ja dan vraag ik me af hoeverre jullie nog waarde hechten aan de woorden die YHWH door zijn profeten heeft laten verkondigen ----- lees dan zakariah hfdsdt 14 en jesaja 2 :2-5 om maar eens een paar voorbeelden te noemen-
YHWH heeft zeker nog duidelijk een plan met Israel en Zion -de voorbeelden uit de Tenakh zijn talloos - als je dat omzeilt dan heet dat vervangingsleer- dat zit in de traditie---- in de godsdienst--- welke zich heeft losgemaakt van de wortel. >>>>> je kunt daar toch niet omheen !!!! dat is ondenkbaar !
over de geestelijke blindheid van het volk israel anderszijds >
helaas heeft de rabbijnse traditie er ook voor gezorgd dat door het verbod van het lezen van de Tanakh -zonder de commentaren het voor de joden bijna onmogelijk is geworden om Yeshua te herkennen en aan te nemen als Messias. om Jezus echt en Hem te zien als onze Koning en Hem te volgen moeten weallemaal nu eenmaal de traditie laten voor wat het is- en zelf durven te onderzoeken wat er in Gods Woord geschreven staat. zie over de vervulling van het nieuwe verbod waarover jeremiah sprak in hoofdst 31 vs 31
De dag zal komen – spreekt de HEER – dat ik met het volk van Israël en het volk van Juda een nieuw verbond sluit, 32 een ander verbond dan ik met hun voorouders sloot toen ik hen bij de hand nam om hen uit Egypte weg te leiden. Zij hebben dat verbond verbroken, hoewel ze mij toebehoorden – spreekt de HEER. 33 Maar dit is het verbond dat ik in de toekomst met Israël zal sluiten – spreekt de HEER: Ik zal mijn wet in hun binnenste leggen en hem in hun hart schrijven. Dan zal ik hun God zijn en zij mijn volk. 34 Men zal elkaar niet meer hoeven te onderwijzen met de woorden: “Leer de HEER kennen,” want iedereen, van groot tot klein, kent mij dan al – spreekt de HEER. Ik zal hun zonden vergeven en nooit meer denken aan wat ze hebben misdaan----------lees dan ook vooral door tot aan het eind van hetzelfde hoofdstuk !