Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
boer schreef:Ik krijg al brandend maagzuur als ik naar dat vierkantje kijk.
gemalen bonen
Faramir schreef:De informatievoorziening wordt steeds beter en makkelijker toegankelijker. Reken er maar niet op dat men vergeet dat Sint Nicolaas een bisschop was zolang Sinterklaas nog gevierd wordt.
Wellicht dat een groep mensen het op een gegeven moment niet meer weet en het zich ook niet afvraagt waar of wat er nou ook alweer gevierd wordt. Maar goed, dat zien we ook al bij kerst, pasen en hemelvaart om maar een aantal voorbeelden te noemen.
hubert schreef:Je kunt toch gewoon stellen dat het tegenwoordig een seculier kinderfeest is, waarbij de achtergrond van de Sint zelf er niet meer toe doet. Ik denk dat echt niemand zich meer afvraagt waarmee de bisschop zich destijds verdienstelijk heeft gemaakt. Nog een generatie en de meeste mensen weten niet eens meer wat een bisschop is.
Lichtzwaard schreef:De ongelovigen maken van alles een hebben en graai feestje doen ze ook met 4 october dierendag zeggen ze dan terwijl het de gedenkdag is van Sint Franciscus -------------tja en wie dat is weten zij veel dus ze geven hun hond of kat maar veel te eten wat nog geen geens goed is voor dat beest.
Wat zijn seculieren toch armzalige figuren
mohamed schreef:Alleen al het feit dat we spreken van Sinterklaas i.p.v. Sint Nicolaas is het bewijs dat men dat aan het vergeten is.
Lichtzwaard schreef:In een normaal gezin gelovig of niet gelovig die niveau hebben en waar ook nog boeken gelezen worden vertellen ze hun kinderen wel degelijk wie Sint Nicolaas was en de Kerkelijk hoogfeesten en waarom vuurwerk met oud en nieuw.Alleen de grote hufterige volksmassa weten van niets meer maar dat hebben ze nooit als men terugblikt in de geschiedenis van dit volk,en nu is men hier aangeland in moderne barbarij;arm volk die zijn wortels vergeet.
Maar al met al de Goedheilig man genaamd Sint Nicolaas is in aantocht en de eerste kerstpakketten rollen al van de lopende band -------------------tel uit je winst![]()
![]()
![]()
![]()
mohamed schreef:Alleen al het feit dat we spreken van Sinterklaas i.p.v. Sint Nicolaas is het bewijs dat men dat aan het vergeten is.
Faramir schreef:Alleen al het feit dat we spreken van kerst i.p.v geboorte van Jezus is het bewijs dat men dat aan het vergeten is.
Lichtzwaard schreef:In een normaal gezin gelovig of niet gelovig die niveau hebben en waar ook nog boeken gelezen worden vertellen ze hun kinderen wel degelijk wie Sint Nicolaas was en de Kerkelijk hoogfeesten en waarom vuurwerk met oud en nieuw.Alleen de grote hufterige volksmassa weten van niets meer maar dat hebben ze nooit als men terugblikt in de geschiedenis van dit volk,en nu is men hier aangeland in moderne barbarij;arm volk die zijn wortels vergeet.
Lichtzwaard schreef:Maar al met al de Goedheilig man genaamd Sint Nicolaas is in aantocht en de eerste kerstpakketten rollen al van de lopende band -------------------tel uit je winst![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zijn seculieren toch armzalige figuren![]()
![]()
Teus schreef:Beste mensen,
Ik heb dit topic even doorgezien maar discussie omtrent sinterklaas is m.i.niet mogelijk en ik denk dat dit voor elk oprecht Christen geldt.
Als eerste, denk je dat God het goedkeurt zoals sinterklaas zich manifesteert?,
hij vindt zich heel goed en vooral voor kinderen en strijkt de eer op.
Ten tweede, Denk je dat God het goedkeurt dat hij de goedheilig genoemd wordt?
Denk je dat God het goed vindt dat een bepaalde periode hij meer aandacht krijgt dan God zelf?
Ik denk dat sinterklaas, als hij binnengehaald wordt, zoals men dat noemt, in Nederland meer aandacht krijgt dan God.
Denk je dat God het goed vindt dat er zoveel gelogen wordt omtrent dit festijn?
Dan nog te bedenken dat er onnodig veel geld over de balk gegooid wordt.
Het is niet van God, het is tegen Zijn wil. Alles wat niet van God is, is van de duivel.
Dus je kunt het het beste maar mijden, deze troep.
Teus schreef:Ten tweede, Denk je dat God het goedkeurt dat hij de goedheilig genoemd wordt?
Teus schreef:en strijkt de eer op.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten