Moderator: Moderafo's
Katlheen schreef:Er komen minder hart- en vaatziekten voor. Maar volgens mij roken ze wel weer meer in die landen, dus dat zal eea wel weer neutraliseren. Maar zoals met zoveel dingen: drink met mate.
Lichtzwaard schreef:erdaad vanzelfsprekend![]()
![]()
![]()
![]()
beantsje schreef:Tja, risico's...tuurlijk neem ik bepaalde risico's. Maar dat hoort wel een beetje bij het leven...toch?
Ik stap graag op mijn motor voor een ritje, vaak met (iets) te hoge snelheid. En daar geniet ik met volle teugen van. En zo wordt mijn kans om aan kanker dood te gaan, weer een stukje kleiner.
Mortlach schreef:[...]
Het lijkt me sterk dat je ook zo reageert als, God beware je, echt kanker mocht krijgen.
{...]
Zolang je dat wijntje dan maar achteraf drinkt dan
beantsje schreef:
Dit was natuurlijk een beetje schertsend.
Maar zonder gekheid; ja, risico's en de dood horen bij het leven. Ben al heel vroeg een zus aan borstkanker verloren. Ben ooit bijna verongelukt en dacht op dat moment echt dat ik stervende was. Ben zelf een aantal jaren geleden ernstig ziek geweest, niet levensbedreigend maar toch voor een langere periode invaliderend.
Gezondheid etc. is voor mij niet vanzelfsprekend, integendeel.
Het is iets wat ik incalculeer, want heel veel mensen krijgen kanker en ik heb een genetisch bepaald verhoogd risico. Mocht ik kanker krijgen, dan vertrouw ik erop dat God mij draagt, hoe het ook moge aflopen.Natuurlijk hoop ik er niet op. Maar ik probeer elke dag van mijn leven zo waardevol mogelijk te laten zijn, er uit te halen wat er inzit, elke dag de mooie dingen te waarderen en God ervoor te danken. Zodat ik niet zal zeggen, als het mijn tijd is, "had ik maar.....".
En ondertussen geniet ik tijdens een motorritje volop van het uitstekende Duitse alcoholvrije bier en zing luidkeels Godlof in mijn helm!
schelpje3 schreef:Daar vertrouw je op, waar is dat vertrouwen op gebaseerd precies?
En dat zingen van lof op Zijn Heilige Naam, is dat eerbiedig bedoeld? (Zoals dat betaamt!)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten