Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Micro-evolutie bestaat en macro-evolutie niet (2)

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2012 13:38

rai schreef:Nee, want het niet aantoonbaar dat het zo is. Misschien in jouw leefomgeving.

Nee, beste Rai, dat zijn de feiten. Inverse verband tussen opleiding en mate van creationistisch geloof. Je kiest nu voor standaardantwoord Crea-1 - ontkennen, ontkennen, ontkennen - en dat is jammer. Wat je eigenlijk had moeten antwoorden is standaardantwoord Crea-b23 - Dat universiteiten het geloof in God ondermijnen (en dat ook nog eens met belastinggeld) en dat je daar dus beter weg kunt blijven.

Het enige wat een feit is dat Hawaii bestaat, de ontstaan daarvan kun je niet weerleggen met zekere feiten. Gissen dat kan wel.

Kijk, hier pas je standaardantwoord Crea-1 weer goed toe. Het is alleen zo jammer dat we Hawai LETTERLIJK elke dag een beetje zien groeien. Ik stel voor weer standaardantwoord Crea-1 te gebruiken of antwoord Crea-12: misschien was het vroeger anders, dus wat je nu waarneemt klopt ook niet.

hettys schreef:Kun jij met zekerheid zeggen dat zoiets niet gebeurd? Als iets niet met de voorgenomen voorspellingen klopt, dat zal men dat afdoen als zijne foutje of verwijderen ze het gewoon, omdat het niet past in de huidige denkwijze.

Man, je kan de politiek in! Eerst keihard iets beweren en als dat gelogen blijkt zeggen "ja, het zou toch kunnen dat het waar is!" Mijn stem heb je in ieder geval voor de verkiezingen in 2013.

hettys schreef:
Aantoonbaar is geen feit.

Crea-1!

Hoe zou dat nou kunnen? Ik denk dat men niet buiten de boot wil vallen, en zo de huidige wetenschappelijk Giswerk aannemen alszijnde draadlijn van hun bevindingen. Want stel nou dat men iets vind wat buiten die regels is, hoe legt men dat uit.

Nou, inderdaad. Want we weten allemaal hoe wetenschap werkt, nietwaar? We beginnen met ALLE antwoorden en daarna zoeken we alleen nog maar feitjes die daarbij passen... O nee, wacht, dat was creationisme, geen wetenschap.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

rai
Mineur
Mineur

Berichtdoor rai » 14 okt 2012 14:27

Mortlach schreef:
Nee, beste Rai, dat zijn de feiten.

Kom maar op met onderzoeken dan?

Mortlach schreef:Kijk, hier pas je standaardantwoord Crea-1 weer goed toe. Het is alleen zo jammer dat we Hawai LETTERLIJK elke dag een beetje zien groeien. Ik stel voor weer standaardantwoord Crea-1 te gebruiken of antwoord Crea-12: misschien was het vroeger anders, dus wat je nu waarneemt klopt ook niet.

Jammer he dat alles weerlegt kan worden door Crea antwoorden, zegt misschien iets over jouw theorietje wie aan alle kanten rammelt.

Mortlach schreef:Man, je kan de politiek in! Eerst keihard iets beweren en als dat gelogen blijkt zeggen "ja, het zou toch kunnen dat het waar is!" Mijn stem heb je in ieder geval voor de verkiezingen in 2013.
SGP dan he :lol:

Mortlach schreef:Nou, inderdaad. Want we weten allemaal hoe wetenschap werkt, nietwaar? We beginnen met ALLE antwoorden en daarna zoeken we alleen nog maar feitjes die daarbij passen... O nee, wacht, dat was creationisme, geen wetenschap.

Evo antwoord 1: We doen voorspellingen, en dan gaan we kijken of die voorspellingen kunnen onderbouwen, en bijna altijd komen onze voorspellingen uit. Toevallig? [-X

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2012 15:00

rai schreef:Evo antwoord 1: We doen voorspellingen, en dan gaan we kijken of die voorspellingen kunnen onderbouwen, en bijna altijd komen onze voorspellingen uit. Toevallig? [-X

Kijk, je hebt het dus wel begrepen... Man man man, de ironie doet gewoon pijn!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2012 15:03

rai schreef:Kom maar op met onderzoeken dan?

Hier

Alsjeblieft. Wel allemaal lezen hè!

Jammer he dat alles weerlegt kan worden door Crea antwoorden, zegt misschien iets over jouw theorietje wie aan alle kanten rammelt.

Inderdaad. En van "Nietes! Nietes!" raak ik ook echt onder de indruk.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 14 okt 2012 15:28

rai schreef:Dat is gewoon stom idee, direct vanuit een H.Habilis knappe meiden voor de zonen van Adam en Eva. Hoe verzin je het.

Nou ik kwam het eigenlijk toevallig tegen toen ik iets anders zocht. ;) Maar waar komen de vrouwen dan vandaan? Trouwden Kaïn en Seth dan met hun dochters? :-k
"Een libelle zweeft over het water..."

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2012 15:47

Pcrtje schreef:Nou ik kwam het eigenlijk toevallig tegen toen ik iets anders zocht. ;) Maar waar komen de vrouwen dan vandaan? Trouwden Kaïn en Seth dan met hun dochters? :-k

Je weet toch: God had de Wet nog niet gegeven dus incest was toen nog niet verkeerd. En door het super-duper-DNA van die tijd was het ook nog helemaal geen probleem.

Hoe dat super-duper-DNA dan zo snel is 'gedegenereerd' tot het DNA van nu, en waarom die hyper-degeneratie ineens is opgehouden, is door God voor ons verborgen gehouden omdat het niet tot ons heil is. Dus stop met vragen en maak nog wat extra geld over aan je favoriete internetcreationisme-pipo :-)

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 14 okt 2012 17:28

rai schreef:Dat zijn jouw woorden.

Elke geologische waarneming gaat in tegen het jonge-aarde creationisme. De conclusie is dan dat elke vorm van geologie volgens jou giswerk is.

rai schreef: Het enige wat een feit is dat Hawaii bestaat, de ontstaan daarvan kun je niet weerleggen met zekere feiten. Gissen dat kan wel.

Soms ben ik wel es benieuwd wat er zou gebeuren als de creationisten het voor het zeggen krijgen in de wetenschap. Geologie kan dan niet meer beoefend worden. Het probleem van creationisten is dat een groot deel van de wereldse fenomenen nooit meer bestudeerd zouden worden. Ze verklaren alleen links en rechts een paar dingetjes, maar vulkanische en koraaleilanden, of fossiel koraal, daar zwijgen ze wijselijk over.
Hawaii is overduidelijk begonnen met een hoopje lava op de zeebodem. waarna, na een heeeeele lange tijd een paar eilanden ontstonden. Vulkanische eilanden. Dat zijn dus per definitie eilanden die door vulkanisme zijn ontstaan, in dit geval schildvulkanen, die een beetje dunne lava uitspugen en daarom hele brede bergen worden in de zee. Maar ja, toen verschoof de aardkorst langzamerhand en de vulkanen doofden uit. het eiland achterlatend, en de vulkaan ook. Die ging gewoon op wat kilometers afstand weer fijn een nieuw eiland bouwen. en nog een paar. En toen die weer af waren verscheen er weer een nieuw eiland boven water.. Hawaii zelf. En terwijl op het eiland Hawaii (en trouwens ook nog op een paar andere) de vulkaan nog actief is groeit er alwaar een nieuw eiland even verderop, genaamd Loihi.

Allemaal giswerk.

http://www.marinebio.net/marinescience/ ... /hwgeo.htm

Maar wel schitterende foto's!!

rai schreef:Kun jij met zekerheid zeggen dat zoiets niet gebeurd? Als iets niet met de voorgenomen voorspellingen klopt, dat zal men dat afdoen als zijne foutje of verwijderen ze het gewoon, omdat het niet past in de huidige denkwijze.

Haha, die persoon gaat heus wel klagen bij één of ander creabea instituut, en kan dan fijn voor creationisten gaan uitzoeken dat de aarde wel degelijk pas 6000 jaar oud is.

hettys schreef:
Omdat het universum aantoonbaar 14 miljard jaar oud is.... En de lichtsnelheid en zoiets...Zoek jij nou es es op

Aantoonbaar is geen feit.

Oh. Niet??
hettys schreef: en jonge aarde creationisten. Ze bestaan gewoon niet.

rai schreef:Hoe zou dat nou kunnen? Ik denk dat men niet buiten de boot wil vallen, en zo de huidige wetenschappelijk Giswerk aannemen alszijnde draadlijn van hun bevindingen. Want stel nou dat men iets vind wat buiten die regels is, hoe legt men dat uit.

Haha, ze kunnen altijd nog een voorbeeld nemen aan creationistische geologen..
Alleen op zondag creationist, en verder gewoon wetenschappelijk..
http://www.noanswersingenesis.org.au/realsnelling.htm

Mortlach schreef:O, ze zijn er wel hoor en hebben hele... interessante ideeën... Maar het blijft problemen proberen op te lossen die helemaal geen problemen zijn en alle aanwijzingen dat het universum toch net ietstje ouder is dan 6k jaar negeren.

Ik weet eigenlijk alleen van een natuurkundige die beweert dat de lichtsnelheid ineens veel trager verloopt, en dan nog een Russell Humphreys, maar ik weet niet wat die precies is, in elk geval haalt hij truckjes uit met de tijd, meen ik.
Ook gif is geschapen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 14 okt 2012 18:07

hettys schreef:Soms ben ik wel es benieuwd wat er zou gebeuren als de creationisten het voor het zeggen krijgen in de wetenschap. Geologie kan dan niet meer beoefend worden. Het probleem van creationisten is dat een groot deel van de wereldse fenomenen nooit meer bestudeerd zouden worden. Ze verklaren alleen links en rechts een paar dingetjes, maar vulkanische en koraaleilanden, of fossiel koraal, daar zwijgen ze wijselijk over.

Moet je je voorstellen hoe al dat belastinggeld dat nu nog wordt verspild aan nutteloze en anti-christelijke wetenschap zou kunnen worden besteed... Kent Hovind wordt vrijgekocht en iedereen krijgt een gratis jaarkaart naar Dinoland!

Ik heb wel eens eerder gevraagd hoe de natuurkunde en biologielessen eruit zouden komen te zien. Daar is - joh, wat een verrassing - nooit antwoord op gegeven.

Allemaal giswerk.

Ha, met photoshop kun je echt mooie dingen maken tegenwoordig.

Ik weet eigenlijk alleen van een natuurkundige die beweert dat de lichtsnelheid ineens veel trager verloopt, en dan nog een Russell Humphreys, maar ik weet niet wat die precies is, in elk geval haalt hij truckjes uit met de tijd, meen ik.

Altijd leuk als mensen met lichtsnelheid gaan rommelen... komt ook zo geloofwaardig over.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 15 okt 2012 14:26

hettys schreef:
Elke geologische waarneming gaat in tegen het jonge-aarde creationisme. De conclusie is dan dat elke vorm van geologie volgens jou giswerk is.

Nee hoor we hebben allemaal dezelfde observatie, alleen de interpretatie is alleen anders omdat een ieder aan zijn of haar wereldbeeld vastzit.

hettys schreef:Soms ben ik wel es benieuwd wat er zou gebeuren als de creationisten het voor het zeggen krijgen in de wetenschap. Geologie kan dan niet meer beoefend worden. Het probleem van creationisten is dat een groot deel van de wereldse fenomenen nooit meer bestudeerd zouden worden. Ze verklaren alleen links en rechts een paar dingetjes, maar vulkanische en koraaleilanden, of fossiel koraal, daar zwijgen ze wijselijk over.
Hawaii is overduidelijk begonnen met een hoopje lava op de zeebodem. waarna, na een heeeeele lange tijd een paar eilanden ontstonden. Vulkanische eilanden. Dat zijn dus per definitie eilanden die door vulkanisme zijn ontstaan, in dit geval schildvulkanen, die een beetje dunne lava uitspugen en daarom hele brede bergen worden in de zee. Maar ja, toen verschoof de aardkorst langzamerhand en de vulkanen doofden uit. het eiland achterlatend, en de vulkaan ook. Die ging gewoon op wat kilometers afstand weer fijn een nieuw eiland bouwen. en nog een paar. En toen die weer af waren verscheen er weer een nieuw eiland boven water.. Hawaii zelf. En terwijl op het eiland Hawaii (en trouwens ook nog op een paar andere) de vulkaan nog actief is groeit er alwaar een nieuw eiland even verderop, genaamd Loihi.

Allemaal giswerk.

Als de creationisten het voor het zeggen hebben dan zou het er wel heel mooi uitzien, (er vanuit gaande dat de creationisten ook de bijbelse normen en waarden naleven en iedereen creationist is) bv er zijn geen afslachtpartijen meer in de abortusklinieken en geen verkrachtingen,geen inbraken, gezondere leefomgeving, gezonder voedsel,je hoeft je deur niet meer op slot te doen etc etc.

Lijkt me prachtig.

hettys schreef:

Er is iemand die als theorie heeft dat de lichtsnelheid niet constant is en verzameld daar bewijzen voor.
http://www.setterfield.org
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 15 okt 2012 18:32

Mortlach schreef:Moet je je voorstellen hoe al dat belastinggeld dat nu nog wordt verspild aan nutteloze en anti-christelijke wetenschap zou kunnen worden besteed... Kent Hovind wordt vrijgekocht en iedereen krijgt een gratis jaarkaart naar Dinoland!

en elk ander museum wordt afgeschaft. Ik ben afgelopen zomer in Wenen in het natuurhistorisch museum geweest. Niet één enkel museumstukje kwam overeen met het creationisme. Niets. Dus alle musea, over de hele wereld worden opgedoekt. Ja, dan kan die gratis jaarkaart naar dinoland er wel vanaf! Wel met ticket graag!

Mortlach schreef:Ik heb wel eens eerder gevraagd hoe de natuurkunde en biologielessen eruit zouden komen te zien. Daar is - joh, wat een verrassing - nooit antwoord op gegeven.

en daar komt ook absoluut geen antwoord op.

Mortlach schreef:Ha, met photoshop kun je echt mooie dingen maken tegenwoordig
.

Ook weer waar, Mijn volgende ticket is toch echt naar Hawaii!!!

Mortlach schreef:Altijd leuk als mensen met lichtsnelheid gaan rommelen... komt ook zo geloofwaardig over.

Die gasten zijn gewoon even vergeten dat 100 jaar geleden de meetresultaten iets minder betrouwbaar waren. En daarop baseren ze zich.
Ook gif is geschapen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 16 okt 2012 11:44

hettys schreef:en daar komt ook absoluut geen antwoord op.

Ik zou daar graag antwoord op willen geven maar als er de evo's elkaar gaan pb'tjes sturen dat ze niet met mij moeten gaan disscussieren dan snap ik dat er geen antwoord op komt.
:-k Ik zou het graag willen.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 16 okt 2012 21:42

hettys schreef:en daar komt ook absoluut geen antwoord op.

Kirdneh schreef:Ik zou daar graag antwoord op willen geven maar als er de evo's elkaar gaan pb'tjes sturen dat ze niet met mij moeten gaan disscussieren dan snap ik dat er geen antwoord op komt.
:-k Ik zou het graag willen.

Beste Kirdneh. Dit is officieel mijn allerlaatste posting aan jou. Ik heb je al heel vaak gewaarschuwd dat niemand (mijzelf inclusief) meer op je reageert als je je houding niet veranderd en je alsmaar ongefundeeerde onzin blijft verkondigen alsof andere mensen niets weten . zowel wat betreft de bijbel als de wetenschap. Jij bent echt verschrikkelijk. Met name je arrogantie is tenenkrommend. Verder weet je zelden wat je in een vorige posting hebt gezegd en daar hebben we nu weer een voorbeeld van.

Je HEBT namelijk een niets zeggend antwoord gegeven op de vraag wat creationisme zou veroorzaken in de wereld: Jij noemt iets van vrede.
en dat terwijl het overduidelijk ging over geologie en natuurkunde.
Wat schreef Kirdneh:

Kirdneh schreef:Als de creationisten het voor het zeggen hebben dan zou het er wel heel mooi uitzien, (er vanuit gaande dat de creationisten ook de bijbelse normen en waarden naleven en iedereen creationist is) bv er zijn geen afslachtpartijen meer in de abortusklinieken en geen verkrachtingen,geen inbraken, gezondere leefomgeving, gezonder voedsel,je hoeft je deur niet meer op slot te doen etc etc.

Er is een tijd geweest dat elk mens een creationist was. Namelijk de bijbelse tijd, toen iedereen elkaar nog gewoon afmaakte, als het hem uitkwam. en God nog opriep tot volkerenmoord. men hakte elkaar in stukken en verkrachtte vrouwen. allemaal geheel bijbels. Buiten dat werden er ontelbare dieren gewoon vermoord omdat god het lekker vond ruiken. Moorden was in de tijd van algeheel creationisme nog volkomen normaal.

Bovenstaande was jouw antwoord kirdneh, maar dat was je alweer vergeten. Dus op die manier, door iedereen dom en onwetend te verklaren, en zelfs vandaag niet weet wat je gisteren zei, hebben sommige mensen besloten om je te negeren. en dat is voorgoed..

De groeten.
Ook gif is geschapen.

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 17 okt 2012 12:10

hettys schreef:Beste Kirdneh. Dit is officieel mijn allerlaatste posting aan jou. Ik heb je al heel vaak gewaarschuwd dat niemand (mijzelf inclusief) meer op je reageert als je je houding niet veranderd en je alsmaar ongefundeeerde onzin blijft verkondigen alsof andere mensen niets weten . zowel wat betreft de bijbel als de wetenschap. Jij bent echt verschrikkelijk. Met name je arrogantie is tenenkrommend. Verder weet je zelden wat je in een vorige posting hebt gezegd en daar hebben we nu weer een voorbeeld van.

Je HEBT namelijk een niets zeggend antwoord gegeven op de vraag wat creationisme zou veroorzaken in de wereld: Jij noemt iets van vrede.
en dat terwijl het overduidelijk ging over geologie en natuurkunde.

Ik was in de veronderstelling dat als de creationisten het voor het zeggen hadden dat er veel zaken veel beter gaan in de wereld, maar je hebt inderdaad gelijk als je stelt dat ik niet in ga op hetgeen je vroeg over de geologie en wetenschap, met die verstande dat je toch niet reageerde.

Maar ik kan daar een kort anwtoord op geven namelijk, er kan gewoon geologie en wetenschap bedreven worden met die verstande dat er rekening gehouden wordt met een instant creation met een tijdspan van 0 tot +/- 20.000 jaar.

hettys schreef:Er is een tijd geweest dat elk mens een creationist was. Namelijk de bijbelse tijd, toen iedereen elkaar nog gewoon afmaakte, als het hem uitkwam. en God nog opriep tot volkerenmoord. men hakte elkaar in stukken en verkrachtte vrouwen. allemaal geheel bijbels. Buiten dat werden er ontelbare dieren gewoon vermoord omdat god het lekker vond ruiken. Moorden was in de tijd van algeheel creationisme nog volkomen normaal.

Bovenstaande was jouw antwoord kirdneh, maar dat was je alweer vergeten. Dus op die manier, door iedereen dom en onwetend te verklaren, en zelfs vandaag niet weet wat je gisteren zei, hebben sommige mensen besloten om je te negeren. en dat is voorgoed..

De groeten.

Er is een tijd geweest dat er in de wereld alleen maar creationisten waren inderdaad en dat was ook in de oud testamentische bijbelse tijd, maar die creationisten van die tijd zijn heel anders, want de creationisten van deze tijd hebben het nieuwe testament, en er vanuitgaande van de creationisten van deze tijd dan is mijn eerste antwoord legitiem, hoe mooi het kan zijn.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 17 okt 2012 13:38

kirdneh schreef:Maar ik kan daar een kort anwtoord op geven namelijk, er kan gewoon geologie en wetenschap bedreven worden met die verstande dat er rekening gehouden wordt met een instant creation met een tijdspan van 0 tot +/- 20.000 jaar.
Hoei, nu wordt het interessant. Dus je bedoelt dat alles wat de wetenschap beweert ouder te zijn dan 20.000 jaar, eigenlijk is 'ingeschapen' in de aarde?
"Een libelle zweeft over het water..."

Rijnmond
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Rijnmond » 17 okt 2012 15:06

Ik zie dat het hier nog net zo gezellig is als op wo maart 04, 2009 3:10 pm...

Los van mijn inhoudelijke standpunten... ik denk niet dat passages als "omdat god het lekker vond ruiken" gepast zijn op evoweb... pardon, refoweb...

Wellicht dat het beleid is aangepast? Ik ben immers een fossiel hier :wink:

Terug naar “Archief”