1 Joh 5,6 (Herziene Statenvertaling)
Hij is het Die kwam door water en bloed: Jezus, de Christus; niet door het water alleen, maar door het water en het bloed. En de Geest is het Die getuigt, omdat de Geest de waarheid is.
Door water en bloed is best moeilijk uit te leggen.
De Heilige Geest is De Waarheid. De tekst hierboven geeft aan dat de Geest de waarheid is, en de tekst hieronder geeft aan dat de Geest de waarheid is.
Johannes 14 vers 17 (Herziene Statenvertaling)
Namelijk de Geest van de waarheid, Die de wereld niet kan ontvangen, want zij ziet Hem niet en kent Hem niet, maar u kent Hem, want Hij blijft bij u en zal in u zijn.
En dit bewijst nog eens dat de Geest een werk doet in gelovigen, behalve als er overtuigd moet worden bij bekering tot God van een ongelovige want dan overtuigt de Geest van , oordeel, zonde en gerechtigheid.
Dat is een werk aan de wereld.
De Heilige Geest zal met ons zijn, en blijven in ons. De Heilige Geest zal ons leiden in heel de waarheid staat er in het Woord van God geschreven hieronder.
Johannes 16 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
Maar wanneer Die komt, de Geest van de waarheid, zal Hij u de weg wijzen in heel de waarheid, want Hij zal niet vanuit Zichzelf spreken, maar wat Hij gehoord zal hebben, zal Hij spreken, en de toekomstige dingen zal Hij u verkondigen.
Ook hier staat dat de Geest in ons zal blijven, maar blijven is wonen en die kun je niet kwijt raken.
En Hij verkondigt aan gelovigen de toekomstige dingen.
De Heilige Geest Troost de Kinderen van God, en geeft hun werkelijke vrede in hun hart.
Johannes 15 vers 26 (Herziene Statenvertaling)
Maar wanneer de Trooster is gekomen, Die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest van de waarheid, Die van de Vader uitgaat, zal Die van Mij getuigen.
Het Woord van de Waarheid wat het Evangelie is tot zaligheid van uw ziel.
Efeze 1 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
In Hem bent ook u, nadat u het Woord van de waarheid, namelijk het Evangelie van uw zaligheid, gehoord hebt; in Hem bent u ook, toen u tot geloof kwam, verzegeld met de Heilige Geest van de belofte,
Ook dit is een prachtige belofte van verzegeling maar geschreven aan gelovigen van nà de opstanding.
Voor die tijd kon dat niet.
Jezus Christus is de Waarheid. De Heilige Geest is de Waarheid.Het Woord van God is de Waarheid.
We behoren te bidden in waarheid en in geest tot de Vader, in de Naam van Jezus Christus, door de Heilige Geest. We behoren te bidden wat naar de Wil van De Vader is, in De Naam van Jezus Christus, en wat we bidden zullen we ontvangen door Genade alleen.
Joh 4 vers 23 en 24(Herziene Statenvertaling)
23 Maar de tijd komt en is nu, dat de ware aanbidders de Vader zullen aanbidden in geest en waarheid, want de Vader zoekt wie Hem zo aanbidden.24 God is Geest en wie Hem aanbidden, moeten Hem aanbidden in geest en waarheid
Het was nogal eens omstreden dat ik zei dat de Bijbel nooit zegt dat we tot de Heilige Geest moeten bidden, maar IN de Heilige Geest en deze tekst zegt dat ook , met hartelijk dank.
De Waarheid Heiligd en is een Zwaard dat de beredeniringen, en overwegingen in uw en mijn hart bloot legt, en ook uw en mijn gedachten. Het Woord is Waarheid, en als u het Woord leest, en vraagt aan de Vader In de Naam van Jezus Christus om Licht van de Heilige Geest, zou De Vader u of mij dat weigeren?
Hij Is Getrouw En Houd Altijd Zijn Heilig Woord!
2 Thessalonicenzen 2 vers 13 (Herziene Statenvertaling)
Maar wij moeten God altijd voor u danken, broeders, die geliefd bent door de Heere, dat God u van het begin verkoren heeft tot zaligheid, in heiliging door de Geest en geloof in de waarheid.
1 Petrus 1 vers 22 (Herziene Statenvertaling)
Nu u dan uw zielen gereinigd hebt in de gehoorzaamheid aan de waarheid, door de Geest, tot ongeveinsde broederliefde, heb elkaar dan vurig lief uit een rein hart,
Gelukkig Schaapje dat hier staat dat onze zielen gereinigd kunnen zijn door gehoorzaamheid aan de Waarheid dus geloof en door de Heilige Geest met als doel ongeveinsde broederliefde, en dus klaagt Hij ons niet aan, Hij wijst niet op zonden, nee Hij reinigt. Dat was niet bij het kruis want de brief schrijft over het Werk van de inwonende Geest.
1 Johannes 4 vers 6 (Herziene Statenvertaling)
Wij zijn uit God. Wie God kent, luistert naar ons; wie niet uit God is, luistert niet naar ons. Hieraan herkennen wij de geest van de waarheid en de geest van de dwaling. Gods liefde drijft tot wederliefde
En zo is het.
Prachtige beloften, die mijn soms warrige postings mooi rubriceren.