Sinterklaas = afgoderij?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: Sinterklaas = afgoderij?

Berichtdoor Faramir » 22 okt 2012 18:15

O ja, en the Church of the great God zal het allemaal wel op een rijtje hebben zitten. :lol:
Hilarisch, grote kans dat het zelf een of andere Amerikaanse evangelicale sekte is.

Even wat feitjes dan om de complete stierenstront die je hier rondslingert te ontkrachten.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicolaïsme

Nicolaïsme
Het nicolaïsme was een christelijke ketterse sekte uit het vroege christendom. In de middeleeuwen werd de term nieuw leven ingeblazen, om gehuwde geestelijken als iets negatief

Het Nicolaïsme heeft dus helemaal niets te maken met Sint Nicolaas. Maar ik kan me de verwarring wel voorstellen hoor, de namen lijken ook zoveel op elkaar.......

Dit is gewoon zo ontzettend hilarisch dat ik bijna letterlijk over de grond rolde van het lachen.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 22 okt 2012 20:16

Faramir schreef:O ja, en the Church of the great God zal het allemaal wel op een rijtje hebben zitten. :lol:
Hilarisch, grote kans dat het zelf een of andere Amerikaanse evangelicale sekte is.

Even wat feitjes dan om de complete stierenstront die je hier rondslingert te ontkrachten.

Nicolaïsme
Het nicolaïsme was een christelijke ketterse sekte uit het vroege christendom. In de middeleeuwen werd de term nieuw leven ingeblazen, om gehuwde geestelijken als iets negatief

Het Nicolaïsme heeft dus helemaal niets te maken met Sint Nicolaas. Maar ik kan me de verwarring wel voorstellen hoor, de namen lijken ook zoveel op elkaar.......

Dit is gewoon zo ontzettend hilarisch dat ik bijna letterlijk over de grond rolde van het lachen.

hysterisch-smile hysterisch-smile hysterisch-smile ?:| :schaterlach: :schaterlach: :schaterlach: :schaterlach: :schaterlach: :schaterlach: :schaterlach: :schaterlach:
VERITAS VOS LIBERABIT.

gravo
Majoor
Majoor

Berichtdoor gravo » 22 okt 2012 20:18

Wat ik dan weer heel leuk vind, is dat de link verwijst naar het aardappelras Nicola.
Vast en zeker ook een heel goddeloos en gnostisch aardappelras. De duivel gaat weer rond als een briesende leeuw!

gravo

Faramir schreef:O ja, en the Church of the great God zal het allemaal wel op een rijtje hebben zitten. :lol:

Nicolaïsme

'Von Gott wissen wir nichts. Aber dies Nichtwissen ist Nichtwissen von Gott'
(Franz Rosenzweig, Der Stern der Erlösung)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 22 okt 2012 20:19

Al met al van daag 22-10-2012 dat wil zeggen steeds dichter bij de gedenkdag van Sint Nicolaas een Bisschop waar de Kerk heek veel aan te danken heeft.

WELKOM--------------Sint Nicolaas en zijn knecht <:) <:) <:) <:) <:) <:) :8> 8>) 8>) 8>) [:]8
VERITAS VOS LIBERABIT.

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 23 okt 2012 09:07

Nicolaïsme

Grappig Faramir. Aangezien je citeert uit de zelfde bron als ik alleen dan in het Nederlands. En vervolgens doe je vrolijk copy/pasten en dan beweren dat ik ongelijk heb. De Nikolaieten was een gnostische sekte waaruit we nu Sint-Nicolaas en De Amerikaanse santa Claus vandaan hebben gehaald.
Of voel je je aangesproken. Misschien omdat jij het heidense sinterklaas viert,.
En we hebben het hier over de zelfde Nikolaiten als uit de Bijbel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaism

Nicolaism (also Nicholaism, Nicolationism, or Nicolaitanism) is a Christian heresy, first mentioned (twice) in the Book of Revelation of the New Testament, whose adherents were called Nicolaitans, Nicolaitanes, or Nicolaites. According to Revelation 2, vv. 6 and 15,[1]

dus nogmaals je moet je huiswerk beter doen alvorens je op de grond rolt van het lachen!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 23 okt 2012 11:07

Butters schreef:Openbaringen 2:6" Maar dit hebt u vóór, dat u de werken van de Nikolaïeten haat, die ook Ik haat.

Openbaringen 2:15" Zo hebt u er ook die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat Ik.

Sint-Nicolaas komt van de Nikolaieten. Dat was een gnostische sekte die alle wetten van God naast zich neer gooide. Daar hebben wij niet alleen sinterklaas aan te danken maar ook de Amerikaanse Santa Claus. En de Nikolaieten die haat God, Dus zou een oprecht Christen sinterklaas kunnen vieren?

Ik dacht het niet!

Santa Claus is door C oca Cola bedacht!
En houd het even gezellig. Dit gaat over een kinderfeest en niet over een religie!

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 23 okt 2012 11:39

Butters schreef:Openbaringen 2:6" Maar dit hebt u vóór, dat u de werken van de Nikolaïeten haat, die ook Ik haat.

Openbaringen 2:15" Zo hebt u er ook die zich houden aan de leer van de Nikolaïeten en dat haat Ik.

Sint-Nicolaas komt van de Nikolaieten. Dat was een gnostische sekte die alle wetten van God naast zich neer gooide. Daar hebben wij niet alleen sinterklaas aan te danken maar ook de Amerikaanse Santa Claus. En de Nikolaieten die haat God, Dus zou een oprecht Christen sinterklaas kunnen vieren?

Ik dacht het niet!
Sint Nicolaas komt van de Nikolaïten??? Dus als iemand Paus als achternaam heeft dan is het een Rooms Katholiek? Over teksten uit zijn verband rukken gesproken..
Sinterklaas was bisschop (in de oude kerk, misschien dus inderdaad wel dat wat nu Rooms Katholiek is...), en heeft vanuit liefde tot God heel veel goede dingen gedaan voor de armen. Dat in navolging van wat de apostelen al schreven, namelijk dat we de armen moesten gedenken. Niet alleen in onze gebeden, maar ook metterdaad.
Je schrijft dus iets heeeeel gevaarlijks op over de beste man..!
Wat niet wegneemt dat je kunt discussiëren over de intense commercie eromheen. Maar ook dat is iets anders....
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 23 okt 2012 13:05

Sint Nicolaas viering en gedenken 5 en 6 december heeft niets met het zogenaamde kinderfeest te maken dat maken de grootwinkel bedrijven er van net als 4 october dierendag flauwe kul op 4 october wordt Sint Franciscus herdacht een van de grote dienaren in de Kerk en orde stichter.

Sint Nicolaas een Bisschop uit de vroege Kerk toen de Kerk nog ongedeeld was en aan deze bisschop Sint Nicolaas heeft de Kerk veel aan te danken.Sint Nicolaas een Heilige de mensen ten voorbeeld. :8> :8> :8> <:) <:) <:) :@
VERITAS VOS LIBERABIT.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 okt 2012 18:02

Race406 schreef:Sint Nicolaas komt van de Nikolaïten??? Dus als iemand Paus als achternaam heeft dan is het een Rooms Katholiek? Over teksten uit zijn verband rukken gesproken..

Hilarisch is het niet. Fijn dat anderen het ook doorhebben.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 23 okt 2012 20:51

Butters schreef:Grappig Faramir. Aangezien je citeert uit de zelfde bron als ik alleen dan in het Nederlands. En vervolgens doe je vrolijk copy/pasten en dan beweren dat ik ongelijk heb.

Klopt. Aangezien dit een Nederlandstalig forum is is het gebruikelijk om Nederlandstalige bronnen aan te dragen indien beschikbaar. Ik hoef niet zonodig interessant te doen met buitenlandse talen als dat niet nodig is.
De Nikolaieten was een gnostische sekte waaruit we nu Sint-Nicolaas en De Amerikaanse santa Claus vandaan hebben gehaald.

Voor wat betreft het eerste gedeelte heb je gelijk. Het tweede gedeelte is je reinste onzin. Dat heb je ook nog niet aangetoond. Santa Claus is lichtelijk gebaseerd op ons Sinterklaas feest en voor commerciële doeleinden ingevoerd door Coca-Cola. Sinterklaas is een feest voor kinderen wat gebaseerd is op legenden van Sint Nicolaas. En omdat de man Nicolaas hete wil dat niet zeggen dat hij ook maar iets te maken had met het Nicolaïsme. Zo zijn niet alle mensen die Bakker van de achternaam hebben banketbakker van beroep zijn zijn niet alle mensen met de achternaam Janssen (Jan's zoon) een zoon van ene Jan. Op deze wijze dingen aan elkaar verbinden is van het niveau lik mijn vestje en ik had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat je dat zelf ook wel in zou zien.
Of voel je je aangesproken. Misschien omdat jij het heidense sinterklaas viert,.

Ik vier zeker Sinterklaas. Jaarlijks zelfs. Zowel het kinderfeest alsook de gedenkdag voor Sint Nicolaas (alhoewel in iets mindere mate). Ik voel me slechts in dermate aangesproken dat ik graag reageer op onzinnige bagger zoals jij die in dit topic hebt uitgestort.
En we hebben het hier over de zelfde Nikolaiten als uit de Bijbel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nicolaism

Nicolaism (also Nicholaism, Nicolationism, or Nicolaitanism) is a Christian heresy, first mentioned (twice) in the Book of Revelation of the New Testament, whose adherents were called Nicolaitans, Nicolaitanes, or Nicolaites. According to Revelation 2, vv. 6 and 15,[1]

Knappe jongen als jij dat kan verbinden aan Nicolaas van Myra. Tot op heden ben je op de infantiele naamverbinding na niet echt goed uit de verf gekomen.
dus nogmaals je moet je huiswerk beter doen alvorens je op de grond rolt van het lachen!

Ik kan er nog steeds hartelijk om lachen ik hoop dat je dat zelf inmiddels ook inzien en er ook hartelijk om kan lachen.

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 08:54

En omdat de man Nicolaas hete wil dat niet zeggen dat hij ook maar iets te maken had met het Nicolaïsme.

Nu ga je dus compleet voorbij aan het feit vroeger de namen een betekenis hadden. Sint is afgeleid van heilige. En Nicolaas is een afgeleide van de Nikolaiten. Sint Nikolaas betekend eigenlijk dan ook de "heilige van de Nikolaieten". Dat is wat het betekend. En je hoeft mij niet uit te leggen hoe Santa Claus een afgeleide is van Sinterklaas. Want dat is waar, Santa-Claus was een commercieel gebeuren.

Maar mag ik nu eens vragen? wat is nu de legende van Santa Claus? Hij vliegt met een slee door de lucht met rendieren. Hij kan cadeautjes geven aan elk kind te gelijk overal ter wereld. En hij gaat nooit dood. Eigenlijk is Santa Claus een Goddelijke entiteit..Net zoals Sinterklaas een Goddelijke entiteit is, Die gaat nooit dood. .En de Nikolaiten geloofde dus zo zoiets soortgelijks. Dat hun God met rendieren en een slee door de lucht vloog op 25 december.

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 09:08

en heeft vanuit liefde tot God heel veel goede dingen gedaan voor de armen.

Ook niet waar Race.Want de hele sinterklaas legende is bij elkaar gelogen. Sinterklaas komt ook niet uit Spanje en heeft geen zwarte pieten. Het oorspronkelijke verhaal van sinterklaas is namelijk heel anders. Sinterklaas was een Turkse bisschop die helemaal geen kindervriend was zoals hij wordt herdacht. Integendeel zelfs. De legende verteld ons namelijk dat hij juist een kinderhater was. Hij deed kinderen verdrinken en opsluiten en koken en dat soort dingen. Dat is namelijk de officiele legende van sinterklaas.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 24 okt 2012 09:18

Zo te horen is dit de zoveelste zevendedags adventist die toch wel heel erg doorgeschoten is in zijn fanatisme en de realiteit volledig kwijt is. =;

Butters
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Butters » 24 okt 2012 09:22

Faramir schreef:Zo te horen is dit de zoveelste zevendedags adventist die toch wel heel erg doorgeschoten is in zijn fanatisme en de realiteit volledig kwijt is. =;

Dat zijn geen argumenten waar je nu mee aankomt. Sterker nog het is nu eenmaal de realiteit. Alleen sommige mensen hebben moeite om de realiteit ook als zodanig te erkennen. En komen dan vervolgens met lage uitspraken.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 24 okt 2012 09:30

Faramir schreef:Zo te horen is dit de zoveelste zevendedags adventist die toch wel heel erg doorgeschoten is in zijn fanatisme en de realiteit volledig kwijt is. =;

Klopt; maar theater is het wel nu in deze draad;je ziet maar wat een sekte met mensen kan doen ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)

Dat de gevulde speculaas maar heerlijk mag smaken en zeer zeker op 5 en 6 december. :wink:
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “[Religie] - Open forum”