hoe kan je iets eisen van een kind als het begrip oorzaak gevolg er nog niet is. Ik kan geen kaarsen aandoen waar marijn aanzit, want hij overziet neit wat er kan gebeuren. Ik doe dan liever geen kaarsen aan dan dat ik de hele tijd moet bekken en in een negatieve spiraal moet hangen dat hij eraf moet blijven, dat is juist de manier om aandacht te krijgen dus daar zal hij veel aan gaan zitten.
Ik heb al zoveel negativiteit meegemaakt, ik wil dat gewoon niet meer.
Regel 1 is hier vooral: heel veel rust, geen absoluut geen haast, wat nu vandaag niet komt, komt morgen wel, gewoon op tjd weggaan, en neem overal de tijd voor, dat voorkomt zoveel strijd en ellende.
Verder sluit ik vaak compromissen, als ze haar brood niet wil eten, zeg ik, voor deze keer zonder zwarte korstjes en t gemak van juul is dat ze de volgende keer gewoon weer de zwarte korstjes opeet.
Denk toch, ondanks dat ze veel energie hebben ze eigenlijk heel goed weten wat wel en niet kan.
Tja.. en regels, tuurlijk zijn er regels.... ehm..... maar die zijn gewoon vanzelf sprekend.
Zelf vraag ik mij altijd af of we niet perfecte kinderen willen maken. Als m geen dankjewel zegt als hem iets gegeven wordt, zeg ik netjes, sorry, maar via mij dank u wel

oid... ik ga toch niet eisen dat een kind van twee dat niet wil, met gevolg een giga driftbui? Ws als hij het julia ziet doen en ziet dat het gewoon hoort, gaat hij het vanzelf doen, zo ging het bij julia ook.
Een kind mag ook kind zijn, en de ruimte waar mijn kinderen veel zijn moet kindvriendelijk zijn! ZO heb ik een HEKEL aan de tv, niet omdat het een tv is, maar dat ding staan centraal in de kamer en alles staat erom heen gedresseerd. Hier heb ik het speelgoed centraal staan en als j een tent wl bouwen, doet ze dat lekker, we ruimen alles samen weer op.
Ik merk nu dat ik met juul veel meer kan praten over de gevolgen die bepaalde dingen hebben. Maar door veel dingen samen te doen, oefent ze veel onder begeleiding.
Tja.. ik kan nog steeds geen regels bedenken, gewoon de vanzelfsprekende dingen zoals niet staan op de tafel oid, dan til ik ze eraf en dan ga ik samen wat doen
Ik probeer alles op alles te zetten om negativiteit te voorkomen......
En neeh, het gaat lang niet altijd koek en ei zijn, er is hier ook wel eens een rommeltje, maar tegen de tijd dat ik op bed lig is alles netjes

tja, het kost alleen wat meer vrije tijd van mezelf, maar ik kan wel elke dag geneiten van heeeerlijk spel!

en na de verschrikkelijke tijd die we hebben gehad... never nooit dat ik daarin wil komen.
Gewoon eenvoudige dingen zoals tafel klaarmaken, worden met een wedstrijdje leuk... ehm, je mag pas iets pakken als ik het zeg, of wedstrijdje tussen papa en J, als ik het woord in lettergrepen zeg, moeten zij het pakken oid... gewoon dikke mik lol

:) tis gewoon fantastisch zeg! om moeder te zijn!!!

:):)
tja, dat riep ik een paar maand terug ook nog niet:) maar nu wel

Mensen.. GOD is GOED:)