1 glas wijn per dag ongezond

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Katlheen
Majoor
Majoor

Re: 1 glas wijn per dag ongezond

Berichtdoor Katlheen » 10 okt 2012 12:18

Er komen minder hart- en vaatziekten voor. Maar volgens mij roken ze wel weer meer in die landen, dus dat zal eea wel weer neutraliseren. Maar zoals met zoveel dingen: drink met mate.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 okt 2012 12:20

Katlheen schreef:Er komen minder hart- en vaatziekten voor. Maar volgens mij roken ze wel weer meer in die landen, dus dat zal eea wel weer neutraliseren. Maar zoals met zoveel dingen: drink met mate.

Drink met mate inderdaad vanzelfsprekend :0~ :0~ :0~ :)C 8>)
VERITAS VOS LIBERABIT.

Sjaak84
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Sjaak84 » 11 okt 2012 16:12

Lichtzwaard schreef:erdaad vanzelfsprekend :0~ :0~ :0~ :)C 8>)

en met je maten!
What can be asserted without evidence can be dismissed without evidence

Christopher Hitchens

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 11 okt 2012 20:17

Ik geniet ook dagelijks van mijn glaasje wijn. Niks mis mee toch?
Ik kan er ook gemakkelijk zonder; als ik te lui ben om een nieuwe fles aan te breken, neem ik gewoon een sapje. Maar sapjes en fris vind ik gewoon niet zo lekker; meestal zo mierzoet. en alleen spa rood gaat ook vervelen.
Ik lust ook graag rood vlees, ben niet piepjong zwanger geworden, ben te zwaar en heb een zittend beroep...al met al is inderdaad de kans op kanker wel aanwezig.
Tja, risico's...tuurlijk neem ik bepaalde risico's. Maar dat hoort wel een beetje bij het leven...toch?

Ik stap graag op mijn motor voor een ritje, vaak met (iets) te hoge snelheid. En daar geniet ik met volle teugen van. En zo wordt mijn kans om aan kanker dood te gaan, weer een stukje kleiner. :mrgreen:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 11 okt 2012 21:44

beantsje schreef:Tja, risico's...tuurlijk neem ik bepaalde risico's. Maar dat hoort wel een beetje bij het leven...toch?

Het lijkt me sterk dat je ook zo reageert als, God beware je, echt kanker mocht krijgen.

Ik stap graag op mijn motor voor een ritje, vaak met (iets) te hoge snelheid. En daar geniet ik met volle teugen van. En zo wordt mijn kans om aan kanker dood te gaan, weer een stukje kleiner. :mrgreen:

Zolang je dat wijntje dan maar achteraf drinkt dan :-)
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 12 okt 2012 12:22

Mortlach schreef:[...]

Het lijkt me sterk dat je ook zo reageert als, God beware je, echt kanker mocht krijgen.

{...]

Zolang je dat wijntje dan maar achteraf drinkt dan :-)

Dit was natuurlijk een beetje schertsend.
Maar zonder gekheid; ja, risico's en de dood horen bij het leven. Ben al heel vroeg een zus aan borstkanker verloren. Ben ooit bijna verongelukt en dacht op dat moment echt dat ik stervende was. Ben zelf een aantal jaren geleden ernstig ziek geweest, niet levensbedreigend maar toch voor een langere periode invaliderend.
Gezondheid etc. is voor mij niet vanzelfsprekend, integendeel.
Het is iets wat ik incalculeer, want heel veel mensen krijgen kanker en ik heb een genetisch bepaald verhoogd risico. Mocht ik kanker krijgen, dan vertrouw ik erop dat God mij draagt, hoe het ook moge aflopen.Natuurlijk hoop ik er niet op. Maar ik probeer elke dag van mijn leven zo waardevol mogelijk te laten zijn, er uit te halen wat er inzit, elke dag de mooie dingen te waarderen en God ervoor te danken. Zodat ik niet zal zeggen, als het mijn tijd is, "had ik maar.....".

En ondertussen geniet ik tijdens een motorritje volop van het uitstekende Duitse alcoholvrije bier en zing luidkeels Godlof in mijn helm! :lol:

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 15 okt 2012 11:50

Alcoholvrije bier is niks he je drinkt of drinkt niet :0~ :0~ :0~ :wink: :wink:
VERITAS VOS LIBERABIT.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 okt 2012 13:16

beantsje schreef:
Dit was natuurlijk een beetje schertsend.
Maar zonder gekheid; ja, risico's en de dood horen bij het leven. Ben al heel vroeg een zus aan borstkanker verloren. Ben ooit bijna verongelukt en dacht op dat moment echt dat ik stervende was. Ben zelf een aantal jaren geleden ernstig ziek geweest, niet levensbedreigend maar toch voor een langere periode invaliderend.
Gezondheid etc. is voor mij niet vanzelfsprekend, integendeel.
Het is iets wat ik incalculeer, want heel veel mensen krijgen kanker en ik heb een genetisch bepaald verhoogd risico. Mocht ik kanker krijgen, dan vertrouw ik erop dat God mij draagt, hoe het ook moge aflopen.Natuurlijk hoop ik er niet op. Maar ik probeer elke dag van mijn leven zo waardevol mogelijk te laten zijn, er uit te halen wat er inzit, elke dag de mooie dingen te waarderen en God ervoor te danken. Zodat ik niet zal zeggen, als het mijn tijd is, "had ik maar.....".

En ondertussen geniet ik tijdens een motorritje volop van het uitstekende Duitse alcoholvrije bier en zing luidkeels Godlof in mijn helm! :lol:

Daar vertrouw je op, waar is dat vertrouwen op gebaseerd precies?
En dat zingen van lof op Zijn Heilige Naam, is dat eerbiedig bedoeld? (Zoals dat betaamt!)

beantsje
Mineur
Mineur

Berichtdoor beantsje » 15 okt 2012 17:47

schelpje3 schreef:Daar vertrouw je op, waar is dat vertrouwen op gebaseerd precies?
En dat zingen van lof op Zijn Heilige Naam, is dat eerbiedig bedoeld? (Zoals dat betaamt!)

Dat vertrouwen is enerzijds gebaseerd op de bijbelse boodschap dat God ons niet verlaat. Dat hoef ik toch niet uit te leggen? Anderzijds op mijn persoonlijke band met God en dat ik juist in moeilijke tijden altijd letterlijk heb ervaren Hij mij draagt.

En dat zingen: Ik ben een intens tevreden, gelukkig en blij mens en ik dank de Heer dagelijks voor al mijn zegeningen. En wat is dan heerlijker dan dit uit volle borst zingend te doen!

Terug naar “Archief”