Kennelijk is dit de mods niet opgevallen

Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Maar wijn lusten meer mensen dan whisky !
Het heeft een uitgesproken smaak, veel mensen drinken het verdund, mede door het hogere alcoholpercentage.
Ik heb eens gehoord dat je na elk glas alcohol 1 glas water moet drinken, dan is de kans op een kater het kleinst.
Ina2 schreef:
heb ik inderdaad ook gehoord, ik denk alleen niet dat ik dat zou kunnen. Het zou wel mogelijk kunnen zijn als je thuis bent, maar in een cafe zou ik toch niet elke keer een flesje water bij mijn drankje willen bestellen, wordt het allemaal nog duurder! (en vind het ook een beetje zonde om aan water geld uit te geven, terwijl je het ook uit de kraan kan drinken)
Ina2 schreef:schelpje3 schreef:Maar wijn lusten meer mensen dan whisky !
Het heeft een uitgesproken smaak, veel mensen drinken het verdund, mede door het hogere alcoholpercentage.
Ik heb eens gehoord dat je na elk glas alcohol 1 glas water moet drinken, dan is de kans op een kater het kleinst.
heb ik inderdaad ook gehoord, ik denk alleen niet dat ik dat zou kunnen. Het zou wel mogelijk kunnen zijn als je thuis bent, maar in een cafe zou ik toch niet elke keer een flesje water bij mijn drankje willen bestellen, wordt het allemaal nog duurder! (en vind het ook een beetje zonde om aan water geld uit te geven, terwijl je het ook uit de kraan kan drinken)
Mortlach schreef:O, het was niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten. Ik dacht oprecht dat die opmerking gewoon kon. Dat had ik blijkbaar mis. Excuses daarvoor.
Had een pb-tje gestuurd en ik had het zelf direct weggehaald hoor. Hoeven de mods ook niet in te grijpen. Enfin, volgende keer beter.
De kater is trouwens het gevolg van uitdroging terwijl je slaapt. Goede drank drinken, niet te veel, en een flink glas water voor je gaat slapen en je zou katervrij wakker moeten worden.
schelpje3 schreef:Mijn man dronk in zijn vrijgezellentijdvaak cola met vieux. Zijn leverfuncties werden een keer bepaald, (voor een bepaalde aandoening) en die bleken behoorlijk verstoord. Hij moest toen een half jaar alle alcohol laten staan. Daarna bleek de lever zich helemaal hersteld te hebben.
Hij mocht weer drinken, maar niet die combi meer ! Nu drinkt hij alleen rode wijn en soms nemen we een lekker champie (oudjaarsdag, trouwdag)
Zijn leverwaarden bleven al die jaren prima, dus met rode wijn loop je kennelijk minder risico.
Horeb schreef:schelpje3 schreef:Mijn man dronk in zijn vrijgezellentijdvaak cola met vieux. Zijn leverfuncties werden een keer bepaald, (voor een bepaalde aandoening) en die bleken behoorlijk verstoord. Hij moest toen een half jaar alle alcohol laten staan. Daarna bleek de lever zich helemaal hersteld te hebben.
Hij mocht weer drinken, maar niet die combi meer ! Nu drinkt hij alleen rode wijn en soms nemen we een lekker champie (oudjaarsdag, trouwdag)
Zijn leverwaarden bleven al die jaren prima, dus met rode wijn loop je kennelijk minder risico.
Rode Wijn is een prima (bijbelse)drank. wij maken ook best wel wat flessen soldaat in een week. vooral om deze tijd van het jaar.........
nette schreef:ik denk niet dat het ongezond is
in ieder geval is het niet verkeerd
in de bijbel dronken ze ook wijn
denk maar aan de bruiloft te kana
Lichtzwaard schreef:In ons geliefde Griekenland en zoook in heel Zuid Europa komen geen hart en vaat ziekten voor.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 33 gasten