Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor kees61 » 06 nov 2012 15:34

Lathron schreef:Bovendien ondersteunt wetenschap en zelfs de natuurwetten de bijbel, niet het evolutiegeloof.
Lock&Stock schreef:, dus kom maar door met die voorbeelden......
Lock&Stock schreef:Ik wacht nog steeds Lathron....

Ach ja Lock&Stock heeft netzoveel moeite met het vinden van dit soort informatie als een dief heeft om een politieman te vinden, om met Kent Hovind te spreken.
Scientific-Proof-of-Bible
Biblical_scientific_foreknowledge
Zo dan heb je weer wat te lezen.
Met die lifespan uit de tweede link ben ik het niet eens en andere punten zijn niet allemaal even duidelijk maar het is een begin.
Als niemand kijkt... dan verandert alles in chocolade.

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 06 nov 2012 15:43

schaapje schreef:Geweldig, ik heb mij kostelijk vermaakt, moet nog een gedeelte afluisteren. :D

Maar omdat het zo gewaardeerd wordt is hier nog wat!

http://www.youtube.com/watch?v=bi-ehQCC ... ure=relmfu

Even wat doorgekeken. snelle conclusie: Hovind is een slechte/ geen theoloog. Prima! Dat is niet iedereen, maar beperk je dan tot je vakgebied. (wat dit bij Kent ook mag zijn)
(minuut 6.18) Genesis 1,5: And God called the light Day, and the darkness he called Night. And the evening and the morning were the first day. (king james)

Onze vriend legt de nadruk op "the" bij first day. Een andere vertaling geeft " en het was avond en morgen geworden, één dag"

Als hij theoloog was geweest en zijn Hebreeuwse Bijbel of LXX had opengeslagen had hij kunnen zien dat in beiden het lidwoord ontbreekt. Maar nee, zover kunnen we niet nadenken........ KJ heeft een bepaald lidwoord, dus het WAS OOK DE EERSTE DAG!!! Dat zijn nog eens argumenten. Nietwaar?
Fijn dat crea-bea-NL zich door deze "kundige" (crimineel), eh, man laat onderwijzen.... have fun!

ps 1: ik weet dat je meeste vertaling ongeveer vertalen als de KJ. Maar doe niet alsof er een bepaald lidwoord in de grondtekst staat!

ps 2: ik ben gelovig, dus mag Bijbelteksten gebruiken.....
Laatst gewijzigd door blijblij op 06 nov 2012 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 15:45

kees61 schreef:
uit de 2de link:

UFOs and Extraterrestrial Life
For most of the 20th century, scientists typically believed in the existence of extraterrestrial life, despite the lack of any reference to it in the Bible. After spending many billions of dollars looking for such life, and investigating countless reports of UFOs, no such life has been found.

In de Bijbel staat niets over buitenaardse wezens, en we kunnen geen buitenaardse wezens vinden, DUS heeft de Bijbel gelijk... hahahaha

Moet je HIER eens kijken. Kosten voor het SETI-prgramma: 2,5 miljoen dollar per jaar. Willen we 'many billions of dollars' hebben uitgegeven, dan moet het SETI-programma al minimaal sinds de geboorte van Christus actief zijn.

Rare jongens, die creationisten!

En sommige dingen zijn wel heel erg obscuur hoor.

Uit link 1 Light can be split up into component colors zou moeten blijken uit Job 38:24

By what way is the light parted, which scattereth the east wind upon the earth?

Ja, poe, nou... daar is totaal geen inlegkunde voor nodig om dat eruit te halen.... Als dit je 'bewijzen' zijn, hoe heb je dan het lef commentaar te hebben op de bewijzen van de wetenschap?
Laatst gewijzigd door Mortlach op 06 nov 2012 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 15:46

blijblij schreef:Even wat doorgekeken. snelle conclusie: Hovind is een slechte/ geen theoloog. Prima! Dat is niet iedereen, maar beperk je dan tot je vakgebied. (wat dit bij Kent ook mag zijn)

Volksmenner en beroepsleugenaar :-oo

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 15:55

Mortlach schreef:Ik vermaak mij er ook altijd kostelijk mee hoor, dus stuur maar door.

Nou Mortlach dan vermaken wij ons allebei, dat is toch prettig, nietwaar. :D
Maar ik verdenk jou ervan dat je de linken niet zal uitluisteren, en na 10 min. afhaakt.
Ik vind de kritische vragen die hij stelt bijzonder scherp, en dáár hebben de wetenschappers van de ev-theorie geen antwoord op.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 06 nov 2012 16:03

Mortlach schreef:Big Bang maakt sterren. Sterren gaan supernova.
Maar hoe maakt het dan sterren als er nog geen sterren waren? Ik zie erg veel geloof in jouw verhalen.

Nou ja het is allemaal erg theoretisch en ik ben er nog steeds van overtuigd dat gas in de ruimte binnen de kortste keren verspreid raakt en dan is een hoeveelheid gas met het gewicht van Jupiter zo groot geworden, dat het niet meer samentrekt maar veel eerder door andere sterren wordt aangetrokken.
Mortlach schreef:Huh? Eerst zeg je dat het niet kan, en dat de ruimte zo leeg is en nu worden gaswolken ineens door andere sterren aangetrokken? Blijf je wel een beetje consequent. Je kunt eventueel wel uitrekenen hoe hard de dichtsbijzijnde ster aan onze zon trekt als je wilt. Massa en afstand is alles wat je nodig hebt.
Je begon over een gaswolk met de massa van Jupiter, maar voor een beetje ster is die massa natuurlijk vele malen groter. Je hebt dan een gaswolk nodig met een diameter van lichtjaren. Jij denkt dat die samentrekt tot ster en ik zeg hierboven dat dat gas dan veel eerder door de sterren in de ruimte wordt aangetrokken.

Mortlach schreef:Huh? De Melkweg? In het centrum verwacht je toch JUIST sterren (daar is immers de grootste gasophoping!)

Zie hier, zwart gat in het midden van de melkweg?
Hoe kunnen daar nou sterren ontstaan uit gaswolken, als daar een object zit met een enorme massa, men vermoedt een zwart gat, dat die gaswolken gewoon naar zich toegetrokken zou hebben.

Daarbij komt dat er dan misschien wel net zoveel sterren moeten ontstaan als er verdwijnen. Als in onze melkweg ieder jaar een ster verdwijnt dan mag je ook zoveel nieuwe sterren verwachten maar er is er nog nooit 1 bij gekomen.
Mortlach schreef:Waarom zouden er evenveel sterren moeten ontstaan als verdwijnen?
Het lijkt me niet logisch als er eerst ontelbare sterren ontstaan zijn en dat houdt ineens op. Als er dan een ster explodeert dan is er weer genoeg massa om een nieuwe ster te vormen. Niet dat ik dat geloof :-) maar zo zou een evoman moeten denken.
Als in de 14 miljard jaar dat het universum bestaat, 10^23 sterren zijn gevormd en dat houdt ineens op, dan is dar raar. Als men nu ieder jaar een supernova waarneemt, dan moeten er toch tenminste zoveel sterren bij komen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 16:08

Je blijft lachen hoor....

The Bible put the maximum lifespan for man at 120 years (Genesis 6:3), the typical lifespan at 70 years and the typical for a good-living person at 80 years (Psalm 90:10).
Thousands of years after that was written, despite immense advances in medicine and technology, these figures remain remarkably accurate. The longest recorded life of a man is precisely 120 years (Shigechiyo Izumi), the average lifespan for a man is roughly 70 years, and the average for a good-living man is about 80 years.
Jeanne Calment lived to age 122, only two years past 120. She was said to have never worked and used olive oil on her skin, outliving all of of her feminist counterparts.

De bijbel geeft een maximum levensduur aan van 120. Hier is een voorbeeld van iemand die 122 werd, maar dat geldt toch want het is maar 2 jaar meer dan het door God zelf ingestelde maximum.

Het idee dat de gemiddelde levensverwachting 70 jaar is, geeft alleen maar aan dat de auteur van dit hersenspinsel in het rijke westen woont. Levensverwachting in Afrika? Nee, negeer maar, anders klopt ons 'gemiddelde' niet meer.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 16:10

schaapje schreef:Maar ik verdenk jou ervan dat je de linken niet zal uitluisteren, en na 10 min. afhaakt.

Ik heb al zijn videootjes op Youtube meerdere keren bekeken over de jaren, dus maak je daar maar geen zorgen om.

Ik vind de kritische vragen die hij stelt bijzonder scherp, en dáár hebben de wetenschappers van de ev-theorie geen antwoord op.

Hahaha... nee, als je differentiaalrekenen in 4 dimensies moet uitleggen aan iemand die net kan staartdelen, dan heb ik ook geen antwoord op 'kritische vragen'. Hovind is een showman, niets meer, met een ingestudeerde riedel en een debattechniek van likmevestje - oei, lastig punt, snel van onderwerp veranderen....

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 06 nov 2012 16:12

@blijblij ik weet hoé gelovig jij bent,..... weet je nog in een ander topic, in ieder geval geloof jij niet dat de Zoon van God gestorven is voor jou zonden, maar je gelooft wel dat God alles "liefdevol zal toedekken en dat er een messias zal komen voor de mensheid, zoals jij dat noemde.
Jammer.
Maar wel zeuren over de eerste dag, wat daar precies over in de Hebreeuwse bijbel staat.

Ik ben gelovig zeg je...maar het is meer ik zoek in de bijbel wat bij mij past! En de rest ...tja maar niets van aan trekken, dat moeten we anders interpreteren, niet zo moelijk doen, we maken allemaal wel eens fouten, maar dat alles wordt "liefdevol" toegedekt.

Klinkt een beetje pinnig wat ik schrijf, maar ik kan moeilijk hier serieus op ingaan....sorry

En verder genieten jullie van de gedachten dat je uit een oersoep ontstaan bent, of dat je voorvaderen apen waren, gedachten zijn vrij zullen we maar zeggen, maar of gedachten altijd waar zijn ?????

Doei :D misschien doe ik nog wel een linkie :mrgreen:
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Flight
Mineur
Mineur

Berichtdoor Flight » 06 nov 2012 16:26

Conservapedia schreef:Existence of the Jet Stream
Ecclesiastes 1:6 notes, "The wind goeth toward the south, and turneth about unto the north; it whirleth about continually, and the wind returneth again according to his circuits." This described the jet stream long before its 19th-20th century discovery.

Heerlijk leesvoer...maar zo fout als maar zijn kan. Jet streams zijn - voornamelijk - westelijke stromingen en zeker geen noord - zuid stromingen.

Kijk HIER eens wat conservapedia zegt over dinosaurussen:

Conservapedia schreef:Dinosaurs are animals, often believed to be extinct, that range in size from a few ounces to some of the largest land animals ever to exist.

Often believed to be extinct??? Ik heb het echt drie keer moeten lezen...maar het staat er toch echt.

Wordt dit soort pulp echt door conservatieve gelovigen geslikt??? In de dubbele betekenis...niet te geloven die conservapedia!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 16:32

kees61 schreef:Je begon over een gaswolk met de massa van Jupiter, maar voor een beetje ster is die massa natuurlijk vele malen groter. Je hebt dan een gaswolk nodig met een diameter van lichtjaren.

Lichtjaren... toe maar. Hoe kom je aan dat getal? Berekening graag!

Ik zal een opzet maken omdat ik dat leuk vind.

Lichtjaar = 9.4605284 × 10^15 meters
Inhoud bol = 4/3 pi r^3

Een bol met een straal van een straal van een lichtjaar is dus (ik rond pi even af naar 3 - heel bijbels en op deze getallen maakt het toch niet meer uit. 4*9.46*10^45 meter.

het universum heeft 10 atomen waterstof per kubieke meter, dus 4*9.46*10^46 waterstofatomen.

Een waterstof atoom weegt 1.674x10-24 grams

Een waterstof met straal 1 lichtjaar weegt dus 1.67*10^-24*4*9.46*10^46 = 63.2 *10^22 gram = 6.3*10^20 kilo.

Massa zon: 1.9891 × 10^30 kilograms

Nou, poe, inderdaad, Dat scheelt nogal een hoop, als ik alles goed heb uitgerekend (vermenigvuldigen en delen van machten is lang geleden). Maar let op dat we zijn uitgegaan van de gemiddelde dichtheid van het waterstof in het universum van 10 waterstof atomen per kuub. In gaswolken ligt die dichtheid uiteraard vele malen hoger. En de straal van 1 lichtjaar is ook vrij willekeurig natuurlijk.

En als je kijkt dat de dichtstbijzijnde ster op meerdere lichtjaren afstand staat, klopt dat weer precies. :-)

Hoe kunnen daar nou sterren ontstaan uit gaswolken, als daar een object zit met een enorme massa, men vermoedt een zwart gat, dat die gaswolken gewoon naar zich toegetrokken zou hebben.

Omdat een zwart gat geen stofzuiger is. Als je de zon zou vervangen door een zwart gat met dezelfde massa, zou de Aarde gewoon dezelfde rondjes blijven draaien.

Het lijkt me niet logisch als er eerst ontelbare sterren ontstaan zijn en dat houdt ineens op. Als er dan een ster explodeert dan is er weer genoeg massa om een nieuwe ster te vormen. Niet dat ik dat geloof :-) maar zo zou een evoman moeten denken.

Waarom is dat niet logisch?

Als in de 14 miljard jaar dat het universum bestaat, 10^23 sterren zijn gevormd en dat houdt ineens op, dan is dar raar. Als men nu ieder jaar een supernova waarneemt, dan moeten er toch tenminste zoveel sterren bij komen.

Hoe kom je erbij dat het ophoudt? Eerst beweer je bij hoog en bij laag dat er geen sterren worden gevormd, en nu KLAAG je over het feit dat er geen sterren worden gevormd. Je klaagt dat er geen sterren worden gevormd, en als ik aantoon dat ze wél worden gevormd, gaat het weer niet snel genoeg voor je. Make up your mind.

Daarbij, en dat heb ik al gezegd, kijk je in de ruimte altijd terug in de tijd. Leuk dat je een ster supernova ziet gaan op 4 miljard lichtjaar afstand. Dat is dan 4 miljard jaar geleden gebeurt en er is simpelweg niets te zeggen over de situatie nu (omdat het signaal van moment 'nu' pas over 4 miljard jaar bij ons aankomt).

kees61
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kees61 » 06 nov 2012 16:39

Mortlach schreef:Moet je HIER eens kijken. Kosten voor het SETI-prgramma: 2,5 miljoen dollar per jaar. Willen we 'many billions of dollars' hebben uitgegeven, dan moet het SETI-programma al minimaal sinds de geboorte van Christus actief zijn.
Waar vermeldt men SETI ???
Het zijn dan in ieder geval al 2,5 miljoen per jaar teveel.
Maar de marsexpedities kosten nog veeeeel meer. Ook om te zien of er buitenaards leven bestaat/bestond.
Maar nu je seti noemt pfffff
Men hoort uit de ruimte een signaaltje.. bliep bliepbliep
En iedereen is gelijk in extase want men hoort .... een patroon! En dat betekent: buitenaardse intelligentie!
Terwijl hier op Aarde zoveel bewijs is voor een Intelligentie maar dan zegt men: welnee, dat is vanzelf ontstaan.
Rare jongens die evo's.

Mortlach schreef:En sommige dingen zijn wel heel erg obscuur hoor.

Ja, mosterd na de maaltijd. Ik schreef al:
Met die lifespan uit de tweede link ben ik het niet eens en andere punten zijn niet allemaal even duidelijk maar het is een begin.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 16:42

Ik had dus een uitgebreide reactie geschreven op je vorige bericht, helaas is deze door m'n eigen fout verdwenen. Wellicht kunnen de mods me helpen?

Dus bij deze de beknopte versie;

kees61 schreef:hoe maakt het dan sterren als er nog geen sterren waren? Ik zie erg veel geloof in jouw verhalen.

Wat mij altijd erg dwars zit bij creationisten, en wat hierboven en in eerdere posts weer pijnlijk duidelijk wordt, is dat creationisten pertinent de evolutie- en big bangtheorie afwijzen zonder echt kennis te hebben van wat deze theorieen precies zeggen. In plaats daarvan wordt alleen de plaatstelijke voorganger of beroepsidioten zoals Kent Hovind nagepraat.

Eerlijk kees, heb je je weleens echt verdiept in die theorieen? Volgens mij niet. (Tip: lees dit gewoon eens door; http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerknal Het is dan wel wikipedia, maar toch een goed startpunt)

Dus over de eerste sterren;
Na de big bang was er alleen waterstof, het lichtste element. Deze waterstof was na de "strijd" tussen materie en anti-materie niet gelijk verdeeld, wat we letterlijk kunnen zien dankzij de WMAP satelliet die een "geboortefoto" van het heelal heeft gemaakt. Hieronder zie de verdeling van materie een fractie na de Big Bang;

Afbeelding

Omdat de waterstof niet eerlijk was verdeeld had je dus plekken met meer deeltjes, dus meer massa, dus iets meer zwaartekracht. Die plekken begonnen samen te trekken, gas uit de buurt erbij te halen; dus nog meer massa, hogere dichtheid = nog meer zwaartekracht. Trek dit een paar honderdduizend jaar door en je kreeg zoveel massa en zwaartekracht dat er fusie begon plaats te vinden. Hierdoor onstonden niet alleen de eerste sterren (en ook het eerste licht), maar ook de eerste zwaardere elementen. Deze eerste generatie sterren zijn allemaal uitgebrand en bij deze super novae werden dus de eerste zwaardere elementen (waar later de oa planeten, en ook jij zelf Kees, uit zijn ontstaan) het universum in geslingerd.

kees61 schreef:Je hebt dan een gaswolk nodig met een diameter van lichtjaren.

Stellar nurseries zijn soms ook lichtjaren groot... Alleen deze produceren meestal meerdere sterren tegelijkertijd;

http://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_cloud
"Giant molecular clouds (GMCs)
Part of the Taurus Molecular Cloud.[6]A vast assemblage of molecular gas with a mass of approximately 103–107 times the mass of the Sun[7] is called a giant molecular cloud (GMC). GMCs are ≈15–600 light-years in diameter (5–200 parsecs).[7]"

kees61 schreef:Jij denkt dat die samentrekt tot ster en ik zeg hierboven dat dat gas dan veel eerder door de sterren in de ruimte wordt aangetrokken.

Dan heb je geen idee van de werkelijke omvang van het heelal en het effect van afstand op zwaartekracht.

kees61 schreef:Hoe kunnen daar nou sterren ontstaan uit gaswolken, als daar een object zit met een enorme massa, men vermoedt een zwart gat, dat die gaswolken gewoon naar zich toegetrokken zou hebben.

Hoe kunnen er in ons zonnestelsel planeten bestaan (laat staan ontstaan) als er zoiets iets extreem enorms als de Zon is met haar extreme zwaartekracht? Antwoord; rotatiesnelheid. De Aarde valt continu "over de horizon" van de Zon, net zoals al die planeten en gas wolken in het centrum van onze Melkweg razendsnel bewegen en zo steeds "over" de event horizon vallen. Zo moeilijk is het allemaal niet als je je er een beetje in verdiept.

kees61 schreef:Als in de 14 miljard jaar dat het universum bestaat, 10^23 sterren zijn gevormd en dat houdt ineens op, dan is dar raar. Als men nu ieder jaar een supernova waarneemt, dan moeten er toch tenminste zoveel sterren bij komen.

Dat is helemaal niet raar, er worden nog wel sterren gevormd maar de groeispurt ligt ver achter ons; (overigens is dit een Nature artikel, dus je kan er vanuit gaan dat dit totaal fact checked is)

http://www.nature.com/news/galaxy-forma ... ay-1.11517
"These star-forming regions of the clouds, often called the Galaxy’s stellar nurseries, are tumultuous: newborn stars eject matter in the form of fierce stellar winds, along with floods of ultraviolet radiation. The most massive of them also quickly die in supernova explosions; others end their lives by expanding into red giants and shedding their outer layers. All of these processes blast gas back into the wider galaxy, where it will eventually cool, condense and start the cycle again.
The problem is that the Milky Way turns gas into stars at the rate of a few solar masses every year, a pace that by now should have used up all the available gas. But the Galaxy has been forming stars for at least the past 10 billion years. “It’s got to get gas from somewhere,” says Ken Freeman of the Australian National University in Canberra."
Laatst gewijzigd door Lock&Stock op 06 nov 2012 16:58, 3 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 06 nov 2012 16:43

schaapje schreef:gedachten zijn vrij zullen we maar zeggen, maar of gedachten altijd waar zijn ?????

Die geldt net zo hard voor jou schaapje...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 06 nov 2012 16:47

kees61 schreef:Het zijn dan in ieder geval al 2,5 miljoen per jaar teveel.
Maar de marsexpedities kosten nog veeeeel meer. Ook om te zien of er buitenaards leven bestaat/bestond.

Vergelijk het voor de grap eens met de kosten van de US militairy (onderaan het inforgram). Je loopt te piepen alsof het JOUW geld is dat de Amerikanen uitgeven.

Maar nu je seti noemt pfffff
Men hoort uit de ruimte een signaaltje.. bliep bliepbliep
En iedereen is gelijk in extase want men hoort .... een patroon! En dat betekent: buitenaardse intelligentie!
Terwijl hier op Aarde zoveel bewijs is voor een Intelligentie maar dan zegt men: welnee, dat is vanzelf ontstaan.
Rare jongens die evo's.

Ik volg je echt helemaal hoor...

Ja, mosterd na de maaltijd. Ik schreef al:

Met wat ben je het niet eens? Niet met Genesis 6:3, neem ik aan. Toen dacht de HEER: Mijn levensgeest mag niet voor altijd in de mens blijven, hij is immers niets dan vlees; hij mag niet langer dan honderdtwintig jaar leven. . En dan komt die mevrouw, en die doet het dan stiekem toch.... zal wel door de zonde komen!

Terug naar “Archief”