schelpje3 schreef:In de Bijbel staat geschreven: De dwaas zegt in zijn hart, er is geen God.
Lock&Stock, het is nog genadetijd.
Zoek de Schepper eer dat je kwade dagen komen.
Awww dat is lief van je Schelpje. Maar de Bijbel staat voor mij gelijk aan de Koran, de Torah, de Geschriften van Veda en de Teachings of Buddha en alle andere oude geloofschriften.
Dus ik kan daar niet echt van wakker liggen.
Overigens, is het niet logisch dat zoiets in de bijbel staat? Als ik een schrift zou opstellen om mijn eigen religie te verspreiden zou ik uiteraard ook zoiets er in opnemen. Lekker makkelijk, iedereen die niet gelooft is een dwaas. Nou ja, dan ben ik maar een dwaas omdat ik niet blind achter een van de vele interpraties van eeuwenoude dogma's aan loop zonder kritische vragen te stellen.
Volgens mij ben ik juist vanwege die instelling het tegenovergestelde van een dwaas...
Lock&Stock schreef:Voor je geboorte bestond je nog niet, met je geboorte krijg je in dit leven een lichaam ziel en geest,
Hoe kan jij zo zeker weten, dat álles dan ophoudt?
Omdat ik ziel en geest niet los zie van het lichaam.
Heeft een hond een ziel of bewustzijn? Ik denk op een laag niveau misschien wel, maar een dolfijn? Een Bonobo? Dat zijn toch serieuze twijfel gevallen, gaan die dieren ook naar de/een hemel? Of stopt het voor hen wel helemaal na de dood?