De RKK doop onuitwisbaar?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Faramir

Re: De RKK doop onuitwisbaar?

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 09:44

schaapje schreef:Helemaal mee eens, door te stellen dat de doop redding brengt en de erfzonde afwast, wordt hier de kruisiging van de Here Jezus teniet gedaan.

Leuk hoor zulke valse tegenstellingen, is dat waar jij je eigen geloof op meent te moeten bouwen?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 09:46

mohamed schreef:'Wanneer een man of een vrouw in verbinding staat met de geest van een dode, of een waarzegger is, moeten zij zeker ter dood gebracht worden. Men moet hen met stenen stenigen. Hun bloed rust op henzelf.' (Lev 20,27)

'Saul vond de dood omdat hij de HEER ontrouw was geweest door niet uit te voeren wat de HEER hem had opgedragen. Ook had hij de geest van een dode geraadpleegd.' (1 Kron 10,13)

beantsje schreef:Da's toch heel wat anders, lijkt me.

Net als vele vrouwen weet ook jij kennelijk niet wat je wilt, want eerst bevestig je Faramir zijn opmerking dat het oordeel aan God is, maar nu het over praten met doden gaat ben je niet te beroerd om op de rechterstoel te gaan zitten. Verklaar u nader? Dit keer zeg ik: het oordeel is aan God, maar ik durf wel stoutmoedig te beweren dat Mariaverering de schijn tegen heeft en als je dat wilt ontkennen ken jij je de Bijbel noch je eigen kerkgeschiedenis. Vraag wat dat laatste betreft Lichtzwaard maar.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 09:53

mohamed schreef:Net als vele vrouwen weet ook jij kennelijk niet wat je wilt, want eerst bevestig je Faramir zijn opmerking dat het oordeel aan God is, maar nu het over praten met doden gaat ben je niet te beroerd om op de rechterstoel te gaan zitten. Verklaar u nader?

Het is overduidelijk dat jij anderen niet wil verstaan. Waarom zou iemand dan nog de moeite nemen om zich duidelijker uit te drukken?
Dit keer zeg ik: het oordeel is aan God, maar ik durf wel stoutmoedig te beweren dat Mariaverering de schijn tegen heeft en als je dat wilt ontkennen ken jij je de Bijbel noch je eigen kerkgeschiedenis. Vraag wat dat laatste betreft Lichtzwaard maar.

Als jij de Bijbel en kerkgeschiedenis zou kennen dan had jij niet zo geageerd tegen de mariaverering. Dan had je geweten dat dat een heel christelijk gebruik is (met onderbouwing vanuit de Bijbel) wat in eigenlijk alle christelijke kerken wordt gepraktiseerd met uitzondering van de kerken die de 16e eeuwse traditie van Calvijn volgen. Waarom je mariaverering er weer eens bijsleept is mij overigens een compleet raadsel.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 09:54

mohamed schreef:De vraag was niet aan wie het oordeel is, want daarop weet ik het antwoord zelf ook wel.

Faramir schreef:Nou dan, wat doet mijn mening ertoe dan als het aan God is?

Als jouw mening er niet toe doet, waarom heb je je dan aangemeld op een discussieforum?
Faramir schreef:Uiteindelijk is het God die oordeelt en wij hebben ons daarbij neer te leggen ongeacht mening. Ik heb er dus ook geen mening over, God bepaald maar.

Ja God bepaalt het, maar dat jij er geen mening over hebt geloof ik geen snars van. Elk mens voelt iets bij de dood van een naaste. Dan vraag je je wel af hoe het zit en als je gelooft in een God die voor eeuwig pijnigt vanwege een slechte flits in de eeuwigheid, dan krijgt hij het nog druk met martelen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 09:57

Faramir schreef:Waarom je mariaverering er weer eens bijsleept is mij overigens een compleet raadsel.

Maria is overleden en God verbiedt het om de doden te raadplegen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 10:03

mohamed schreef:Als jouw mening er niet toe doet, waarom heb je je dan aangemeld op een discussieforum?

In eerste instantie om meer te weten te komen over het reformatorische christendom. Toen ik erachter kwam dat dat voornamelijk bestaat uit het kankeren op de katholieke Kerk ben ik daarop gaan reageren.
Ja God bepaalt het, maar dat jij er geen mening over hebt geloof ik geen snars van.

Wat jij allemaal wel of niet geloof interesseert mij dan ook simpelweg niet.
Elk mens voelt iets bij de dood van een naaste.

Klopt. Ik hoop dan dat God rechtvaardig en barmhartig is in Zijn oordeel. Kortom, ik heb er geen mening over en laat het compleet aan God over. Ik heb overigens over vele dingen geen mening ook dingen die op het nieuws verschijnen.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 10:05

mohamed schreef:Maria is overleden en God verbiedt het om de doden te raadplegen.

Ik weet dat jij dat geloofd. Je weet ook dat de katholieke Kerk (en de anglicaanse, oosters-orthodoxe enz enz) daar anders naar kijkt.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 10:09

Faramir schreef:Als jij de Bijbel en kerkgeschiedenis zou kennen dan had jij niet zo geageerd tegen de mariaverering. Dan had je geweten dat dat een heel christelijk gebruik is (met onderbouwing vanuit de Bijbel) wat in eigenlijk alle christelijke kerken wordt gepraktiseerd met uitzondering van de kerken die de 16e eeuwse traditie van Calvijn volgen.

Waar het dergelijke theologische vraagstukken betreft, beperk ik mij liever tot de bron, want anders ziet men door de bomen het bos niet meer. Paulus schreef in de eerste eeuw:

'Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.' (1 Tim 2,5)

Degene die dus voor ons bid tot God de vader, oftewel onze voorbidder, is de mens Christus Jezus en niet Maria.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 10:12

mohamed schreef:Waar het dergelijke theologische vraagstukken betreft, beperk ik mij liever tot de bron, want anders ziet men door de bomen het bos niet meer. Paulus schreef in de eerste eeuw:

'Want er is één God. Er is ook één Middelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus.' (1 Tim 2,5)

Degene die dus voor ons bid tot God de vader, oftewel onze voorbidder, is de mens Christus Jezus en niet Maria.

Dus jij bid nooit voor anderen en anderen mogen nooit voor jou bidden. Er is immers slechts een Middelaar. Je weet zelf dat dat onzin is, zelfs binnen de reformatorische traditie en dus zal de bijbeltekst wel verkeerd geïnterpreteerd worden door jou. En dat jij eerst hoog van de toen blaast over kerkgeschiedenis en vervolgens je beperkt tot 'de bron' is al helemaal hilarisch.

Ik heb wel weer genoeg gelachen voor vandaag. Nog even en ik hoef helemaal niet meer te sporten deze week.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 10:13

mohamed schreef:Ja God bepaalt het, maar dat jij er geen mening over hebt geloof ik geen snars van.

Faramir schreef:Wat jij allemaal wel of niet geloof interesseert mij dan ook simpelweg niet.

Daarvoor moet je leraar zijn denk ik, om dingen te kunnen leren die je niets interesseren. ;)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 10:20

mohamed schreef:Waar het dergelijke theologische vraagstukken betreft, beperk ik mij liever tot de bron, want anders ziet men door de bomen het bos niet meer. Paulus schreef in de eerste eeuw:

Faramir schreef:Dus jij bid nooit voor anderen en anderen mogen nooit voor jou bidden. Er is immers slechts een Middelaar. Je weet zelf dat dat onzin is, zelfs binnen de reformatorische traditie en dus zal de bijbeltekst wel verkeerd geïnterpreteerd worden door jou.

Dat sommige katholieken de Bijbel nooit lezen is me bekend maar het OT is geen gereformeerd boek hoor en protestante dominees al helemaal geen kenners van het Hebreeuws noch joodse symboliek.
Faramir schreef:En dat jij eerst hoog van de toen blaast over kerkgeschiedenis en vervolgens je beperkt tot 'de bron' is al helemaal hilarisch.

Ik ben blij dat je je vermaakt, want ik lach me ook stuk. Dit is bijna net zo leuk als een potje Mario kart. Ja, ik geef toe dat ik de kerkgeschiedenis niet van a tot z ken maar dat heb ik ook nooit beweert. Het enige wat ik zei is dat er tijdens het aller vroegste christendom geen Mariaverering plaatshad.
Faramir schreef:Ik heb wel weer genoeg gelachen voor vandaag. Nog even en ik hoef helemaal niet meer te sporten deze week.

Ben ik nu ook al een excuus voor obesitas? :mrgreen:

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 okt 2012 10:23

Laten we het dan maar bij Mario Kart en andere games houden want hier komt niets zinnigs uit.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 12 okt 2012 10:33

Op het open religiegedeelte mag er veel gezegd worden, veel te veel naar mijn mening.
Het woord kankeren alleen al :-&
En ik vind het verschrikkelijk dat mensen allerlei leugens en dwaalleren kunnen verkondigen hier.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 12 okt 2012 10:45

schelpje3 schreef:Op het open religiegedeelte mag er veel gezegd worden, veel te veel naar mijn mening.
En ik vind het verschrikkelijk dat mensen allerlei leugens en dwaalleren kunnen verkondigen hier.

Als jij je aan een dergelijk woord stoort moet je het vooral herhalen, de termen die hier ongewenst zijn hebben ze gefilterd.

Hans61
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans61 » 12 okt 2012 10:49

schelpje3 schreef:Op het open religiegedeelte mag er veel gezegd worden, veel te veel naar mijn mening.

Bedankt schelpje,ik ben kankerpatiënt(stembandkanker).
Waardeer het echt dat je dat woord nog maar een keer noemt.

En t.a.v.dwaalleren,ik vind het uitermate kwetsend,pretentieus en arrogant
dat je mijn geloof wat voor mij mijn kracht,steun,en een drijfveer is(Katholicisme)
betiteld als een dwaalleer.

Terug naar “[Religie] - Open forum”