Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor ajl » 06 nov 2012 21:08

Blijven volhouden en bij mij zaten ze op die leeftijd al op de mat in de gang of op de trap. Onze jongste heeft daar vorige week ook al voor het eerst gezeten. Hij bleef maar elke kaar aan de lamp schudden als hij erlangs kroop. Twee keer op de mat en het is sindsdien over. :wink:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 nov 2012 22:44

ajl schreef:Blijven volhouden en bij mij zaten ze op die leeftijd al op de mat in de gang of op de trap. Onze jongste heeft daar vorige week ook al voor het eerst gezeten. Hij bleef maar elke kaar aan de lamp schudden als hij erlangs kroop. Twee keer op de mat en het is sindsdien over. :wink:

4

ben even kwijt hoe oud je jongste ook al weer was, m heeft hier nog nooit op de gang oid gezeten!...

zoveel mensen zoveel soorten opvoeden. Ik zet gewoon bepaalde dingen weg.... nu al besloten dat we over zes zeven jaar wel een heerlijk woonhuis maken naar onze stijl, het moet nu functioneel zijn...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 nov 2012 10:33

De jongste wordt volgende week een jaar. Hier zitten ze geregeld op de gang als ze niet luisteren o.i.d. En de 2x op de gang heeft al indruk gemaakt, want hij heeft er niet meer aangeschud. Wegzetten kan niet altijd. Het ging hier om een grote staande lamp die leuk heen en weer schudde. Anders zou ik jaren zonder licht zitten :wink:

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 07 nov 2012 11:21

@ ajl; blijft hij dan wel zitten op de mat/trap?? Hier zou ik dat ook wel willen doen want ik wil gewoon niet dat hij aan sommige spullen zit. M. weet het ook echt wel als iets echt niet mag want hij kijkt me eerst aan, grijnst/lacht dan en doet dan iets wat niet mag.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 nov 2012 12:29

H vind de gang echt iets verschrikkelijks. We zetten de wekker op 5 minuten (eierwekker) En als die is afgelopen mag ze terug. Helaas is ze dan niet altijd het lieve meisje weer. Dan nog keer naar de gang. Weer 5 minuten, Dan nog? naar haar kamer. Dat is gelukkig nog maar 2 keer voorgekomen geloof ik.
Methode hebben we geloof ik van schipje. Vonden het een goede en duidelijke oplossing zo.
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 nov 2012 12:57

Nina vind de hal jammer genoeg veel te leuk... Eerst hielp het als ik de deur dicht deed maar dat is gewoon een spelletje voor haar want als ik hem een poosje later open doe zegt ze boe :lol:

Wij zitten hier middenin de 17 maanden sprong pfff wat een gedoe met slapen! Vannacht wel een super nacht gehad van 20.00 tot 08.30 en nu is ze mega moe maar vertikt het om te gaan slapen.

Ajl Hoe maak je duidelijk dat het straf is voor J ik vind dat echt lastig... Nina is echt nergens van onder de indruk :oops:

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 nov 2012 13:30

Floris slaapt ook al zo slecht de laatste tijd! Niet in 1x gaan slapen, steeds wakker en er om half 6 uit willen. Maar nu slaapt hij lekker, s middags gaat t prima gelukkig

Ik zou floris ook niet alleen in de hal laten, hij vindt ook alles veel te leuk. Daarom ben ik heel blij met de vox nog steeds. Als hij gooit met eten bijvoorbeeld, mag hij daar even afkoelen. Eerst krijst hij het uit, maar t is ook zo weer over. Als het over is beginnen we weer met schone lei. Meestal verandert hij daardoor echt in een engeltje ;-)
Hij heeft heel goed door wanneer hij voor straf in de box moet.
Ben dus erg blij dat we de box nog hebben staan..

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 nov 2012 13:34

Nou.. idd, zonder licht is ook niet alles, maar een stoel ervoor oid? Vraag mij altijd af hoe groot het besef is, aangezien oorzaak gevolg echt past landt als kinderen rond de 3-4 jaar zijn.

Maar jah, nogmaals, zoveel mensen, zoveel opvoedingen, een ieder doet het met eigen liefde voor zijn of haar kinderen.

Toch... blijf ik alles proberen om haar maar niet op de gang te zetten. Vaak lukt het met afleiden al heel goed, of gewoon samen wat gaan doen, de jas aan en ff ook al is het maar vijf minuten, blokje rond te gaan oid.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 nov 2012 13:41

@ juffiejuf Ik heb het een aantal weken terug ook geprobeerd en toen moest hij erom lachen. Het was toen duidelijk dat hij er nog niets van begreep. Nu heb ik het vorige week ook geprobeerd en natuurlijk blijven ze in het begin niet zitten. Ik zet hem neer op de mat en elke keer als hij weg wil kruipen, zette ik hem terug. ( ik bleef er zelf dus ook bij). Ik denk dat hij bij elkaar 20 seconden gezeten heeft ( en hij moest er ook echt om huilen) Bij de andere 2 doe ik het aantal minuten dat ze oud zijn.
En in het begin blijven ze ook niet zitten. Gewoon erbij gebleven en continue teruggezet. Nu is de boodschap bij de oudste 2 in ieder geval duidelijk.

@ liefie Het duidelijk maken is in het begin ook lastig. Ik merkte dat de link tussen iets doen wat niet mag en de straf echt moet groeien. Nu brullen ze moord en brand als ze op de trap moeten en beloven gouden bergen.

@ ppm hoe straf jij dan als ze iets doen wat niet mag? Jij hebt toch ook regels?

En ik ben het niet met je eens dat het besef er nog niet is. Dat is er hier bij de oudste 2 al heel lang. Soms hadden ze iets gedaan waarvan zij wisten dat het niet mocht en dan gingen ze zelf maar alvast op de trap zitten.

blompje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor blompje » 07 nov 2012 14:45

Ik geloof idd ook dat het besef er wel eerder is. Hier ook ruim een jaar en die gaat regelmatig naar de gang. en dan krijgen ze vanzelf door wat dat betekent. Je moet ze toch kunnen leren wat wel en niet mag. Ga niet m'n hele huis op de kids aanpassen. Hier heb ik nog nooit wat weggezet en leer ze wat ze wel en niet mogen. En ik heb echt een doorzetter erbij... maar vanaf het begin duidelijk zijn en dingen leren. En ik hoef er echt niet de hele dag achteraan.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 nov 2012 15:49

Als ik zo al die verhalen lees, mag ik nog wel blij zijn dat V nog steeds niet kruipt :P Hier dus absoluut nog geen sprake van straffen. Het wordt nu echt weleens tijd dat ze gata kruipen, maar neehoor, zittend (achteruit) gaat ze de kamer door, verder niet en al helemaal niet vooruit. Optrekken doet ze ook nog steeds niet, gaat niet eens op dr beentjes staan, dus box en bed staan nog altijd hoog. Haha, en dat met 11 maanden :shock: Maar ach...het komt vanzelf :)
Ze is trouwens nog steeds niet helemaal koortsvrij, of iig..vanmorgen had ze weer 38, net voor het slapen 36.7, dus het schommelt heel erg! Drinken gaat zoals anders ook erg slecht, helaas niets aan te doen.
Morgen weer naar het bureau, ben wel benieuwd hoe veel ze weer gegroeid is!!
Afbeelding

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 nov 2012 18:43

Frederiek loopt prima, maar toch krijgt ze ook nooit straf, Jurian overigens ook erg weinig. Die moet af en toe naar de gang als hij na 2 waarschuwingen niet luistert, maar eigenlijk luistert hij best goed. alleen als hij Frederiek slaat, dan ken ik geen waarschuwingssystemen, dan is het meteen op de gang. Dus dat had hij na 2 keer ook wel afgeleerd ;) Alleen op de dagen dat hij na school naar zijn neef is geweest en dan eten we pas laat, dan kan hij wel eens flink vervelend zijn, de oplossing is dat de 1 gaat koken, de ander hem aandacht geven, dan gaat het vaak ook wel goed.
Dingen waar Frederiek niet aan mag komen hebben we niet op haar hoogte. Alleen de houtkachel, maar daar blijft ze wel uit de buurt als die brandt, omdat dat ding zoveel hitte uistraalt. Aan de kaarsjes op tafel komt ze niet, net als aan de bloemen op de salontafel, die laat ze gewoon staan. Bij Jurian had ik niks op de salontafel, ook het dienblad niet, want die trok hij er altijd vanaf. De staande lamp mag ze van mij wel aan wiebelen, die gaat niet zomaar kapot, zeker niet als zo'n ukkie eraan wiebelt.
Gillen en krijsen doet ze regelmatig, maar ik negeer het. Ze is gelukkig nog niet sterk genoeg, dus ik krijg haar altijd wel in de kinderwagen of het autostoeltje gewurmd (dat wil ze dus vaak niet, en dan gaat ze zich helemaal overstrekken van boosheid).

Dippie, komt vanzelf hoor, dan doet ze het vast meteen in 1 keer goed :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 07 nov 2012 21:06

Haha, vertel ik hier vanmiddag nog dat het bedje en de box nog hoog staan...nu staat het bedje inmiddels laag :mrgreen: Ik ging haar vanmiddag uit bed halen en meestal ligt ze lekker overdwars op dr rug of gewoon op dr buik, nu zat ze gewoon! Haha, dat bekkie toen ik binnenkwam, zo lief! Dat vertrouw ik dus niet meer, dus gelijk omlaag gezet.
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 nov 2012 22:02

ehm.... ajl.....

ik moet heeel diep nadenken. Straffen, doe ik vrijwel niet... soms heeel soms gaat juul op de gang, met ongelofelijk drammen, maar ik ga eigenlijk alles doen met afleiden, opnieuw wat anders.

Laatst waren ze beetje aan het douwelen, dus, kussens van de bank gehaald en springen maar, of ff naar zolder om daar op de matrassen te springen die daar liggen voor het logeerbed wat nog niet is opgezet.

Anders even uit de situatie halen, door lekker ff voor te lezen.

Moet zeggen dat ik met beide kinderen in huis niet aan schoonmaken oid toekom, maar gewoon wel lekker op de bank kan zitten om te kijken hoe het gaat of met een tijdschrift.

maar als m eten op de grond gooit, dat doet ie dat maar lekker, inmiddels weet ik van toen juul klein was dat het eet moment er niet gezelliger van gaat worden. Dus... gewoon negeren en gezellig kletsen met juul ed...
en we hebben verder ook geen regels rond het leeg eten van het bord, gewoon een ieder krijgt zn prak, de ene dag heb je meer trek dan de ander.
wat lijkt het dat ik nu brave kinderen heb..... Maar kan wel zeggen dat M zooo veranderd is, dat het een genot is om moeder te zijn :):)
verder lekker veel buiten zijn, uitleven... en vooral begeleiden met spelen.
Knutselen oid, dan maakt julia leuke dingen, m zit daar gewoon bij, ook met de schaar papier in honderduizend stukjes te knippen. Jajah, hij kan al knippen met een schaar, al een aardig poosje.
ehm... en regels.. er zijn echt wel regels, maar kan zo niet ff wat opnoemen. :oops:

slaan ed kennen we niet, af en toe bijt marijn, heeel zelden, dan zeggen we nee marijn, we bijten niet, we zetten hem terug, met het gezicht van ons af, hij huilt.. negeren.. en dan na een minuut mag hij zijn knuffel die ik dan breng, flesje en proberen te troosten. Vaak is hij dan heeel verdrietig, dus is het troosten wel een poosje voorda thij stil is.
Dit probeer ik vaak wel te voorkomen, want zo verschirkkelijke huilbui kan ook he tkeerpunt zijn dat de driftbuien weer zijn aangebroken voor de rest van die dag.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 08 nov 2012 10:23

Apart zetten werkt bij ons niet...hij blijft of niet zitten, of gaat schade aanrichten op de plek waar hij zit. Of hij plast in zijn broek 8-[
Tegenwoordig werken wij met pennies. Hj heeft een pot op de schouw in de keuken, daar zitten zijn pennies in. Als hij iets opruimt, of meteen luistert naar papa/mama of (en daar heeft hij veel moeite mee) zijn lunch helemaal opeet op school, dan mag hij er 1 of 2 pennies indoen. Als hij ongewenst gedrag vertoont, dan krijgt hij 2 waarschuwingen en de 3e keer gaat er een penny uit de pot. Dat treft hem enorm hard, want hij weet dat hij van de centjes die hij verdient, op zaterdag iets lekkers mag kopen.
Op school werken ze met een trapsgewijs stickersysteem. Vindt M helemaal niks aan want stickers boeien hem niet ;)

Terug naar “Archief”