Janvanverweg schreef:mijn intuitie zegt dat de niet rkk-sympatisanten de rkk-doop minder christelijk zijn gaan vinden door de betogen van de rkk-groep. dat ze meer vraagtekens hebben over de juistheid van die doop.
en om on tpic te zijn dat ze overtuigd zijn dat de rkk doop uitwisbaar is omdat de stelling 'doop brengt redding' onjuist is en daarom de rkk leer over de doop met het afdrogen van de baby reeds uitgewist is.
dat klopt niet.
Ik ben geen rkk sympatisand maar vind ik zeker niet de doop daar minder christelijk dan de doop in mijn kerk. En al helemaal niet dat het uitwisbaar is.
Betekent niet dat mijn visie helemaal overeen komt, maar jongens laten we alsjeblieft de overeenkomsten zoeken!
En katholiek, baptist, protestant, wij geloven toch allemaal dat er enkel redding is door het Grote Offer van onze HEiland!!!
Paulus zegt;
Nu u door Christus zozeer bemoedigd wordt en liefdevol getroost, nu er onder u zo’n grote verbondenheid met de Geest is, zo veel ontferming en medelijden, maak mij dan volmaakt gelukkig door eensgezind te zijn, één in liefde, één in streven, één van geest.
Roomskatholieken en evangelischen, reformatorischen en gereformeerden, allen zijn we toch druk bezig met het Woord te verspreiden, in zuid amerika, azie, afrika of in onze eigen buurt? ALlemaal voor dezelfde Zaak!
laten we elkaar dan niet te tent uitvechten over hoe laat je moet dopen, en hoe en doorwie. Zal dat echt verschil maken in Redding of je uiteindelijk de juiste doop heb toegepast?