Faramir schreef:Spijtig. Je hebt al aangegeven dat je er anders over denkt dan zo'n beetje alle christenen, dat is prima een ieder zijn eigen mening. Maar om vervolgens te stellen dat al die christenen door mensen bedachte leer aanhangen en dat jij als een van de weinige het wel juist hebt begrepen gaat iets te ver.
Evengoed zou ik kunnen stellen dat individualisten graag hun eigen ketterij bedenken die ingaat tegen Gods Waarheid. Schieten we daar wat mee op? Volgens mij niet en volgens mij kunnen we prima concluderen dat we er anders over denken zonder elkaar de nek af te bijten.
Heb ik dat zo gezegd?
Ik denk er anders over dan zo een beetje alle christenen???
Ik herken dat niet, kun je dat aantonen?
Ik vind het een nogal warrige stelling die die leer inhoudt, en vraag ook om uitleg waardoor ik juist aangeef open te staan, mits het te begrijpen is op Bijbelse gronden. Ik stel wat vragen en daar geef je geen antwoord op.
En ik stel in het algemeen dat door mensen bedachte stellingen of leerstelligheden dat ik die niet klakkeloos geloof. En dan stel jij dat ik een individualist ben die tegen Gods Waarheid ingaat en dus ketters is.
Dat vind ik een merkwaardige conclusie, ik bezoek al 50 jaar menige gemeente en bijbelstudiegroep en ben breed georiënteerd en ken in Nederland vele goede Bijbelleraren die ik op de voet volg , dus zo individualistisch is dat niet, maar laat maar zien waar ik genoemd citaat zeg.
Schaapje beweert ook met droge ogen dingen die ik nooit gezegd heb, dus of men verdraait mijn woorden ten behoeve van zijn eigen gelijk, of ik ben niet duidelijk genoeg, of de ander mist iets om mij te begrijpen.