schelpje3 schreef:Meneer v.d. Staaij heeft een mening, gegrond op de Bijbel en verwoordt deze in NETTE bewoordingen, i.p.v. een vloek over iemand uit te strooien op twitter! Dat is punt 1.
Prima, daarmee is het nog geen fatsoenlijke mening. De Breij zegt het zelf: Ok, het was misschien een beetje boud geformuleerd. Maar wat @keesvdstaaij zegt vind ik zo
liefdeloos, onverdraagzaam en kwetsend. #moeders”.
Om eerlijk te zijn vind ik deze uitspraak vele malen harder aankomen en ik hoop dat vdStaaij
hier wat mee doet.
Je spreekt jezelf enorm tegen. Iedereen mag een mening hebben, behalve men. vd Staaij, want die is allang achterhaald? Hij mag het dan wel zeggen, maar volgens jou is dat niet fatsoenlijk.
Ja, hoezo spreek ik mezelf tegen. Meneer vd Staaij mag zeggen wat hij wil en Godzijdank mag ik het daarna met hem oneens zijn.
De spotprenten werden alleen gezien door mensen die er langs liepen, of dat krantje lazen. Nu kan de hele digitale wereld getuige zijn, dus het is vele vele malen groter. En gezegd blijft gezegd op internet! Een spotprent kun je verscheuren en de volgende dag verkoopt men de vis in die krant met de spotprent.
O, het is principieel anders omdat de schaal misschien wat kleiner is? Dat meen je toch niet, mag ik hopen. Daarbij vermoed ik dat je de impact van dat soort drukwerk destijds volledig onderschat. Kranten en pamfletten zijn nu misschien wegwerpartikelen, maar destijds zeer zeker niet.
Het alternatief zou angstaanjagend zijn? Als iedereen op een normale wijze met elkaar omgaat?
Je bent het niet met CdB eens, maar je zit het wel te verdedigen. Daar begrijp ik dus echt niks van.
Omdat jouw alternatief een utopie is. (Waren we allemaal maar wat aardiger voor elkaar!) Mijn alternatief is een gedachtenpolitie en een samenleving waarbij je in de bak belandt omdat je een mening hebt die een ander niet aanstaat. Iedereen zou 'op een normale wijze' met elkaar omgaan, uit pure angst.