het Woord.

Lukas 13 vers 35 (Herziene Statenvertaling)
Zie, uw huis wordt als een woestenij voor u achtergelaten. Voorwaar, Ik zeg u dat u Mij niet zult zien, totdat de tijd zal gekomen zijn dat u zult zeggen: Gezegend is Hij Die komt in de Naam van de Heere.

Was toen de mensen riepen tot Jezus Christus, Hosanna, Hosanna Gezegend is Hij die Komt in Naam van de Heere, het huis Israël als een woestenij achtergelaten voor de Joden? Nee.

Romeinen 10 vers 19 (Herziene Statenvertaling)
Maar ik zeg: Heeft Israël het dan niet begrepen? Ten eerste is het Mozes die zegt: Ik zal u tot jaloersheid verwekken door wat geen volk is; door een onverstandig volk zal Ik u tot toorn verwekken.

De Joden zullen verwekt worden tot jaloersheid, door de Kinderen van God. De Christenen die werkelijk Kinderen van God zijn.
Echter ook tot toorn zoals er geschreven staat in het Woord.

Romeinen 11 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
En zo zal heel Israël zalig worden, zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.

Zacharia 13 vers 1 (Herziene Statenvertaling)
Op die dag zal er een bron geopend worden voor het huis van David en voor de inwoners van Jeruzalem tegen de zonde en tegen de onreinheid.

De Genade van Jezus Christus is met u geliefde Broeders en Zusters.

Jezus Christus bewaakt u, en mij ook.

Een innige en liefdevolle groet,

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 13:03

Aan alle mensen hier op Refoweb.

Ik ben Cees. Ik ben geboren in Boskoop, en opgegroeid daar tot mijn 14de levensjaar. De Gereformeerde Gemeente in Boskoop was de kerk waar ik heen ging. Na mijn 14de levensjaar ben ik verhuisd naar Veenendaal, en woon daar op dit moment ook.

Wat is mijn levensverhaal in het kort.

Zoals ik al eerder benoemde ben opgegroeid in Boskoop, en daarna naar verhuisd naar Veenendaal. Tot mijn 15de levensjaar mee gegaan naar de kerk, en daarna wilde ik niet meer mee. Ik ging niet meer mee. Ja, af en toe om mijn lieve ouders, die kinderen van God zijn, en die mijn hele leven voor mij hebben gebeden, en er verdriet van hadden dat ik niets meer van de kerk ging en Jezus Christus niet kende, en mijn eigen leven leefde. Mijn ouders bleven echter bidden voor me. Vooral mijn moeder.

Ik brak los, en ging de wereld in. Ik begon bier te drinken, en dan heb ik het niet over 1 flesje maar een rugtas vol. Ook begon ik met blowen. Op het eerste trance feest nam ik een half pilletje xtc. Dat ging door, en werd ook andere drugs. Ik werd op een gegeven moment drugsdealer. Dat heeft echter heel kort geduurd gelukkig van God stak daar een Stok voor. Ik ging naar Houseparty's toe. Ik leefde in de wereld. Toen ik na 4 maanden in Lorret Da Mar in Spanje als medewerker had gewerkt kwam ik terug in Nederland, en mocht bij mijn ouders wonen.

Toen stond de kar van mijn leven stil. En de Genadige Vader van Heere Jezus Christus liet mij mijn zonden zien, wat ik gedaan had. Ik werd bang, en dacht bij mijzelf : Wat als nu als ik sterven ga? Dan zal ik voor een Rechtvaardige Rechter staan, en wie zal er dan instaan voor dat wat ik gedaan heb in mijn leven?

Ik wist niets anders te doen, dan elke keer als ik ontdekt werd aan een zonde, op mijn knieen te gaan en God te vragen om vergeving voor die zonde. Dit ging maanden achter elkaar door. Het werd steeds donkerder en duisterder in mijn ziel.

Op een dag, was de druk zo groot geworden, en ik stond in de keuken. Iemand zei wat, en ik ervoer dat als een steek in mijn hart. Ik voelde een enorme boosheid opkomen en pakte een stoel omdat ik mijn boosheid niet wilde uiten op diegene.

De stoel ging aan stukken, en daarna gaf ik ik een lange luide schreeuw. Toen ik wat zei daarna tegen mijn broertje, klonk mijn stem helemaal verwrongen. Als een aangeschoten stuk wild dat in doodsnood is. Mijn hart was gebroken.

Ik ben naar boven gerend, en begon te huilen. Ik smeekte Jezus in mijn leven te komen.

Die dag zelf, of de dag erop voelde ik zoveel liefde. Ja zuivere liefde. Liefde van Jezus Christus. Ik dacht, dit was HET waar ik heel mijn leven naar heb gezocht in alles wat niet goed was. Ik wist dat al mijn zonden me vergeven waren. Ook mocht ik weten dat als ik zou sterven dat ik naar God mocht gaan. Het was geen hoop, maar zekerheid geworden.

Wie Jezus Christus persoonlijk voor mij is door genade alleen?

Hij is mijn Hoop, Rots, Behoud, Heiland, Heer, Zaligmaker uit genade alleen. Hij is de grond van mijn bestaan uit genade alleen. Hij is Hoogverheven en heeft alle Macht in de Hemel en op Aarde.

Aan alle ouders hier die hun kind zien verdwalen in de wereld.

U ziet wat de Heere heeft op het gebed van mijn ouders. Mijn ouders hielden vast, en na de Heere ben ik ze enorm dankbaar daarvoor.

Hartelijke groet,

Cees
Laatst gewijzigd door xsidd op 24 nov 2012 13:14, 4 keer totaal gewijzigd.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 24 nov 2012 13:10

Cees, waarom reageer je niet op mij als ik je antwoord geef op je vragen?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 13:40

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door xsidd op 20 dec 2012 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 13:46

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door xsidd op 16 jul 2015 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 24 nov 2012 14:04

xsidd schreef:Aan de geliefde broeders en zuster in de Heere Jezus Christus.

Ik heb de opdracht gekregen van God uit het Woord om te waken voor de Kudde van God.

Ik doet dit en zal dit blijven doen door de Kracht van Mijn Heere Jezus Christus.

Na de woorden van mij uit het vorige bericht heeft Willsophie haar hele stuk veranderd op de vraag van mij wie Jezus Christus Persoonlijk is voor haar, er ineens allemaal dingen opgeschreven die ze eerst niet noemde. Ze heeft geprobeerd haar taktiek te veranderen, maar ook dat komt nu aan het licht.

Kijk voor haar uit.

Gods Zegen

Ook al weet je mooie dingen uit de Bijbel te citeren xsidd, maar hier ga je toch tever, zo kan je iemand niet behandelen, je had dit bericht ook per pb kunnen sturen, en haar niet zo openlijk voor schut te zetten.
En een deur voor iemand sluiten, tja dat is niet echt christelijk vind ik.

Ook ben ik het met je eens dat haar eerste (en verwijderde) getuigenis nietszeggend was dan alleen een opsomming van namen en dingen die ze heeft gedaan voor de Heer, en dat ze haar "hart" als 6 jarige heeft gegeven, wat wel heel erg vaag klonk.

Maar het kan ook zo zijn dat voor sommige een getuigenis geven wat moeilijk is, en vooral op een forum.

En xsidd, een forum is geen kudde van God hoor, maar dat heb je zelf al gemerkt.
Hier mogen ook de niet gelovigen komen, al is het alleen maar op de open-forums.

Ik denk dat jouw bericht verwijderd gaat worden!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 24 nov 2012 14:24

Bericht verwijderd.
Laatst gewijzigd door xsidd op 20 dec 2012 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”