Martha89 schreef:Hallo,
Ik heb eind juni een miskraam gekregen met 7 weken zwangerschap, deze is spontaan afgekomen. Daarna was ik gelijk weer zwanger, zonder menstruatie tussentijds, maar helaas ging het ook deze keer mis. Afgelopen maandag ben ik gecurreteerd na een miskraam met 12 weken zwangerschap. Op de echo bleek dat het kindje waarschijnlijk al met 10 weken is gestopt met groeien.
Wie heeft ook de ervaring van 2 miskramen na elkaar?
Ik merk aan mijzelf dat ik erg bang ben voor een nieuwe zwangerschap, zou die dan wel goed aflopen?
De gynaecoloog vond het opmerkelijk dat het tijdsbestek tussen beide miskramen zo verschillend was, meestal zijn er dan ook verschillende oorzaken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor graag van jullie!
Hoe is het nu?
Wel bijzonder dat je gelijk weer zwanger was, misschien voor jezelf wel hoopgevend? Dat je wel zwanger kan worden?
Mijn vriendin heeft ook 2 miskramen vlak na elkaar gehad. Daarna 2 voldragen zwangerschappen. De dokter zei toen dat het niets te zeggen had dat je 2 miskramen na elkaar hebt en dat je bij een volgende zwangerschap niet meer 'kans' hebt dan een ander om een miskraam te krijgen.
Wat kunnen overigs oorzaken zijn van een miskraam?
Sterkte allemaal!