Eist Jezus je hele leven op?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Eist Jezus je hele leven op?

Berichtdoor JeeWee » 13 okt 2012 07:54

Als christen ben ik zoiets van "een beetje van mezelf en een beetje van Maggi". Maar ja, Jezus moet zo nodig mijn hele leven opeisen. Ik zou liever doorgaan met mijn eigen ideeën, mijn eigen plannen, als ik eerlijk ben.

Misschien zou ik nog compromissen willen sluiten, zodat Jezus en ikzelf voor de helft bepalen wat ik doe met mijn leven. Ik zie liever een 'consensus' in plaats een een systeem waarin Jezus alles bepaalt.

Jezus zei dat wanneer ik Hem ga volgen, ik alles moet opgeven wat ik heb (Lucas 14:33). Hij zei dat ik mezelf moet verloochenen en mijn kruis (een werktuig van mijn eigen pijnlijke dood) moet aanvaarden (Lucas 9:23) en dan Hem te volgen. Jezus moet groter worden en ik kleiner (Johannes 3:30).

Hoe ga jij daar mee om?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

schaapje
Generaal
Generaal

Re: Eist Jezus je hele leven op?

Berichtdoor schaapje » 13 okt 2012 09:14

JeeWee schreef:Als christen ben ik zoiets van "een beetje van mezelf en een beetje van Maggi". Maar ja, Jezus moet zo nodig mijn hele leven opeisen. Ik zou liever doorgaan met mijn eigen ideeën, mijn eigen plannen, als ik eerlijk ben.

Misschien zou ik nog compromissen willen sluiten, zodat Jezus en ikzelf voor de helft bepalen wat ik doe met mijn leven. Ik zie liever een 'consensus' in plaats een een systeem waarin Jezus alles bepaalt.

Jezus zei dat wanneer ik Hem ga volgen, ik alles moet opgeven wat ik heb (Lucas 14:33). Hij zei dat ik mezelf moet verloochenen en mijn kruis (een werktuig van mijn eigen pijnlijke dood) moet aanvaarden (Lucas 9:23) en dan Hem te volgen. Jezus moet groter worden en ik kleiner (Johannes 3:30).

Hoe ga jij daar mee om?

Er zijn zaken die direct anders worden, die je anders ziet dat volgt automatisch uit de wedergeboorte, maar er zijn ook dingen die moeilijk zijn, heeft vaak met achtergrond en karaktertrekken te maken,
dan gaat een mens tegenstribbelen.

Ik snap niet waarom deze vraag in een open forum staat, krijgen wij weer de niet- geloven die God zullen beschuldigen van dictatuur!
Laatst gewijzigd door schaapje op 13 okt 2012 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 13 okt 2012 09:27

JeeWee schreef:Als christen ben ik zoiets van "een beetje van mezelf en een beetje van Maggi". Maar ja, Jezus moet zo nodig mijn hele leven opeisen. Ik zou liever doorgaan met mijn eigen ideeën, mijn eigen plannen, als ik eerlijk ben.

Hoe ga jij daar mee om?

Misschien een beetje geïnspireerd door Adam Jeske ?: http://www.cip.nl/artikel/31412/Ik-vind ... ven-opeist

Wanneer ik jou overdenking zo lees en die van Adam Jeske komt mij de geschiedenis van de rijke jongeling voor ogen ‘en hij ging bedroeft weg’.

Wanneer de wet nog een last voor jou is en geen vreugde functioneert er nog iets niet juist om christen te zijn.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 okt 2012 10:01

De reacties in CIP zijn heel wat positiever dan het schrijven Adam Jeske, de Here Jezus vraagt ons hele leven, maar Hij GEEFT ons Zijn leven, en zeker is dat een vrij leven.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 okt 2012 11:14

Inderdaad. Zéér geïnspireerd door Adam Jeske.
Maar het blijft een cruciale vraag.
100% Jezus en 0% ik.
Kan dat? Ik betrap meer op dat God best kan in mijn leven mij bij vele vlagen hou ik wel mijn eigen dingetjes.
Jij niet dan?
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2012 11:20

Natuurlijk kan dat niet JeeWee. De mens is immers geen machine.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 13 okt 2012 11:22

JeeWee schreef:Inderdaad. Zéér geïnspireerd door Adam Jeske.
100% Jezus en 0% ik.
Kan dat? Ik betrap meer op dat God best kan in mijn leven mij bij vele vlagen hou ik wel mijn eigen dingetjes.
Jij niet dan?

Ach, het is een mooi streven, maar troost je; Niemand in Nederland gaat 100% voor Jezus, omdat die toch dingen heeft gezegd die niemand naleeft. 100% voor Jezus gaan betekent namelijk ook je oog uitrukken als het je tot zonde verleidt, en al je spullen verkopen.

Ergens is het wel grappig: proberen op te leven aan een onhaalbaarbare standaard en het dan vreemd vinden dat dat niet lukt...
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 okt 2012 11:29

JeeWee schreef:Inderdaad. Zéér geïnspireerd door Adam Jeske.
100% Jezus en 0% ik.
Jij niet dan?

Dat herken ik, bij vlagen loop je weg, staan de dingen die de HG wil je tegen, omdat het vlees in gaat tegen de Geest, zo ervaar ik het wel.

Maar het gaat er in dit geval denk ik om heb ik God lief meer dan mezelf, en dan ontdek je dat er nog veel eigenliefde is, het egoísme waar Adam Jeske het over heeft, en ik kan nou echt niet zeggen dat die liefde een mens gelukkig maakt.

Nogmaals JeeWee, waarom staat deze vraag in een open-topic?

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 13 okt 2012 11:37

Hoe ga jij daar mee om?

Hee, je lijkt wel een echt mens.... :mrgreen:

Ik weet niet hoe oud je bent, maar dit is niet iets wat eenvoudig is.
Ik ben er in mijn leven uiteindelijk achtergekomen dat het voor jezelf gewoon veel beter is om je wil ondergeschikt te maken aan Zijn wil.
Het klinkt als dwang en beknotten van je vrijheid, maar dat is ook weer niet zo. Het is juist de ultieme vrijheid om je leven in Gods hand te mogen leggen. Klinkt tegenstrijdig maar zo ervaar ik het wel.

Op een gegeven moment, beetje bij beetje, zal je ontdekken dat God gewoon het beste met je voor heeft. Dat het volgen van Hem juist betekent dat je je zult ontplooien en dat je zult groeien als mens.

Pas door daadwerkelijk te zeggen 'Heer, heel mijn leven behoort u toe' zal je Gods aanwezigheid in je leven ervaren. Dit is een keuze, geen uitschakeling van je eigen gevoelens. Je mag best tegen Hem zeggen dat je dat moeilijk vindt, dat je ook een andere neiging hebt en hoe je verlangt naar iets, waarvan je weet dat het tegen Gods wil ingaat.
Want wees eerlijk, als er keuzes zouden zijn waarvan je wéét dat ze niet in Gods plan passen, waarom zou je dat willen? Ze zijn nl. niet goed voor je. Echt niet. Er zijn geen uitzonderingen.
Neem van mij aan, ik ben in dat opzicht letterlijk door schade en door schande wijs geworden. De gevolgen van dergelijke foute keuzes draag ik mijn leven lang met mij mee.

Wij mensen hebben een vrije wil gekregen. Die hoef je niet in te leveren. Maar als je het aandurft om al je keuzes voor te leggen aan God, kan je gewoon betere keuzes maken en word je minder afhankelijk van zaken waar je zelf geen invloed op hebt.

Gemakkelijk? Beslist niet. Maar denk eraan dat God er niet op uit is om jouw leven of vrijheid te beknotten, maar jou als mens zoveel mogelijk wil laten groeien en ontplooien en jou gelukkig te maken.

En dat je af en toe toch zult falen, is een gegeven. Maar dan mogen wij berouwvol naar Jezus gaan en vergeving vragen en ontvangen.

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 13 okt 2012 11:38

Ik zie nu dat dit niet een vraag van jou persoonlijk is?
Laatst gewijzigd door beantsje op 13 okt 2012 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 13 okt 2012 11:39

Deze vraag staat in een open topic omdat we ons licht niet onder de korenmaat moeten zetten.
Ik ben een tegenstander van gesloten topics.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 13 okt 2012 11:50

JeeWee schreef:Deze vraag staat in een open topic omdat we ons licht niet onder de korenmaat moeten zetten.
Ik ben een tegenstander van gesloten topics.

Oke, maar een gesloten topic kan gelezen worden.
Nu wordt er allerlei sh.t op dit topic geschreven let maar op, en niet door mensen die vragen hebben,
of oprecht zoekende zijn, maar die allang een mening hebben gevormd en zeer anti-christelijk zijn.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 okt 2012 11:52

schaapje schreef:Oke, maar een gesloten topic kan gelezen worden.
Nu wordt er allerlei sh.t op dit topic geschreven let maar op, en niet door mensen die vragen hebben,
of oprecht zoekende zijn, maar die allang een mening hebben gevormd en zeer anti-christelijk zijn.

Citeer even uit dit topic als je wil.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 13 okt 2012 12:29

Eist Jezus je hele leven op?-----JA en nog eens JA :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 13 okt 2012 12:55

schaapje schreef:Oke, maar een gesloten topic kan gelezen worden.

Ben ik het helemaal mee eens.
Bovendien krijg je als argument dat op een open forum meer gezegd en beweerd mag worden dan op een gesloten forum. Daar wordt strakker gemodereerd en zijn dingen niet toegestaan.

Terug naar “[Religie] - Open forum”