1 glas wijn per dag ongezond

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: 1 glas wijn per dag ongezond

Berichtdoor schelpje3 » 20 okt 2010 19:32

Jammer dat je Gods naam ijdel gebruikt :(
Kennelijk is dit de mods niet opgevallen :shock:

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 20 okt 2010 19:51

Kennelijk hebben mods ook een leven en zijn ze niet heel de dag online :shock:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 20 okt 2010 20:11

O, het was niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten. Ik dacht oprecht dat die opmerking gewoon kon. Dat had ik blijkbaar mis. Excuses daarvoor.

Had een pb-tje gestuurd en ik had het zelf direct weggehaald hoor. Hoeven de mods ook niet in te grijpen. Enfin, volgende keer beter.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Ina2
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Ina2 » 21 okt 2010 09:30

schelpje3 schreef:Maar wijn lusten meer mensen dan whisky !
Het heeft een uitgesproken smaak, veel mensen drinken het verdund, mede door het hogere alcoholpercentage.
Ik heb eens gehoord dat je na elk glas alcohol 1 glas water moet drinken, dan is de kans op een kater het kleinst. :)

heb ik inderdaad ook gehoord, ik denk alleen niet dat ik dat zou kunnen. Het zou wel mogelijk kunnen zijn als je thuis bent, maar in een cafe zou ik toch niet elke keer een flesje water bij mijn drankje willen bestellen, wordt het allemaal nog duurder! (en vind het ook een beetje zonde om aan water geld uit te geven, terwijl je het ook uit de kraan kan drinken 8-[ )

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 21 okt 2010 11:49

Ina2 schreef:
heb ik inderdaad ook gehoord, ik denk alleen niet dat ik dat zou kunnen. Het zou wel mogelijk kunnen zijn als je thuis bent, maar in een cafe zou ik toch niet elke keer een flesje water bij mijn drankje willen bestellen, wordt het allemaal nog duurder! (en vind het ook een beetje zonde om aan water geld uit te geven, terwijl je het ook uit de kraan kan drinken 8-[ )

Gewoon een glas water of twee drinken als je weer thuis bent voor je gaat slapen. Het maakt niet uit wanneer je het water drinkt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 okt 2010 11:58

Ina2 schreef:
schelpje3 schreef:Maar wijn lusten meer mensen dan whisky !
Het heeft een uitgesproken smaak, veel mensen drinken het verdund, mede door het hogere alcoholpercentage.
Ik heb eens gehoord dat je na elk glas alcohol 1 glas water moet drinken, dan is de kans op een kater het kleinst. :)

Moet je nooit tussendoor naar het toilet ?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 okt 2010 12:00

Mortlach schreef:O, het was niet mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten. Ik dacht oprecht dat die opmerking gewoon kon. Dat had ik blijkbaar mis. Excuses daarvoor.

Had een pb-tje gestuurd en ik had het zelf direct weggehaald hoor. Hoeven de mods ook niet in te grijpen. Enfin, volgende keer beter.

Ik schrok eerlijk gezegd een beetje en in een opwelling heb ik toen een reactie gegeven.
Maar kennelijk was het de mods niet opgevallen.
Meestal staat zo'n uitdrukking er maar heel kort nl :D
Je stootte mij niet voor het hoofd hoor. Maar plaatste eigenlijk voor jou !

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 06 dec 2010 16:24

De kater is trouwens het gevolg van uitdroging terwijl je slaapt. Goede drank drinken, niet te veel, en een flink glas water voor je gaat slapen en je zou katervrij wakker moeten worden.

Ik heb nooit een kater gehad, wel 2x in mijn leven echt teveel gedronken, meer glazen bier dan mijn leeftijd... Ik was nog wel zo helder dat ik flink water heb gedronken voor het slapen gaan, dus ik denk dat de theorie klopt.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 06 dec 2010 16:36

Mijn man dronk in zijn vrijgezellentijd :mrgreen: vaak cola met vieux. Zijn leverfuncties werden een keer bepaald, (voor een bepaalde aandoening) en die bleken behoorlijk verstoord. Hij moest toen een half jaar alle alcohol laten staan. Daarna bleek de lever zich helemaal hersteld te hebben.
Hij mocht weer drinken, maar niet die combi meer ! Nu drinkt hij alleen rode wijn en soms nemen we een lekker champie (oudjaarsdag, trouwdag :D )
Zijn leverwaarden bleven al die jaren prima, dus met rode wijn loop je kennelijk minder risico.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 16 dec 2010 14:52

schelpje3 schreef:Mijn man dronk in zijn vrijgezellentijd :mrgreen: vaak cola met vieux. Zijn leverfuncties werden een keer bepaald, (voor een bepaalde aandoening) en die bleken behoorlijk verstoord. Hij moest toen een half jaar alle alcohol laten staan. Daarna bleek de lever zich helemaal hersteld te hebben.
Hij mocht weer drinken, maar niet die combi meer ! Nu drinkt hij alleen rode wijn en soms nemen we een lekker champie (oudjaarsdag, trouwdag :D )
Zijn leverwaarden bleven al die jaren prima, dus met rode wijn loop je kennelijk minder risico.

Rode Wijn is een prima (bijbelse)drank. wij maken ook best wel wat flessen soldaat in een week. vooral om deze tijd van het jaar......... :lol:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 16 dec 2010 15:25

Horeb schreef:
schelpje3 schreef:Mijn man dronk in zijn vrijgezellentijd :mrgreen: vaak cola met vieux. Zijn leverfuncties werden een keer bepaald, (voor een bepaalde aandoening) en die bleken behoorlijk verstoord. Hij moest toen een half jaar alle alcohol laten staan. Daarna bleek de lever zich helemaal hersteld te hebben.

Rode Wijn is een prima (bijbelse)drank. wij maken ook best wel wat flessen soldaat in een week. vooral om deze tijd van het jaar......... :lol:

Momenteel is het rose en wit :lol: we kregen van elk een doos :mrgreen:

nette
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor nette » 21 feb 2011 20:38

ik denk niet dat het ongezond is

in ieder geval is het niet verkeerd

in de bijbel dronken ze ook wijn
denk maar aan de bruiloft te kana

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2011 19:17

nette schreef:ik denk niet dat het ongezond is

in ieder geval is het niet verkeerd

in de bijbel dronken ze ook wijn
denk maar aan de bruiloft te kana

Ja, maar wat was het eerste dat Noach deed toen 'ie uit zijn boot kwam? Een wijngaard aanleggen, druiven oogsten, wijn maken en zich half in coma zuipen.

We weten ondertussen wel wat meer over dit soort zaken dan destijds. Komt omdat ze destijds geen MRI-scanners hadden.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 10 okt 2012 11:49

In ons geliefde Griekenland en zoook in heel Zuid Europa komen geen hart en vaat ziekten voor.Elke dag wordt er wijn gedronken bij de maaltijd en dat is heel gezond. :0~ :0~ :0~ :0~ :0~ :8> :8> :8> handkus-smile
VERITAS VOS LIBERABIT.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 10 okt 2012 12:13

Lichtzwaard schreef:In ons geliefde Griekenland en zoook in heel Zuid Europa komen geen hart en vaat ziekten voor.

:roll: ja tuurlijk...

Terug naar “Archief”