hubert schreef:Maar is dat een reden om mensen niet gelijk te behandelen? Een christen houdt zich toch aan de door God gegeven overheid en haar richtlijnen? Ben je voor anarchie?
Tja, wat is gelijk behandelen? Met een geregistreerd partnerschap krijgen homo's toch een gelijkwaardige positie? Homo's verdienen natuurlijk net zo goed respect, fatsoen etc als ieder ander. Gelijkwaardig dus. Maar trouwen is wat mij betreft per definitie al iets tussen man en vrouw. Nu kunnen we de hele definitie van het huwelijk onderuit gaan halen maar dan is het geen huwelijk meer.
Zelf ben ik zeker niet voor anarchie maar je mag best kritisch zijn tegenover de overheid. Je hoeft geen dingen te doen die botsen met je geweten. En volgens mij mag een ambtenaar nog steeds weigeren een homostel te trouwen. En een arts mag nog steeds weigeren een cliënt euthanasie te verlenen. Ik hoop dat dat zo blijft.
Zou de wet veranderen, en je kunt daar als ambtenaar niet mee leven, dan moet je dus ontslag nemen. Dat heeft toch niets met anarchie te maken?