Berichtdoor Lathron » 03 nov 2012 10:31
Iemand met respect behandelen betekent niet dat je Gods standaard moet gaan verplaatsen. De bijbel is er helder over hoe God denkt over het hebben van sex met iemand van hetzelfde geslacht: Het is een gruwel in Gods ogen en tegennatuurlijk. Aldus, de bijbel.
Om even terug te gaan naar het topic: Sex vòòr het huwelijk? Ik denk dat dàt volgens de bijbel niet mogelijk is. Volgens de bijbel (zowel in het oude testament als in het nieuwe testament beschreven) is het hebben van sex de sluiting van het huwelijk zelf.
genesis 2:22-24
22 En de HEERE God bouwde de ribbe, die Hij van Adam genomen had, tot een vrouw, en Hij bracht haar tot Adam.
23 Toen zeide Adam: Deze is ditmaal been van mijn benen, en vlees van mijn vlees! Men zal haar Manninne heten, omdat zij uit den man genomen is.
24 Daarom zal de man zijn vader en zijn moeder verlaten, en zijn vrouw aankleven; en zij zullen tot één vlees zijn.
Het nieuwe testament komt hier ook nog eens een aantal keren op terug, onder andere in:
mattheüs 19:5-6
5 En gezegd heeft: Daarom zal een mens vader en moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen, en die twee zullen tot één vlees zijn;
6 Alzo dat zij niet meer twee zijn, maar één vlees. Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
markus 10:6-9
6 Maar van het begin der schepping heeft ze God man en vrouw gemaakt.
7 Daarom zal een mens zijn vader en zijn moeder verlaten, en zal zijn vrouw aanhangen;
8 En die twee zullen tot één vlees zijn, alzo dat zij niet meer twee zijn, maar één vlees.
9 Hetgeen dan God samengevoegd heeft, scheide de mens niet.
1 korinthe 6:16
16 Of weet gij niet, dat die de hoer aanhangt, één lichaam met haar is? Want
die twee, zegt Hij, zullen tot één vlees wezen.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat met "aanhangen/aankleven" bedoeld wordt:"het hebben van sex (geslachtsgemeenschap)"
Zo zie je dat God het hebben van sex als iets heel belangrijks beschouwt. Dit houdt voor ons in dat wij ongelovelijk goed moeten weten met wie en waar wij mee bezig zijn op dit vlak. Daarom is het wel goed is om de stelling:"Geen sex voor het huwelijk" in acht te nemen, ook al slaat het op het huwelijk naar menselijke standaards. Het huwelijk voor God, zo lees ik in de bijbel, vangt aan met sex, hetzij vòòr de burgelijke stand, hetzij erná.
Uw regels geven mij inzicht, daarom haat ik elk bedrieglijk pad. (Ps.119:104)