Refowebkids deel 17

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Refowebkids deel 17

Berichtdoor vpk » 05 okt 2012 19:34

nou indd, het is maar welke eisen je aan kleding stelt. dat zou ik (helemaal voor de kids) er ook nooit voor uitgeven! maar ieder zijn ding..
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 05 okt 2012 19:51

Haai schreef:Dat ligt er dan echt wel aan wat je koopt ;) Hier red ik het met gemak van de kinderbijslag, maar dat komt wel omdat mijn eisen voor kleding niet zo hoog zijn. Dat is maar goed ook, anders hadden wij toch wel een financieel probleempje gehad ;)

sterretje schreef:Misschien stomme vraag. Maar hoe kun je voor bijna 200 euro een jas, schoenen, regenspullen en kleding kopen?
Zelfs als je bv. alles bij de Zeeman haalt? (en wintersport spullen niet meerekenen want dat is al meer dan 200, dus niet reëel)

Ik koop veel tweedehands. Heb vanavond bijvoorbeeld op een kledingbeurs een tas vol met een heleboel leuke dingetjes gehaald, was nog geen E30,- kwijt. Met wat de kids nog pasten van vorig jaar, komen we wel weer ongeveer de winter door. Regenkleding bijv. probeer ik altijd zo te kopen dat ik het van zoon - naar dochterlief door kan schuiven. Bovendien is dat lang niet ieder jaar nodig. Jassen kunnen ze hier meestal wel twee seizoenen aan. Ik heb voor de meeste dingen wel een beetje richtbedragen: schoenen max. E30,-, jassen E15,-, bovenkleding niet meer dan E10,- per stuk.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 okt 2012 19:54

voor de winter heb ik voor juul gehaald: jas van mp 10, twee keer legging lang zeemand 2,50, shirtje wibra, 4,99, broek en trui v en d samen 25 euro. En ze is klaar, straks in de opruiming over een maand ofzo kijk ik nog wel. Verder dragen we zomerkleding maar nu met lange mouw eronder! zit prima.. wegleggen en volgend jaar aantrekken is geen optie want dan past ze het denk ik niet meer.

Schoenen heeft ze nog, van afgelopen zomer, k heb leren schoenen wat gympies lijken en die kan ze prima doordagen en op braderie in Z wolle voor 10 euro een paar shoesme gehaald, kanjers zo heten ze. Laarsjes! ze zijn zohooo leuk! :) Snowboots staan ook nog op zolder en die kan ze ook nog aan voor volgend jaar, idem met de jas die ik vorig jaar in de opruiming heb gehaald van Vigino, nu voor 35 euro, nieuw 100 euro!! :):):)

Ik moet alleen nog, muts, sjaal, wanten, maar voor een tientje heb ikdie ook wel bij de hema, het aanbiedingssetje haal ik vaak elk jaar!

Marijn broeken 2 voor 15 euro, winterjas 13 euro, en verder kan hij no gvooruit met opnieuw een shirtje met lange mouw onder de korte mouw shirtjes. Handig als ze zo lang kort blijven. Alleen voor hem wel een paar schoenen van 65 euro... :)

Ik shop graaag bij de v en d en de wibra heeft soms ook erg leuke en goede kleding.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 05 okt 2012 22:10

idd, hier ook een fan van wibra. Vooral babykleding vind ik dat ze vaak leuke dingen hebben
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 06 okt 2012 05:29

Voor de bedragen die hierboven staan red ik het ook niet. En ik hoorde ook iemand zeggen dat ze niet elk jaar een nieuwe garderobe nodig hebben, maar ik vind dat eigenlijk toch wel. Alleen jassen doe ik twee jaar mee. Vorig jaar paste zoonlief 104 nog wel eens, maar hij heeft nu toch echt 110-116. Dochterlief had vorig jaar maat 92, afgelopen zomer maat 98 en heeft nu ook maat 104. Dus doordragen van de zomer of een jaar erop nog iets aan, zit er hier ook niet in.
En tweede hands kopen doe ik eigenlijk nooit. Ik heb echt geen tijd ( en zin) om avonden om mp te gaan zoeken naar dat ene speciale merk dat nu goedkoop is. Ik ga twee keer in het jaar uitgebreid winkelen en kijk wel naar de prijs, maar ik wil ook wel mooie kleding.

Regenkleding schuif ik ook wel door, maar laarzen nu al niet meer. C heeft nu rose laarzen en is de koning te rijk ermee. En ik vermoed dat kleding doorschuiven van de jongens ook niet nog jaren kan, omdat ze echt een andere bouw hebben.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 06 okt 2012 08:38

Haai schreef:Bovendien is dat lang niet ieder jaar nodig. Jassen kunnen ze hier meestal wel twee seizoenen aan. Ik heb voor de meeste dingen wel een beetje richtbedragen: schoenen max. E30,-, jassen E15,-, bovenkleding niet meer dan E10,- per stuk.

dit heb ik ook. Dat soort richtbedragen ook voor mezelf trouwens.
Iemand schreef; wintersportkleding is echt heel duur.

Maar ik ga meestal wel op wintersport, maar aan kleding echt nog nooit veel geld uitgegeven. Een skipak van marktplaats voor 5 euro of 7.50, en de rest gewoon warme winterkleding kleding. Snowboots van de zeeman of voor kleinere regenlaarzen met warme sokken.
Anders een tip om ook andere mensen te zoeken die op wintersport ( andere periode )gaan en ook kinderen hebben. Een skipakje kan je prima uitlenen en/of zelf van iemand lenen.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 06 okt 2012 09:19

Sterretje schreef: Misschien stomme vraag. Maar hoe kun je voor bijna 200 euro een jas, schoenen, regenspullen en kleding kopen? Zelfs als je bv. alles bij de Zeeman haalt? (en wintersport spullen niet meerekenen want dat is al meer dan 200, dus niet reëel)

Een jas hebben ze twee seizoenen aan en van elkaar (nu 1 gekocht voor de oudste voor 30euro, die kan hij dan volgend jaar wel weer aan en de jongste ook nog een jaar, DV). Schoenen in de opruiming, max. 30 euro. Die 2 dingen zijn de grootste uitgaven.
Ik heb nu ook bijna niets nodig voor de winter. Heb van de jongste nog 2 hele leuke blouses met lange mouwen van de Wibra. Doe daar dan wel shirt of kolletje onder. En nog iets van vorig jaar en 2 stelletje die van de oudste doorschuiven.
Voor de oudste heb ik vorig jaar in de opruiming 2 nieuwe stelletje gekocht die hij dit hele winter nog aan kan. En een vest en een blouse past nog prima. Ook dragen ze de polo's gewoon af, met een lange mouw eronder.
Ik geef echt geen 200euro per seizoen uit aan kleding voor de kids!
Maar inderdaad, ieder zijn ding. Het is ook maar net wat je er voor over hebt (en soms ook hoeveel je hebt ;-))

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 06 okt 2012 10:03

Hier wel merendeel merkkleding in de kast maar voor een leuk prijsje... Ik koop van een paar meiden kleding over (hun hebben gerust 30/40 stelletjes in de kast hangen dus amper gedragen)
Gisteren nog een erg leuk ''2 de hands'' jurkje (kaartje zat er nog aan) voor 14 euro gekocht inclusief verzenden (nieuw is het rond de 30 euro)

Voor de rest geen idee wat ik kwijt ben per jaar ik koop gewoon wat nodig is en wat ik leuk vind...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 okt 2012 14:20

hier tweedehands en bij de primark voor de jongste gehaald. Was voor 2 broekjes, 2 shirtjes daarzo nog geen 20 euro kwijt. Winterjas had ik nog, shirtje tweedehands zijn vaak 1 a 2 euro. Dan nog spijkerbroekje bij zeeman met vestje en shirtje voor bij elkaar 10 euro en nog 2 broekjes van hema in de aanbieding van 4 euro per stuk.

Voor de meiden ben ik bij H&M, Zara en primark geweest. De jongste heeft 2 setjes, de oudste 4. Was zo'n 125 euro kwijt totaal en later nog wat maillots en leggings gehaald maar betaal dan ook zo'n 2 tot 4 euro per stuk voor. Ze moeten nu ieder nog een 'net' stelletje en wat basic shirtjes (haal ik bij zeeman of hema, vind ik ideale shirtjes met stretch erin)

Schoenen hier de ene 60 euro en de ander 25 euro Volledig leren schoenen maar op het laatste paar heb ik extra korting want er zat een vlekje op, miniscuul klein maargoed :)

Vind het overigens wel fijn als ze nog een paar dingen hebben van vorig jaar. Winterjassen had ik vorig jaar in de uitverkoop gehaald, 10 euro per stuk... :)

Je kunt het echt wel redden voor 200 euro incl jassen en schoenen als je maar wil. En dat betekend wel goedkoop en tweede hands.... tja dat moet je willen :wink: Ik vind het juist een sport, hoeft hier niet perse maar komt nu wel heel goed uit want we hebben lekkage en dat wordt een kostenpost....

Je kunt overigens wel een maatje groter kopen in de opruiming voor volgend jaar alvast! Scheelt ook en heb je toch kwalitatief soms wat beter spul, al vind ik merk ook niet altijd beter dan non-merk hoor!! En 2 keer in de zandbak op school en je hebt vlekken waar je niet meer vanaf komt ](*,) Blij dat ik zelf ook rokjes kan maken, hoef ik alleen nog wat er boven :wink:

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 okt 2012 18:03

Idd, zelf maken is ook leuk. Zag vandaag nog een heel leuk rokje hangen: E30,-. Ik heb eens goed gekeken hoe ie in elkaar zat, volgende week een stofje halen en dan ben ik voor een paar euro klaar.

Ik ging vandaag de overgebleven kleding en geld ophalen van de kledingbeurs (had zelf ook wat ingeleverd), en heb dus quitte gespeeld :D Voor ong. E30,- ge - en verkocht.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 okt 2012 12:55

Matteo en Milan hebben niet elk jaar een hele nieuwe garderobe nodig.. Matteo heeft zn shirtjes nu al 2 jaar aan (zomer en winter(want in winter met lange mouwen er onder) en nog steeds past hij ze, al zullen ze niet de hele winter meegaan..

Milan moet nu wel wat nieuwe shirtjes hebben en ik heb een pakket van marktplaats gekocht.. echt voor een prikkie.. want er is zoveel aanbod, dus mensen vragen er vaak niet meer zo veel voor.. en ik heb bij de h&m veel dingen gekocht.. waren in de aanbieding.. (blousjes van 12,95 voor 4,95 bijv) ...

Ik heb echt hele goede ervaring met H&M kleren! die blijven echt altijd mooi en zijn niet ontzettend duur!(ook koop ik bij H&M altijd met kortingscodes.. dus nog extra voordeel ;-)) Heb trouwens ook goede ervaringen met bon prix! heb ooit voor milan toen shirts gekocht en die kan manoel nu nog aan! zien er nog super uit!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 07 okt 2012 13:19

Afbeelding
Afbeelding

Deze jas heeft H. erbij. Van Jottum, via marktplaats. Hij is een beetje over de top, maar vond hem zoo leuk. Dus die bewaren we voor netjes. Verder nog een gewone jas en 1tje om te spelen, die hebben we gekregen. Alles is aan de grote kant, dus kan volgend jaar weer gedragen.
Afbeelding

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 07 okt 2012 18:10

Oei, aan zo'n jas moet ik toch wel wennen. Zou voor mij/ons niets zijn. Lijkt wel Gothic :wink:

@ lammetje Ik was pas ook bij de Zara, maar zo goedkoop vind ik die eigenlijk niet. Een spijkerbroek voor C is ook al 25e en een vest voor har was 33e. En de kwaliteit vind ik niet super.

Vandaag voor het eerst ook een tas met kleding gekregen van iemand uit de kerk. C heeft voor volgend jaar zomer bijna een complete garderobe en voor nu een extra jas. Niet alles is helemaal mijn smaak, maar er zitten leuke dingen bij.
Laatst gewijzigd door ajl op 07 okt 2012 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 07 okt 2012 18:44

Zo zie je maar weer, een ieder heeft zijn eigen budget. Zelf zou ik ook als ik geen schuldgevoel had bij het kopen van mega dure kleding, wel andere kleding in de kast liggen. Maar vind dit ook wel prima.

JPC... wel schattig.... Gelukkig hebben we als mens niet dezelfde smaak, dan zou de wereld er ook saai uitzien! vind de jas wel leuk, maar niet eentje die bij mijn kinderen past.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 okt 2012 19:35

Nu S. langer in een maat zit koop ik wel kleding van betere kwaliteit. Hier krijg ik ook nog weleens wat kleding (van m'n zussen of uit de kerk).
Bij hummbbee hebben ze nu ook weer extra korting op winterkleding uit 2011. Dus misschien wat leuke bloesjes erbij (voor onder een truitje).

Terug naar “Archief”