Boekenlezer schreef:Zij bepalen niet hoe wij moeten denken, maar daar hebben we een andere bron voor.
Laat ik het daar nu eens helemaal met je eens zijn.
Ik ben homo en christen en ook ik put uit die andere Bron!
Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Zij bepalen niet hoe wij moeten denken, maar daar hebben we een andere bron voor.
Laat ik het daar nu eens helemaal met je eens zijn.
Ik ben homo en christen en ook ik put uit die andere Bron!
Katlheen schreef:Wil dat zeggen dat ik de "homo-lobby" a la D66 voorsta? Neen, aan die kant kan men ook doorschieten, dat hoeft ook weer niet.
Katlheen schreef:Ik vrees echter dat het nog lang zal duren voordat een homo jongere het gewoon binnen zijn kerk durft te vertellen, zonder angst en vrees om erop afgerekend of aangekeken te worden.
hubert schreef:Je bent dus in ieder geval een mens! En wat je tussen de lakens doet moet je toch zelf weten. ...
Dus jij vindt het wel prima, als ik ieder weekend stevig ga stappen, en dan iedere nacht thuiskom met een paar lekkere meiden voor een nacht stevige seks, en dan de volgende zondag lekker schijnheilig in de kerk te zitten, eventueel aan de avondmaalstafel. "En wat je tussen de lakens doet moet je toch zelf weten" zeg je immers.
Maar dat homo's juíst in de kerk de ruimte ervaren om er voor uit te komen wie ze zijn.
hubert schreef:Maak je er niet een karikatuur van?
Of zijn het je eigen projecties en verlangens?
hubert schreef:Ik ga uit van relaties in liefde en trouw, maar als iemand wat anders wil gaat dat mij nog steeds geen moer aan!
hubert schreef: Er zijn plenty kerken waar homo's gewoon zichzelf kunnen zijn en er ook over kunnen praten als daar behoefte aan is.
hubert schreef:Waarom je je als homo blijkbaar thuis wilt voelen in een gemeente die je niet zien zitten, begrijp ik echt niet. Dat is toch ook niet bevorderlijk voor je geloofsleven? Een beetje masochistisch komt het op mij wel over.
Als christenen hebben we van doen met God, en Zijn wil. Wat jij doet, is praten alsof God niet bestaat. Zo ook in bovenstaande zin. Dat is niet geloofwaardig voor een christen. Dat past een seculiere liberaal meer.
Ik ben letterlijk ongeveer alle soorten kerken geweest. Maar in veel vrijere kerken, mis ik de geestelijke voeding, de diepgang en is het vaak zo horizontalistisch. Ik weet dat ik generaliseer. Maar ik groei in de kerk waar ik kom. Daarbij ben ik wel zo assertief dat ik mijn plek opeis. Maar velen gaan er onderdoor of lopen weg.
hubert schreef:We hebben niet alleen met God te doen maar vooral en zeker met de naaste. Die moet je namelijk liefhebben.
Het gaat niet aan je te bemoeien met wat iemand tussen de lakens doet. Dat is onbeschaafd! er is ook nog zoiets als privacy!
Dat heeft een seculier liberaal blijkbaar beter door dan een christen die anderen de maat neemt. Dat is een heel vreemd trekje in reformatorische kerken. Daar is nog eens een aparte reformatie voor nodig!
Gij zult ook nog eens niet oordelen.
Sorry voor de felheid!
Boekenlezer schreef:Want er staat ook dat als je broeder zondigt, je die niet zijn gang moet laten gaan, maar dat je die eerst onder vier ogen moet aanspreken. En als die niet luistert, ga nog een keer naar hem toe met een of twee getuigen erbij
Ons bed is geen vrijplaats waar de dienst aan God ophoudt. Dat blijkt maar al te duidelijk uit bijvoorbeeld Leviticus 18-20. Vertel mij eens hoe jouw uitspraken met die schriftgegevens te combineren zijn!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten