Ik schreef ook over het heden, maar ik schreef meer over het feit dat negeren ook een onderdeel van de strijd is, en daar zei je iets over.
Dit begrijp ik niet, door de Heilige Geest het werk van God in het hart van een ongelovige die tot geloof komt, weet die mens dat de Here Jezus gestorven is om de zonden van die mens. Als de mens n i e t slecht was Wilsophie, waarom dan het kruis, waarom dan de wedergeboorte?
Dat is helemaal waar, maar ik sprak niet over ongelovigen maar over gelovigen die aan een bepaald beeld moeten voldoen.
Dat zit wel een waarheid in natuurlijk, maar is het niet zo dat wij in onszelf heel zwak zijn, is dat een schande om toe te geven?
Nee, maar ik had het niet over toegeven van zwakheid, dat vindt iedereen prachtig want hoe kleiner de ander zich zchte hoe groter de tegenpartij zich voelt.
Het gaat om het voldoen aan een leven of een wijze van leven waarvan de andere mens acht dat het zo goed is.
Omdat hij zichzelf misschien als norm stelt.
Pas veel later heb ik geleerd en nog steeds onvoldoende dat als je zo leeft dat je vraagtekens zet meestal onbewust bij het volkomen werk van Christus=citaat
Ik zie dat niet, en ik begrijp dat niet, er zijn zovele teksten die ons er op wijzen dat wij moeten veranderen naar het Beeld van Christus en ik neem aan dat jij die ook wel kent.
Kan het werk van Christus, bewerken de vrucht van de Geest?
Kan Hij dat bewerken als wij dat niet toelaten?
Ik bedoel met wat ik stel dat degene die mij wijst op mijn zonden blijkbaar niet weet dat er nu een Werk is in de gelovige wat een vervolg is van het werk van Jezus, maar nu is het het werk van Christus als Hogepriester.
Daar heb ik het dus over, Zijn Werk aan ons zal door gaan, soms lijkt alsof ik in jouw berichten lees dat alles al af is voor de mens die tot geloof komt.
Paulus sprak de gelovigen in de korinthe streng toe als vleselijk die nog melk nodig hadden, en dat had alles te maken met het kennen van de Here Jezus Christus.
Ik heb altijd gezegd dat het werk aan de wereld dus aan de ongelovigen volbracht is dus beter lezen, ik stel juist dat Zijn Werk nu een ander werk is. Namelijk als Hogepriester Die onze voeten wast en die ons bekwaam maakt om de levende God te dienen en Die ons hulp geeft op Zijn tijd ( te bekwamer tijd)
Hoe bemoedigend is het niet om iemand die worstelt met fouten en zonden, te wijzen op Hem, Hij die ons wil reinigen van alle vuil, en niet alleen die in het verleden zijn gebeurt maar die van het heden en in de toekomst.
Hij die onze oude mens meegenomen heeft in de dood, zullen wij daar nog in willen leven in die oude mens.
Maar dat zei ik ook niet. Ik heb het niet over iemand die worstelt met fouten en zonden en nog tot geloof moet komen, ik heb het over een gelovige die al weet en gelooft dat de zonden in de dood zijn gebracht inclusief de oude mens.
Jij wilt toch altijd dat ik me herinner aan mijn zonden en ze moet belijden om vergeving te ontvangen.
Is dat bemoedigen.
Bemoedigen is om erop te wijzen dat de zonden vergeven ZIJN. Je spreekt jezelf tegen. Anders gezegd , je draait nu een beetje in het rond. Want nu zeg je zelf dat Hij ook de zonden reinigt van heden en toekomst.
En dat is ook zo. Dus sta ik heilig en onberispelijk voor een Heilig God want Hij bracht niet alleen mijn zonden in de dood en die van de hele wereld, want daardoor ben ik niet behouden.
Ik ben behouden op grond van geloof.
En als gelovige wordt mijn wandel, mijn ziel, mijn voeten, mijn binnenste. gereinigd van dag tot dag en dat doet de Heer als Hogepriester naar het nieuwe verbond. En dat is de Opgestane Heer van het Nieuwe Verbond.
Dat is het bloed van het NIeuwe Testament.