Gebruik ik smileys?
Zou de Hogepriester een vrouw hebben kunnen zijn?
Moderator: Moderafo's
schelpje3 schreef:Gebruik ik smileys?
Zou de Hogepriester een vrouw hebben kunnen zijn?
schelpje3 schreef:Weet iedereen dit hier denk jij?
meribel schreef:de laatste posts snap ik niet helemaal denk ik. Maar gaat het om de vraag of Jezus een vrouw zou kunnen zijn?
schaapje schreef:
Daar ging het niet over Meribel.
Maar we waren behoorlijk of-topic, voor mij mag het verwijderd worden.
Ik vond de vraag; waarmee de Hogepriester in het OT te vergelijken is vreemd.
schelpje3 schreef:O ja?
Het zal mij niks verbazen als een dergelijke opmerking een dezer dagen geplaatst gaat worden.
Als je goed de kerkelijke media volgt, zie je dat er allang een discussie over dat God best ook met haar en zij aangesproken mag worden.![]()
Bij de naam "Eeuwige" is het helemaal onzijdig gemaakt.
Dus noem mij dan niet vreemd, dat zijn bepaalde meningen in dwaalleringen!
schelpje3 schreef:Heeft het er ook niet mee te maken dat de tempeldienst heel anders was ingericht toen?
Je kunt steeds lezen van mensen die dagelijks in de tempel verkeren.
Wij zijn het gewoon om eenmaal per week (soms door de weeks een keertje) naar de kerk te gaan, die ook heel anders van opzet is dan de tempeldienst toen!
Denk daarbij bijv. aan de Hogepriester. Waar zou deze mee te vergelijken zijn?
schelpje3 schreef:Ja. Ik vergelijk het bezoek aan de tempel met een hedendaagse kerkgang.
En in het NT kwamen de overpriesters en de Farizeeën om de Raad bijeen te roepen om de Heere Jezus te gaan veroordelen.
Kajafas was Hogepriester van het jaar!
Dus dan is mijn vergelijk toch niet zo heel raar?
schaapje schreef:Dan zitten wij toch met een probleem als de vrouw leiding en onderwijs geeft in de gemeente, want stel dat haar man ongehoorzaam is t.a.v. de het Woord van God, dan zal de vrouw haar eigen man moeten vermanen en onderwijzen.
En we weten vanuit de woorden van Paulus dat de vrouw gewonnen moet worden zonder woorden met een stille geest.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten