Butters schreef:Grappig Faramir. Aangezien je citeert uit de zelfde bron als ik alleen dan in het Nederlands. En vervolgens doe je vrolijk copy/pasten en dan beweren dat ik ongelijk heb.
Klopt. Aangezien dit een Nederlandstalig forum is is het gebruikelijk om Nederlandstalige bronnen aan te dragen indien beschikbaar. Ik hoef niet zonodig interessant te doen met buitenlandse talen als dat niet nodig is.
De Nikolaieten was een gnostische sekte waaruit we nu Sint-Nicolaas en De Amerikaanse santa Claus vandaan hebben gehaald.
Voor wat betreft het eerste gedeelte heb je gelijk. Het tweede gedeelte is je reinste onzin. Dat heb je ook nog niet aangetoond. Santa Claus is lichtelijk gebaseerd op ons Sinterklaas feest en voor commerciële doeleinden ingevoerd door Coca-Cola. Sinterklaas is een feest voor kinderen wat gebaseerd is op legenden van Sint Nicolaas. En omdat de man Nicolaas hete wil dat niet zeggen dat hij ook maar iets te maken had met het Nicolaïsme. Zo zijn niet alle mensen die Bakker van de achternaam hebben banketbakker van beroep zijn zijn niet alle mensen met de achternaam Janssen (Jan's zoon) een zoon van ene Jan. Op deze wijze dingen aan elkaar verbinden is van het niveau lik mijn vestje en ik had eigenlijk wel verwacht/gehoopt dat je dat zelf ook wel in zou zien.
Of voel je je aangesproken. Misschien omdat jij het heidense sinterklaas viert,.
Ik vier zeker Sinterklaas. Jaarlijks zelfs. Zowel het kinderfeest alsook de gedenkdag voor Sint Nicolaas (alhoewel in iets mindere mate). Ik voel me slechts in dermate aangesproken dat ik graag reageer op onzinnige bagger zoals jij die in dit topic hebt uitgestort.
En we hebben het hier over de zelfde Nikolaiten als uit de Bijbel.
http://en.wikipedia.org/wiki/NicolaismNicolaism (also Nicholaism, Nicolationism, or Nicolaitanism) is a Christian heresy,
first mentioned (twice) in the Book of Revelation of the New Testament, whose adherents were called Nicolaitans, Nicolaitanes, or Nicolaites. According to Revelation 2, vv. 6 and 15,[1]
Knappe jongen als jij dat kan verbinden aan Nicolaas van Myra. Tot op heden ben je op de infantiele naamverbinding na niet echt goed uit de verf gekomen.
dus nogmaals je moet je huiswerk beter doen alvorens je op de grond rolt van het lachen!
Ik kan er nog steeds hartelijk om lachen ik hoop dat je dat zelf inmiddels ook inzien en er ook hartelijk om kan lachen.