mohamed schreef:Waar het dergelijke theologische vraagstukken betreft, beperk ik mij liever tot de bron, want anders ziet men door de bomen het bos niet meer. Paulus schreef in de eerste eeuw:
'Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.' (1 Tim 2,5)
Degene die dus voor ons bid tot God de vader, oftewel onze voorbidder, is de mens Christus Jezus en niet Maria.
Faramir schreef:Dus jij bid nooit voor anderen en anderen mogen nooit voor jou bidden. Er is immers slechts een Middelaar. Je weet zelf dat dat onzin is, zelfs binnen de reformatorische traditie en dus zal de bijbeltekst wel verkeerd geïnterpreteerd worden door jou.
Dat sommige katholieken de Bijbel nooit lezen is me bekend maar het OT is geen gereformeerd boek hoor en protestante dominees al helemaal geen kenners van het Hebreeuws noch joodse symboliek.
Faramir schreef:En dat jij eerst hoog van de toen blaast over kerkgeschiedenis en vervolgens je beperkt tot 'de bron' is al helemaal hilarisch.
Ik ben blij dat je je vermaakt, want ik lach me ook stuk. Dit is bijna net zo leuk als een potje Mario kart. Ja, ik geef toe dat ik de kerkgeschiedenis niet van a tot z ken maar dat heb ik ook nooit beweert. Het enige wat ik zei is dat er tijdens het aller vroegste christendom geen Mariaverering plaatshad.
Faramir schreef:Ik heb wel weer genoeg gelachen voor vandaag. Nog even en ik hoef helemaal niet meer te sporten deze week.
Ben ik nu ook al een excuus voor obesitas?