Een crumble is een laag fruit en dan dus die mix van boter/bloem etc erover gekruimeld. Het is een warm nagerecht en wordt geserveerd met room, custard of roomijs. Je kunt appel gebruiken (ligt eraan hoe groot je ovenschaal is hoeveel je nodig hebt), peer, rabarber etc etc. Hier is een mix van appel/kaneel/rozijnen favoriet, een soort van appeltaart maar dan anders
Ja, zo lekker! Apple-crumble met vanille-ijs. Moet je wel van te voren rekening mee houden en niet teveel eten. 't Is wel echt een maagvullend toetje en errug slecht voor de lijn. Ik maak het idd. ook altijd met havermout.
Kan iemand misschien een keer het hele recept voor zo'n crumble hier neerzetten? Ik heb er ooit eens een gemaakt, maar heb dat recept niet meer en wil het eigenlijk weer een keertje maken.
Ingrediënten: - 75 gram bloem - 75 gram havermout - 150 gram (riet)suiker - 1 theelepel kaneel - 100 gram roomboter Voor de vulling: - 6 stevige appels, geschild en in schijfjes gesneden - 50 gram (riet)suiker - 1 eetlepel gesmolten roomboter - sap van een halve citroen - 1 theelepel kaneel
Verwarm de oven voor op 175 graden. Smeer een ovenvaste schaal in met boter. Doe de bloem, havermout, suiker, en kaneel in een kom. Kneed met de hand de boter door het mengsel tot het kruimelig wordt. Meng in een andere kom de appels met de suiker, boter citroensap en kaneel. Doe het appelmengsel in de overnschaal en verdeel het kruimelige deegmengsel gelijkmatig over de ovenschaal. Bak het geheel in de oven af gedurende 35-40 minuten. De appels moeten gaar zijn en de toplaag goudbruin. Lekker met vanille-ijs.
AikonGirl schreef:Iemand ervaring met de Philips Airfryer Friteuse?
Goed resultaat, maar je hebt wel veel geduld nodig. Kennissen van ons hebben zo een ding, maar voor een frietje (ter voorbeeld) ben je zowat een uur bezig. En dan bereid dat ding voor zo een drie volwassenen tegelijk.
AikonGirl schreef:Iemand ervaring met de Philips Airfryer Friteuse?
We hebben gegeten bij iemand die hem had. Ik vond het tegenvallen. Frietjes waren niet knapperig. Dan vind ik de ovenfrites van A viko lekkerder. Als alternatief.
Patat uit de oven is idd lekker, hadden wij vroeger ook altijd. Maar met mijn oventje is dat geen doen.
Nah, ik denk dat ik het toch bij onze gewone friteuse houd. Dat 't snel klaar is, is wel een groot voordeel. Het is ongezonder, maar goed.. we eten er nooit saus bij, dat scheelt al veel ongezondheid.
Mijn schoonouders hebben zo'n ding en het is idd wel lekker maar het duurt idd geloof ik een uur voor het klaar is, en als je dan een gezin hebt is dat geen doen.
Vrijdag met vriendin voor haar ouders gemaakt die 35 jaar getrouwd waren