mohamed schreef:Judas is Grieks voor jood en dat zal wel geen toeval zijn.
Mattheus wordt niet gezien als een grote vriend van de joden!
De vraag is dan natuurlijk: heette Judas werkelijk Judas of heeft Mattheus een Judas verzonnen?
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
blijblij schreef:Mattheus wordt niet gezien als een grote vriend van de joden!
blijblij schreef:De vraag is dan natuurlijk: heette Judas werkelijk Judas of heeft Mattheus een Judas verzonnen?
Lichtzwaard schreef:Of de Apostelen joden waren of niet is niet relevant daar zij burgers zijn van het koninkrijk wat eeuwig is.
Lichtzwaard schreef:Buiten de Kerk het nieuwe Israel en Jezus Christus het Hoofd der Kerk geen zaligheid.
Lichtzwaard schreef:Buiten de Kerk het nieuwe Israel en Jezus Christus het Hoofd der Kerk geen zaligheid.
Yael schreef:Hoe komen christenen erbij dat zij het nieuwe Israël zijn en dat Jezus het hoofd van de kerk is?
Buiten Jezus Christus om bestaat er geen kerk. Want de kerk (gemeente: de ecclesia) is Zijn lichaam. Buiten dat lichaam is er voor jood en heiden geen zaligheid.dalethvav schreef:Bovendien is Jezus Christus alléén genoeg om zalig te worden. Daar kan zeer zeker wel buiten de kerk om.
Hij zegt immers: "Ik ben de Weg enz." en niet: "De kerk is de weg" of "Ik en de kerk zijn de wegen".
dalethvav schreef:Bovendien is Jezus Christus alléén genoeg om zalig te worden. Daar kan zeer zeker wel buiten de kerk om.
Hij zegt immers: "Ik ben de Weg enz." en niet: "De kerk is de weg" of "Ik en de kerk zijn de wegen".
elbert schreef:Buiten Jezus Christus om bestaat er geen kerk. Want de kerk (gemeente: de ecclesia) is Zijn lichaam. Buiten dat lichaam is er voor jood en heiden geen zaligheid.
elbert schreef:Buiten Jezus Christus om bestaat er geen kerk. Want de kerk (gemeente: de ecclesia) is Zijn lichaam. Buiten dat lichaam is er voor jood en heiden geen zaligheid.
marin schreef:De Bijbel spreekt van een “overblijfsel van Israël” die zal leven en bereid zijn om Jezus Christus te verwelkomen, wanneer hij spoedig terugkeert om de Zijnen te verzamelen.
marin schreef:De vraag blijft over “wie is heden een echte Jood?” De apostel Paulus beschrijft dit op de volgende wijze: “Want niet hij is een Jood, die het uiterlijk is, en niet dát is besnijdenis, wat uiterlijk aan het vlees geschiedt, maar hij is een Jood, die in het verborgen is, en de ware besnijdenis is die van het hart, naar de Geest, niet naar de letter”. Rom. 2: 28-29.
Op een andere plaats in de Bijbel zegt Paulus: “Gij bemerkt dus, dat zij, die uit het geloof zijn, kinderen van Abraham zijn”. En hij vervolgt: “Hierbij is geen sprake van Jood of Griek, van slaaf of vrije, van mannelijk en vrouwelijk: gij allen zijt immers één in Christus Jezus. Indien gij nu in Christus zijt, dan zijt gij zaad van Abraham, en naar de belofte erfgenaam”. Gal. 3:7,28-29.
marin schreef:Zijn dit dan geen duidelijke woorden?
Allen ontvangen redding in Jezus Christus door geloof en zijn kinderen van Abraham, erfgenamen volgens de belofte.
Joden hebben geen voorrang. Zij worden niet gered, omdat zij afstammelingen van Abraham zijn. Dezelfde voorwaarden worden bij de Joden toegepast als bij de anderen, zij moeten Jezus als Middelaar tussen God en de mens aanvaarden om gered te worden.
Daarom zegt Jezus ook: “Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij”. Johannes 14:6. En “opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe”. Johannes 3:16.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten