Willem Holleeder

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Willem Holleeder

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 15:59

schelpje3 schreef:er is er Eén die alles aanschouwt!

Idd, ondanks wat mensen allemaal over je lasteren als je je straf al hebt uitgezeten en een nieuwe kans krijgt in de samenleving.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 15 okt 2012 18:13

Precies. Straf uitgezeten is zand erover. Over een paar jaar komt die pipo uit Amsterdam ook weer vrij, die van dat seksueel misbruik om kinderdagverblijven. Zouden we daarover trouwens dezelfde ophef hebben als nu met Willem? Of zouden we daar mediastilte omheen hebben omdat het om een veroordeelde pedo gaat? Ik hoop dat ze hem toch op zijn minst ook uitnodigen voor een column (liefst in een kindertijdschrift, blijft ie lekker dicht bij de doelgroep). En natuurlijk een interview door Ienie Minie in Sesamstraat. En verder natuurlijk genoeg aandacht voor zijn autobiografie, die de waarschijnlijk een pakkende titel heeft als 'jong geleerd is oud.....". Wellicht wat gechargeerd, maar vind je dat zo'n persoon ook een platform moet krijgen na het uitzitten van zijn straf?
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 18:27

Ik heb nooit gepleit voor een platform. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat wij hier in een rechtsstaat leven met vrijheid van spreken en heel erg geloven in marktwerking. Zolang het wettelijk niet verboden is gun ik de pedo uit Amsterdam nadat hij zijn straf heeft uitgezeten ook een eerlijke baan waarmee hij zijn boterham kan verdienen.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 19:34

Faramir schreef:Ik heb nooit gepleit voor een platform. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat wij hier in een rechtsstaat leven met vrijheid van spreken en heel erg geloven in marktwerking. Zolang het wettelijk niet verboden is gun ik de pedo uit Amsterdam nadat hij zijn straf heeft uitgezeten ook een eerlijke baan waarmee hij zijn boterham kan verdienen.

Tuurlijk, totdat het je eigen kind betreft :roll:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 19:47

Faramir schreef:Ik heb nooit gepleit voor een platform. Ik ben er echter nog steeds van overtuigd dat wij hier in een rechtsstaat leven met vrijheid van spreken en heel erg geloven in marktwerking. Zolang het wettelijk niet verboden is gun ik de pedo uit Amsterdam nadat hij zijn straf heeft uitgezeten ook een eerlijke baan waarmee hij zijn boterham kan verdienen.

Juist------ maar ja bij velen is de rechtsstaat ver te zoeken omdat ze zelf slecht zijn dus trappen ze maar op een ander.Nog maar is een keer;straf uit gezeten afgelopen ook voor Willem Holleeder die nu gewoon zijn geld op een normale wijze aan het verdienen is daar is niets mis mee totaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 20:04

schelpje3 schreef:Tuurlijk, totdat het je eigen kind betreft :roll:

Want dan heb ik het recht om bij de plaatselijke Welkoop een flinke bijl te kopen en daarmee het voorhoofd van de dader die zijn straf heeft uitgezeten te splijten?

Ik snap werkelijk waar niet wat het probleem is met een voormalig crimineel die netjes zijn straf heeft uitgezeten en nu een op een eerlijke manier zijn boterham verdient. Vervelend voor de nabestaanden, dat zeker maar wij hebben nou eenmaal een maatschappij waar mensen bij bepaalde misdaden een tweede of derde kans krijgen.

Kan je daar niet mee leven dan moet je wellicht maar eens verhuizen naar een land waar ze de sharia hebben ingevoerd. Wellicht gaan die wat reformatorischer om met misdadigers.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 21:10

Dat is dus ook jouw probleem, dat jij het probleem niet snapt ](*,)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 15 okt 2012 21:32

Ware het niet dat ik content ben met de huidige gang van zaken en dus geen probleem heb. :lol:

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 16 okt 2012 08:51

Faramir schreef:Ware het niet dat ik content ben met de huidige gang van zaken en dus geen probleem heb. :lol:

Beste Farimir
Oké Het is zo... de straf is uitgezeten en alles is klaar.
Weet wat oneerlijk is?
Een slachtoffer heeft vaak levenslang.
Het is echt geen 1 en 1 is 2 dader heeft straf uitgezeten zand erover klaar. er komen zoveel emoties bij kijken.
Het is goed als er een rechtstaat is en er recht gesproken wordt, maar hoe recht is recht?
Mensen met chronische PTSS blijven gestraft terwijl de dader alweer een nieuwe kans krijgt.
Het is goed beide kanten te bekijken.
Ik gun Holleerder een nieuwe kans natuurlijk, maat ik heb er heel veel onderbuik gevoelens bij.
Marck Dutroux had ook een tweede kans gekregen...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 okt 2012 09:35

Samanthi schreef:Oké Het is zo... de straf is uitgezeten en alles is klaar.

Tenzij TBS is opgelegd maar indien de rechter namens het Nederlandse volk heeft besloten dat na de straf alles klaar is zullen we ons daarbij maar moeten neerleggen. Ik ben het lang niet altijd eens met de rechters, maar het is wel datgene waar we het maar mee te doen hebben willen we niet tot anarchie vervallen.

Dat een slachtoffer levenslang kan hebben qua verwerking is zeker zo, maar evengoed kan een berouwvolle misdadiger levenslang hebben voor zijn/haar eigen daden. Men gaat hier van primaire wraakgevoelens uit en ik had eigenlijk gehoopt dat wij als ontwikkelde samenleving wat verder zouden staan.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 16 okt 2012 09:43

Juist------ maar ja bij velen is de rechtsstaat ver te zoeken omdat ze zelf slecht zijn dus trappen ze maar op een ander.Nog maar is een keer;straf uit gezeten afgelopen ook voor Willem Holleeder die nu gewoon zijn geld op een normale wijze aan het verdienen is daar is niets mis mee totaal niet.

Het gaat er niet om dat dhr Holleeder netjes zijn geld verdient (nu wel met betaling van belasting), het gaat erom dat hij zijn geld verdient met het feit dat hij een misdadiger is geweest. En daar wringt de schoen. Het gaat er hier niet om dat hij "eens misdadiger, altijd misdadiger" is. Hij heeft zijn straf uitgezeten. Punt uit. Maar geld verdienen aan het feit dat je veroordeelt crimineel bent geweest, dat is voor velen pijnlijk (en ja, zeker ook voor de nabestaanden). Heeft dhr. Holleeder nu dan geen recht om een publiekelijk figuur te worden? Welzeker, hij telt gewoon weer mee in de maatschappij. Maar is het "ethisch"? Daarover verschillen de meningen.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 16 okt 2012 10:09

Ik ken zijn column niet hoor, maar wat schrijft hij daarin dan? En het is toch een zaak van vraag en aanbod lijkt me. De samenleving bepaalt wat de vraag is en daarop wordt een aanbod afgestemd. Als deze man over zijn criminele verleden schrijft moet hij dat helemaal zelf weten. Als je het er niet mee eens bent dan lees je toch wat anders? Als er iets op TV komt wat je moreel niet verantwoord vindt dan kijk je toch wat anders?

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 16 okt 2012 10:24

Wij wisten nog geen eens dat de Revue nog bestond en Willem Holleeder schrijft daar regelmatig een stukje in waar hij geld mee verdiend,niet meer dan normaal dat hij werkt voor zijn brood,en of hij een boef is of niet doet niets ter zake totaal niet.
VERITAS VOS LIBERABIT.

Samanthi

Berichtdoor Samanthi » 16 okt 2012 12:50

Ik blijf het medeleven met de slachtoffers missen

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 okt 2012 13:38

Lichtzwaard schreef:Wij wisten nog geen eens dat de Revue nog bestond en Willem Holleeder schrijft daar regelmatig een stukje in waar hij geld mee verdiend,niet meer dan normaal dat hij werkt voor zijn brood,en of hij een boef is of niet doet niets ter zake totaal niet.

Als jij zo'n zelfde stukje schrijft, krijg je er 500 euro voor.
Als meneer H dit doet, ontvangt hij 25.000!
Dat staat in geen enkele verhouding. Zoals ik zei, de hoofdredacteur ontvangt nog niet de helft per maand!
Misdaad loont op deze manier.
Als je echt berouw hebt over je daden, is dat door iedereen te merken en buit je dit niet schaamteloos uit.
Maar niet alleen H. is hier schuldig aan, ook de hijgerige, op sensatiebeluste massa.
Als iedereen uit principe dat blad zou laten liggen, was het snel afgelopen. Nee, de verkoopcijfers stijgen, althans, voorlopig!
En er is nog wat geld zoek, een aantal miljoenen! Dus hij HOEFT niet eens te werken!

Terug naar “Archief”