En wat doet Van der Staaij? Juist: hij nodigt De Breij uit voor een kop koffie en een gesprek!
Zo moet het. Niet terug schelden, maar in liefde de dialoog aangaan.
Ik heb diep respect voor Van der Staaij!
Moderator: Moderafo's
JeeWee schreef:En wat doet Van der Staaij? Juist: hij nodigt De Breij uit voor een kop koffie en een gesprek!
Zo moet het. Niet terug schelden, maar in liefde de dialoog aangaan.
Ik heb diep respect voor Van der Staaij!
JeeWee schreef:Als ik hardop zeg dat Jezus de enige weg tot behoud is, dan discrimineer ik jou, omdat jij dat niet vind.
Als ik zeg dat ik vind dat abortus moord is, dan discrimineer ik aborterende vrouwen.
Als ik zeg dat ik geloof dat vrouwen gelijkwaardig, maar niet gelijk zijn aan mannen, dan discrimineer ik vrouwen.
Ik discrimineer dus. En dat is mijn goed recht om hard te blijven zeggen wat ik vind. Ik leg echter mijn visie niet op aan anderen want ik ben een minderheid. Van der Staaij mag en moet gewoon hardop kunnen zeggen wat hij gelooft.
En dan graag zonder oproepen als die van mevrouw De Breij, want dat is regelrecht haatzaaien.
JeeWee schreef:Als ik hardop zeg dat Jezus de enige weg tot behoud is, dan discrimineer ik jou, omdat jij dat niet vind.
Als ik zeg dat ik vind dat abortus moord is, dan discrimineer ik aborterende vrouwen.
Als ik zeg dat ik geloof dat vrouwen gelijkwaardig, maar niet gelijk zijn aan mannen, dan discrimineer ik vrouwen.
Ik discrimineer dus. En dat is mijn goed recht om hard te blijven zeggen wat ik vind. Ik leg echter mijn visie niet op aan anderen want ik ben een minderheid. Van der Staaij mag en moet gewoon hardop kunnen zeggen wat hij gelooft.
En dan graag zonder oproepen als die van mevrouw De Breij, want dat is regelrecht haatzaaien.
Mortlach schreef:
God beware ons!. Het is alleen geoorloofd om dit te zeggen als je in Hem gelooft en Hem daadwerkelijk te hulpe roept!
Maar goed, vdStaaij mag inderdaad blijven zeggen wat hij vindt, net zoals mevr. DeBreij mag blijven zeggen dat ze hem daarom een onsympathiek figuur vindt.
schelpje3 schreef:Het is alleen geoorloofd om dit te zeggen als je in Hem gelooft en Hem daadwerkelijk te hulpe roept!
Mortlach, dat zei ze niet! Ze zei iets veel ergers. Dus houd de discussie nu eens zuiver waar het daadwerkelijk om gaat.
Mortlach schreef:
Het is ironisch, dat mag je toch onderhand van me verwachten.
Ze drukte zich erg ongelukkig uit, maar dat is toch echt wat ze zei.
schelpje3 schreef:Ja ik weet inmiddels wel hoe en wat ze zei, dat is juist het probleem!
Ik probeer je al postings lang te vertellen dat het onbeschoft is wat ze gedaan heeft.
Een verschil van mening moet je met respect oplossen, zoals het betaamt.
Ik had jou wel eens willen horen als v.d. S. iets teruggeroepen had in dezelfde trant.
schelpje3 schreef:Dus vanaf nu mag ik alles tegen jou roepen, als ik het niet met je eens bent?
Als de SGP het voor het zeggen krijgt in Nederland, dan zou dat betekenen dat de meerderheid van de bevolking achter de SGP uitgangspunten zou staan en dat ze die dus helemaal niet vervelend zouden vinden. In dat geval behoor jij gewoon tot de minderheid en mag je ook gewoon zeggen dat je dat vervelend vindt, net zoals SGP-ers dat nu mogen zeggen.Mortlach schreef: maar ik twijfel er geen moment aan dat als de SGP het ooit voor het zeggen krijgt in Nederland, het dan een heel, heel vervelend land wordt.
elbert schreef:Als de SGP het voor het zeggen krijgt in Nederland, dan zou dat betekenen dat de meerderheid van de bevolking achter de SGP uitgangspunten zou staan en dat ze die dus helemaal niet vervelend zouden vinden. In dat geval behoor jij gewoon tot de minderheid en mag je ook gewoon zeggen dat je dat vervelend vindt, net zoals SGP-ers dat nu mogen zeggen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten