Claudia de Breij tegen SGP'er Van der Staaij: brand in hel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Claudia de Breij tegen SGP'er Van der Staaij: brand in h

Berichtdoor JeeWee » 25 okt 2012 17:04

En wat doet Van der Staaij? Juist: hij nodigt De Breij uit voor een kop koffie en een gesprek!
Zo moet het. Niet terug schelden, maar in liefde de dialoog aangaan.
Ik heb diep respect voor Van der Staaij!
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 okt 2012 17:21

JeeWee schreef:En wat doet Van der Staaij? Juist: hij nodigt De Breij uit voor een kop koffie en een gesprek!
Zo moet het. Niet terug schelden, maar in liefde de dialoog aangaan.
Ik heb diep respect voor Van der Staaij!

Nou, inderdaad. Discriminatie kun je altijd vee beter persoonlijk aan iemand uitleggen...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 25 okt 2012 22:34

Als ik hardop zeg dat Jezus de enige weg tot behoud is, dan discrimineer ik jou, omdat jij dat niet vind.
Als ik zeg dat ik vind dat abortus moord is, dan discrimineer ik aborterende vrouwen.
Als ik zeg dat ik geloof dat vrouwen gelijkwaardig, maar niet gelijk zijn aan mannen, dan discrimineer ik vrouwen.

Ik discrimineer dus. En dat is mijn goed recht om hard te blijven zeggen wat ik vind. Ik leg echter mijn visie niet op aan anderen want ik ben een minderheid. Van der Staaij mag en moet gewoon hardop kunnen zeggen wat hij gelooft.
En dan graag zonder oproepen als die van mevrouw De Breij, want dat is regelrecht haatzaaien.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 25 okt 2012 23:29

JeeWee schreef:Als ik hardop zeg dat Jezus de enige weg tot behoud is, dan discrimineer ik jou, omdat jij dat niet vind.
Als ik zeg dat ik vind dat abortus moord is, dan discrimineer ik aborterende vrouwen.
Als ik zeg dat ik geloof dat vrouwen gelijkwaardig, maar niet gelijk zijn aan mannen, dan discrimineer ik vrouwen.

Ik discrimineer dus. En dat is mijn goed recht om hard te blijven zeggen wat ik vind. Ik leg echter mijn visie niet op aan anderen want ik ben een minderheid. Van der Staaij mag en moet gewoon hardop kunnen zeggen wat hij gelooft.
En dan graag zonder oproepen als die van mevrouw De Breij, want dat is regelrecht haatzaaien.

Je hebt helemaal gelijk@Jeewee en discrimineren doe je niet dat doen de ongelovigen hier die maar rondhangen op dit Christelijk forum.Inderdaad Buiten Jezus Christus en Zijn Kerk geen zaligheid alleen in Hem is eeuwige behoudenis.

En Kees v .d.Staaij heeft volkomen gelijk. En respect voor v.d.Staaij. =D> =D> =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2012 07:57

JeeWee schreef:Als ik hardop zeg dat Jezus de enige weg tot behoud is, dan discrimineer ik jou, omdat jij dat niet vind.

Nee hoor, dat mag je gewoon vinden en zeggen, daar voelt verder niemand wat van.

O, dus abject gedrag mag, zolang je maar in de minderheid bent... JeeWee, dit kun je toch niet menen? Het is inderdaad wel dankzij de parlementaire meerderheid dat we de SGP-mening in de marge kunnen gedogen, maar ik twijfel er geen moment aan dat als de SGP het ooit voor het zeggen krijgt in Nederland, het dan een heel, heel vervelend land wordt. God beware ons!.

Maar goed, vdStaaij mag inderdaad blijven zeggen wat hij vindt, net zoals mevr. DeBreij mag blijven zeggen dat ze hem daarom een onsympathiek figuur vindt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2012 09:26

Mortlach schreef:
God beware ons!. Het is alleen geoorloofd om dit te zeggen als je in Hem gelooft en Hem daadwerkelijk te hulpe roept!

Maar goed, vdStaaij mag inderdaad blijven zeggen wat hij vindt, net zoals mevr. DeBreij mag blijven zeggen dat ze hem daarom een onsympathiek figuur vindt.

Mortlach, dat zei ze niet! Ze zei iets veel ergers. Dus houd de discussie nu eens zuiver waar het daadwerkelijk om gaat.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2012 11:12

schelpje3 schreef:Het is alleen geoorloofd om dit te zeggen als je in Hem gelooft en Hem daadwerkelijk te hulpe roept!

Het is ironisch, dat mag je toch onderhand van me verwachten.

Mortlach, dat zei ze niet! Ze zei iets veel ergers. Dus houd de discussie nu eens zuiver waar het daadwerkelijk om gaat.

Ze drukte zich erg ongelukkig uit, maar dat is toch echt wat ze zei.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2012 11:18

Mortlach schreef:
Het is ironisch, dat mag je toch onderhand van me verwachten.

Ze drukte zich erg ongelukkig uit, maar dat is toch echt wat ze zei.

Ironisch of niet, Gij zult de Naam van de HEERE niet ijdel gebruiken!
Ja ik weet inmiddels wel hoe en wat ze zei, dat is juist het probleem!
Ik probeer je al postings lang te vertellen dat het onbeschoft is wat ze gedaan heeft.
Een verschil van mening moet je met respect oplossen, zoals het betaamt.
Ik had jou wel eens willen horen als v.d. S. iets teruggeroepen had in dezelfde trant.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2012 11:20

schelpje3 schreef:Ja ik weet inmiddels wel hoe en wat ze zei, dat is juist het probleem!
Ik probeer je al postings lang te vertellen dat het onbeschoft is wat ze gedaan heeft.
Een verschil van mening moet je met respect oplossen, zoals het betaamt.
Ik had jou wel eens willen horen als v.d. S. iets teruggeroepen had in dezelfde trant.

Dat was wel lachen geweest. En ja, het is inderdaad onbeschoft en een meningsverschil ZOU MOETEN worden opgelost met respect. Maar zo niet, dan niet. Onbeschoft zijn mag gewoon hoor, we vinden het alleen niet zo prettig.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2012 11:37

Dus vanaf nu mag ik alles tegen jou roepen, als ik het niet met je eens bent? :lol:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2012 11:40

schelpje3 schreef:Dus vanaf nu mag ik alles tegen jou roepen, als ik het niet met je eens bent? :lol:

Ja hoor. Hoe je je uitdrukt zegt immers meer over jou dan over mij.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 26 okt 2012 11:44

Altijd het laatste woord ](*,) :wink:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 26 okt 2012 12:04

Mortlach schreef: maar ik twijfel er geen moment aan dat als de SGP het ooit voor het zeggen krijgt in Nederland, het dan een heel, heel vervelend land wordt.
Als de SGP het voor het zeggen krijgt in Nederland, dan zou dat betekenen dat de meerderheid van de bevolking achter de SGP uitgangspunten zou staan en dat ze die dus helemaal niet vervelend zouden vinden. In dat geval behoor jij gewoon tot de minderheid en mag je ook gewoon zeggen dat je dat vervelend vindt, net zoals SGP-ers dat nu mogen zeggen.
Gelijke monniken, gelijke kappen, hoewel dat in verband met de SGP en atheïsten misschien niet zo'n geslaagde uitdrukking is. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 26 okt 2012 12:10

@Elbert =D> =D> =D> =D> =D> d:)b
VERITAS VOS LIBERABIT.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 okt 2012 12:51

elbert schreef:Als de SGP het voor het zeggen krijgt in Nederland, dan zou dat betekenen dat de meerderheid van de bevolking achter de SGP uitgangspunten zou staan en dat ze die dus helemaal niet vervelend zouden vinden. In dat geval behoor jij gewoon tot de minderheid en mag je ook gewoon zeggen dat je dat vervelend vindt, net zoals SGP-ers dat nu mogen zeggen.

Er is natuurlijk wel een groot verschil. De regeringen nu bieden enkel vrijheden waar je gebruikt van maakt of niet. Het homohuwelijk, euthenasie, op zondag gaan winkelen; het kan allemaal als je het wilt, maar als je het niet wilt, hoeft het niet. Maak er gebruik van als je wilt, en zo niet, ook goed. Een SGP-meerderheid zie ik vooral vrijheid afpakken, mag niet, mag niet, mag niet. En wil je het toch, jammer dan...

Dat is een nogal cruciaal verschil.

Terug naar “Archief”